Voihan ninnannunnan. Asentelin uutta työsylinteriä, kytkinlevyä ja paineasetelmaa -84 t16 koneeseen. Paineasetelman kynsien väliin sain n.5mm vaijerin. Kaikki meni hyvin siihen saakka kun piti poistaa tuo vaijeri. Tai siis vaijeri lähti helposti irti mutta kynnet ei palautunutkaan. Rakoa jäi aikaslailla. Meniköhän tuo paineasetelma rikki heti kättelyssä siinä kohtaa kun painoin kynsiä alaspäin? Levy ja asetelma on Sassilaisia. Moottori on vielä irti joten en pääse käytännössä testaileen.
t.amatöörin niksinurkka
og900 t16 paineasetelma
og900 t16 paineasetelma
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: og900 t16 paineasetelma
huomasithan laittaa painelaakerin kytkimen työsylinterin ja paineasetelman väliin 

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: og900 t16 paineasetelma
Kyllä siihen rako pitääki jäädä.. kai.. emmämuista.. olipa turha vastaus
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
Re: og900 t16 paineasetelma
Joo. Uusi painelakeri jäi mainitsematta. Sekin on siis oikealla paikallaan.huomasithan laittaa painelaakerin kytkimen työsylinterin ja paineasetelman väliin
Aluksi käytin 4mm vaijeria kynsien välissä mutta paketti ei sopinut silloin paikoilleen. 5mm vaijerilla homma siis hoitui ja paketti meni vaivattomasti paikalleen. Otin vaijerin irti ja huomasin että kynnet ei palautunutkaan vaan sinne jäi n.4mm rako. Toi 4mm vaijeri menee siis kynsien väliin nyt heittämällä ilman mitään työkaluja

Otamma oluen..
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: og900 t16 paineasetelma
Itse muistaakseni tuskailin saman ongelman turbo 99:n kans.. Mutta kun kysyin isännältä että mikä sitä vaivaa, niin hän sanoi että niin sen pitääki olla. Se on kuulemma joku "kuollut" kohta. Muistat sitte moottorin ollessa konehuoneessa ilmata sen kytkimen..Mike Hunt kirjoitti:Joo. Uusi painelakeri jäi mainitsematta. Sekin on siis oikealla paikallaan.huomasithan laittaa painelaakerin kytkimen työsylinterin ja paineasetelman väliin
Aluksi käytin 4mm vaijeria kynsien välissä mutta paketti ei sopinut silloin paikoilleen. 5mm vaijerilla homma siis hoitui ja paketti meni vaivattomasti paikalleen. Otin vaijerin irti ja huomasin että kynnet ei palautunutkaan vaan sinne jäi n.4mm rako. Toi 4mm vaijeri menee siis kynsien väliin nyt heittämällä ilman mitään työkaluja
Otamma oluen..
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: og900 t16 paineasetelma
Juu, ihan oikein se sitten on. Uudella kytkinlevyllä tähtilevyn kuuluukin jäädä syvemmälle. Sitten kun kytkinlevy kuluu niin tähtilevyn kynnet tulee asetelmasta ulospäin. Uusilla leluilla painelaakeri menee aika kauaksi sylinterin juuresta. Siihen on mitatkin annettu mutta en jaksa kaivaa. (11m/m ehkä?) 

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: og900 t16 paineasetelma
ei sinne kynsien väliin mitään rakoa pitää jäädä: itellä tapahtui sama 99-n kytkimen kanssa(katso viestiketju''99-ssa ketju rallattaa ja kytkinonkelmia'')
Ilmeisesti työsilinterin mäntä tuli liian ulos ja asettui vinosti ja ei palautunutkaan. Näin siis minun tapauksessa. Kun en saanut millään sitä palautumaan, niin raaka voima käyttäen sain sen lopulta sieltä ja rikkihän se yösylinteri meni. Kun ihan uutta asennat-purka sekin ja tarkista kumitiivisteet ja öljyä ne jaruunesteellä-meinaan seuraava kokemus oli, että asensin tuliterän(Scantechin pakkauksessa) työsylkyn ja sain ajettua noin 3 km ja nesteet pihalla. Sen kun purkasin, niin yksi O-rengas puhki ja seinämällä hirveitä naarmuja. Onneksi myyjä otti takaisiin.
Kun asnnat sitä hässäkkää, niin tarkistaa, että se sylkky asettuu oikein sinne ensiövaihteen koteloon syvennykseen-mulla itsellä on epäillys, että se jäi vinoon ens kerralla-vaikka sillä kolmella kuusiokolopultilla pitäis vetää oikein kinni, niin...????
Jos kynsien väliin jää rako, niin sehän rupee luistamaan hirveesti
Ilmeisesti työsilinterin mäntä tuli liian ulos ja asettui vinosti ja ei palautunutkaan. Näin siis minun tapauksessa. Kun en saanut millään sitä palautumaan, niin raaka voima käyttäen sain sen lopulta sieltä ja rikkihän se yösylinteri meni. Kun ihan uutta asennat-purka sekin ja tarkista kumitiivisteet ja öljyä ne jaruunesteellä-meinaan seuraava kokemus oli, että asensin tuliterän(Scantechin pakkauksessa) työsylkyn ja sain ajettua noin 3 km ja nesteet pihalla. Sen kun purkasin, niin yksi O-rengas puhki ja seinämällä hirveitä naarmuja. Onneksi myyjä otti takaisiin.
Kun asnnat sitä hässäkkää, niin tarkistaa, että se sylkky asettuu oikein sinne ensiövaihteen koteloon syvennykseen-mulla itsellä on epäillys, että se jäi vinoon ens kerralla-vaikka sillä kolmella kuusiokolopultilla pitäis vetää oikein kinni, niin...????
Jos kynsien väliin jää rako, niin sehän rupee luistamaan hirveesti