Taas amatööri "korjaa". Mulla oli Aeron suutintukki irti ja tietysti yksi ruiskusuuttimista tippui 20cm korkeudelta betoniin . Siitt... suuttimen päässä olevaan kupoliin tuli halkeema. Suuttimen osanro on 0280150706. Pystyyköhän tuollaista korjaamaan? Ja jos pystyy niin missä? Pikaliima ei taida auttaa . Tarttis siis vaihtaa ainakin se muovikupoli suuttimen päähän.
Sen suojakupin voi vaihtaa, on sama kaikissa vanhoissa Bosch EV1 (pintle) suuttimissa. Kaikilla firmoilla jotka tekee suutinhuoltoja löytynee hyllystä noita eli onnistuu samaan pakettiin kun käyttää ultraäänipesussa ja suodatinkorin vaihdossa.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kiitoksia tiedosta. Kuulostaa hyvältä. Tuo ...706 suutin on kuulemma poistuva tuote.
Kukahan noita suuttimia huoltaa Suomessa? Yritin Googlettaa ja soitin pariin paikkaan mutta vastaanotto on ollut aika tylyä. Oon ilmeisesti soitellut vääriin paikkoihin kun vastaukset ovat olleet lähinnä outoja murahduksen kuulosia äännähdyksiä tai sitten "no emmä tiä" tyyppisiä. Tuli sellainen olo että mitä v****ua tänne soittelet
Alppilan autohuolto noita ainakin on ennen tehnyt. Varmasti on poistuva tuote kun se on lähes niin kivikautinen kuin vaan sähkösuutin voi olla.
Jos aiot virittää, niin suosittelen modernimpien suuttimien tilalle asennusta. Jos aiot pitää täysin vakiona niin sitten tietysti helpoin pitää se vakiosuutinkin siellä ettei tarvitse eprommiin koskea.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kiitos vinkistä. Alppilan Autohuolto tekee vieläkin suutinhuoltoja. Tossa huollon vastaus kyselyyni:
"Suuttimien pesu ja tarkastus maksaa 32,26 / suutin. Mukaan saa raportin tuloksista ennen ja jälkeen huollon. Sisältää o-renkaat ja kupit asennettuna."
Jooh, melkein tuohon hintaan tosin saa jo uuden suuttimen.. Noita kärkikuppeja mullakin taitaa olla joku tallessa joskaan toimitusnopeudesta en lupaa mitään.
Riippuu siis aivan siitä aiotko entisöidä vai virittää.
Tarkoituksena on tällä hetkellä pitää Saabin moottori suht alkuperäisenä. Kysyin varaosakaveriltani ton ...706 uuden suuttimen hintaa ja lähtöhinta on n.130e/kpl . Melko kallista. Ongelmana mulla tossa on se että suuttimet pitäisi kai kuitenkin pestä kun ovat olleet muovipussissa muistaakseni melkein pari vuotta. Saattaa olla jotain hapettumaa ym?!? Ja sitten jos ostaa vain yhden uuden niin kai noi loput kolme pitäisi kuitenkin huollattaa.
Helpoimmallahan tossa pääsisi jos jostain löytäisi uuden kärkikupin ruiskun päähän ja saisi vaihdettua sen ehjänä. Kattois kuinka homma toimii ja pesettäis ja huollattais sitten jos on tarvetta.
Näitä vanhan T16:n suuttimia oli silloin muutama vuosi takaperin Trollhättanin festivaaleilla myynnissä n. 50kr/kpl. Porukka osti niitä sika säkissä tyyliin muovipussillisen jokainen, joten luulisi että jollain olisi vielä ylimääräisiä varastossa. Itse olen valitettavasti omani jo hävittänyt. Ostoilmoitus foorumin markkinaosastolle saattaisi toimia...