Pakanen ja ongelmia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja toms »

Mitä ongelmia ja murheita ilmennyt pakkasella ? Onko moottoriöljy / muu öljy vaihteistossa miehillä murheita ? Aamulla 32 raitaa pakkasta niin Bilsteinit mallia "rata". Muuten pelaa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja enska »

...tuskin mitään... 8)

Laatikko on kyllä ollu aamusin melko jäykkä, öljyjen vaihto vois auttaa. Vänkärin lukko tipahtaa pelistä -20 paikkeilla mutta palautuu itestään kun lauhtuu. Vähäiset on vaivat kokonaisuudessaan. On se vaan melko pettämätön talviauto...kopkop.. :wink:
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

samat kun edellä
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

akku on ollut 99:sä kovilla tällä viikolla kun olen kylmiltään aamusella lähtenyt liikenteeseen. melko jähmeesti pyörii, mutta käyntiin lähtee kun jokusen kerran starttaa. pientä alku jäykkyyttä ja nopeus mittarin sekoilua on alku matkasta muutoin pelaa hienosti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Virtalukko aika jähmeänä, vaatisi hiukan voitelua. Takaboksin lukko samoin, ei mene aina lukkoon kun pakkasta vähän reilummin. Muuten kaikki hyvin, mutta eihän täällä etelärannikolla olekkaan pakkasta kuin 20 astetta. Ei näissä oloissa ongelmia saksalaisella, eikä edes italialaisella autollani. Lämpöä toki vanha saapin patarauta tuottaa mukavasti jo muutamien kilometrien jälkeen, se ilahduttaa palelevaa autoilijaa!
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Ei mitään. Rattia pitää kääntää tosi hitaasti, kun tuntuu että tiivisteet pullahtaa. Auto ei ole roikassa, ja ainakin -26 lähti ekalla käyntiin. Ja on tosi lämmin.

Edit: anteeksi auto on tonnari, tuli vastattua väärään osioon. Satku on tallissa, siinä ei siis ole kylmyysongelmaa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Vaihekeppi on ekat kilometrit vähän jäykempi kuin kesällä, muuten kaikki pelaa niinkuin lämpimämmälläkin kelillä.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ei mitään paitsi että automaatillisessa ajoittainen vinkuna/huuto maantienopeuksissa, tietyllä kaasulla. En ole vielä syytä keksinyt. :)
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 558
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja vahajub »

Satku (2.1) on toiminut toistaiseksi moitteettomasti, mitä nyt kone kalkattaa kylmänä ja laatikossakin on jotkut ihmeöljyt ku pykälät vaihtuu tosi jouhevasti näillä -25C pakkasilla. :wink: ...pitää tosin vanhusta vähän notkistella varovasti ennen liikkelle lähtöä, niin ja alusta on tosi jäykkä yksin ajellessa :lol:
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
eijzii
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 09:21
Paikkakunta: Nurmes

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja eijzii »

hitaammin pyörii startatessa kuin lauhalla, jäykkyyttä ja pientä naputusta koneesta mutta pelaa muuten kuin enkeli, roikasta kun irrottelee auton n.-30 asteen pakkasesta...
Saab 900i -90 (RIP)
Opel Vectra -91 (yyh)
Nissan Sunny n14 -94 (RIP)
Opel Astra g -95 (eiooikävä)
Renault Laguna II -01 (vara-auto)
Saab 900t -96 ( <3 )
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Konepellin kaasujouset sen verran kohmeessa että sain luukkua n.30cm auki
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tänään aamulla -33 ja kylmiltään pyörimään, aika jähmeää oli. Oli kyllä laitettu lämmitykseen, mutta koska myös 9-5 oli kytketty samaan aikaan samaan jatkojohtoon niin se ei kestäny näköjään sitä kuormitusta. No, hyvin lähti kylmiltään myös ng-femma pyörimään, oiva talviauto sekin siis :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
mjs
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: To Marras 05, 2009 21:20
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja mjs »

No eipä mittään, avaimesta käyntiin ja matkaan.
Isoratas lyöp tyhyjee nii että korvissa soe.

Saab 900 -88
Saab 900i -88
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Jimo »

Jäähdytysnestettä liian laiha seos, kun jäätyilee. Pitää lämmitellä ja sulatella tyhjäkäynnillä, että lähtee vesi kiertämään.

Näillä ilmoilla alan haaveilla ensimmäisestä ruisku-Saabistani, kun ryypyn kanssa kikkailu alkaa kyllästyttää välillä. Kylmällä koneella sammuu melkeen heti, jos ei ole kaasua ja ryyppyä annostelemassa. Pierburgista tykkäsin enemmän.

10W-40 taitaa olla aika jähmeää, kun öljyvalo palaa jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen. Lohkolämmittimessä pidän joka aamu, jos/kun ajoon olen lähdössä. Vaihteisto toimii ihan nätisti, kakkoselle vaihtaessa voi toki rusahtaa.

Jospa jättäs joka yö tyhjäkäynnille tuohon pihaan, koska kaasari-Saab on lämpimänä aina paljon mukavampi ajaa. :)
1983 SAAB 900 GL 3-door
[Moksu]
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Elo 07, 2008 21:53
Paikkakunta: Toholampi

Re: Pakanen ja ongelmia.

Viesti Kirjoittaja [Moksu] »

oma satkuni tyhjentää paisuntasäiliön kun pakkanen menee yli -15 :D siis kun autolla ei ajeta..
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Vastaa Viestiin