Neuvoa hinnoittelusta ja myyntitavasta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Taina
"Kaasari"

Neuvoa hinnoittelusta ja myyntitavasta

Viesti Kirjoittaja Taina »

Hei,

Ärähtäkää, jos on väärä kysymys väärälle forumille :D , mutta ongelmani on seuraavanlainen: olen ostamassa uutta autoa yksityiseltä ja vanha Saabi pitäisi saada myytyä. Kyseessä on 5-ovinen 9-satanen vuodelta -97. Ajettu noin 200-215tkm, ajotietokone, koukku, 2 x turvatyynyt, vakionopeuden säädin, abs,hälytin, ajonesto ja 2 litrainen kone. Siinä kai tärkeimmät.

Osaatteko neuvoa, mitä tällaisesta voisi pyytää ja missä kannattaa myydä? Suht´nopea kauppa olisi toivottavaa kun uusi on jo tiedossa, mutta samalla ei tietenkään tekisi mieli myydä ihan alennusmyynnissäkään.

Kiitollinen kaikista neuvoista!
Taina
Hessu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tällä hetkellä tuntuisi tilanne markkinoilla olevan se, että kukaan ei haluaisi ostaa millään hinnalla. Jos kaupat pitää saada nopeasti, niin kaaraa voi tyrkyttää liikkeeseen mutta juuri mitään siitä ei saa.
Jos itse malttaa kaupustella niin realistisesti tuosta voisi saada jotain 8500-9000,- korvilla mutta kauppaa voi silti joutua vartoilemaan useita viikkoja.
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

oon huomannu että parhaiten menee, jos saa vietyä johonkin liikkeen pihalle myyntiin, että se autoliike myy sen ja ottaa tietyn provikan välistä. Saavat sellaisia hintojakin että jää itelle huomattavasti paljon enemmän kuin mitä yksityisenä ois jääny. :roll:

Tämä siis mun kokemus. Ja liittyen OGsatkuihin mutta kai se pätee uudempiikin.
Aki Peltola #1132
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Varmaan annattaa laittaa kaikkiin paikkoihin myyntiin, eli saab-palstalle :wink: , nettiautoon, kepöön jne.
Napsi autosta herkullisia kuvia eestä, takaa, koneesta, sisältä sillä lähes aina ostajaehdokas haluaa ensin kuvia myytävästä autosta.

Kait sitten ostat saabin saabin tilalle... 8O :P
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Taina
"Kaasari"

Kiitokset vastauksista! Hessu, kuulostaa kamalan alhaiselta. Netissä pyynnit kun ovat järjestäin yli 10t€, mutta onko tosiaan niin, että kaupoissa tingitään noinkin paljon?

Ja 93t sport; olen "hieman" amatööri näissä asioissa, Nettiauton löysin, mutta kertoisitko mikä on kepö :lol: Ja uudesta autosta, tähän saakka vain saabeja omistaneena ja täysin sabistina joudun vaihtamaan merkkiä (väliaikaisesti toivon), koska minun on ihan pakko saada nelivetoinen auto. Viime talvena kun tuli hieman liian usein peruutettua viimeinen pitkä ja jyrkkä mäki kotiin päin :? Tässä muuten tuntuu, että vanha kunnon perinteinen saabi oli parempi kuin uudempi versio.
Taina
valtteri
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Taina kirjoitti:Kiitokset vastauksista! Hessu, kuulostaa kamalan alhaiselta. Netissä pyynnit kun ovat järjestäin yli 10t€, mutta onko tosiaan niin, että kaupoissa tingitään noinkin paljon?

Ja 93t sport; olen "hieman" amatööri näissä asioissa, Nettiauton löysin, mutta kertoisitko mikä on kepö :lol: Ja uudesta autosta, tähän saakka vain saabeja omistaneena ja täysin sabistina joudun vaihtamaan merkkiä (väliaikaisesti toivon), koska minun on ihan pakko saada nelivetoinen auto. Viime talvena kun tuli hieman liian usein peruutettua viimeinen pitkä ja jyrkkä mäki kotiin päin :? Tässä muuten tuntuu, että vanha kunnon perinteinen saabi oli parempi kuin uudempi versio.
Kepö = Keltainen pörssi
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Taina
"Kaasari"

No niinpä tietysti :oops: . Kiitän
Taina
Fundamental
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Taina kirjoitti:Ja uudesta autosta, tähän saakka vain saabeja omistaneena ja täysin sabistina joudun vaihtamaan merkkiä (väliaikaisesti toivon), koska minun on ihan pakko saada nelivetoinen auto.
Kai nyt sentään Subaruun vaihdat ;) ?
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Fundamental kirjoitti: Kai nyt sentään Subaruun vaihdat ;) ?
Heh, kohtahan se on sama ostaako subarun vai saabin, tosin se 92X saattaa olla aika pienehkö tonnarin jälkeen :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Taina
"Kaasari"

Kai nyt sentään Subaruun vaihdat ;) ?[/quote]

Vasta sitten, kun sen saa Saabin kuorissa :D
Taina
Hessu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kyllä autojen kaupustelu on nyt ihan järkyttävää tervanjuontia. Itse myin samanlaista kuin Tainan auto, mutta 2 vuotta vanhempi, ilmastointi oli. Kaupustelut aloitin noin vuosi sitten ja vihdoin nyt toukokuussa tärppäsi. Massia irtosi masentavan vähän, alle 7k.

Ei auta vaikka oma auto olisi halvempi kuin vuoden-pari vanhemmat nettiautossa ja paremmin varusteltukin. Noi liikkeiden pyyntihinnat on aikamoisia vitsejä ja sitten yksityiset kuvittelevat että melkein sama pitäisi saada. Nykyinen käyttöautoni on myynnissä ja hinta on erittäin kohdallaan muihin pyynteihin verrattuna. Kukaan ei ole vajaan parin kuukauden aikana soittanutkaan... Moni kaara on esimerkiksi juuri Nettiautossa roikkunut puolikin vuotta eikä hintaa ole sanottavasti laskettu. Ilmeisesti tarkoituksena onkin vaan pitää autoa ja mainostaa vain että "hei, mulla on tämmöinen".
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Toi on muuten ärsyttävää, että liikkeet saa niistä ne järkyttävät rahat, mutta yksityinen ei koskaan..

Pitää vakavasti harkita myyntitiliä jos myyn tuon käyttöpelin joskus pois.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jope kirjoitti:Toi on muuten ärsyttävää, että liikkeet saa niistä ne järkyttävät rahat, mutta yksityinen ei koskaan..
Kaupan jälkeen ilmenevistä vioista voi aina mennä rutisemaan liikkeeseen ja eikös niihin tarjota monesti takuutakin. Perävalotakuu, kun ei ole ihan sama asia. En ota kantaa siihen, kummalta saa paremman auton, saabisti-toverilta vai joltain autoliikkeeltä, mutta kuluttajalla on kuitenkin joitakin oikeuksia noita liikkeitä vastaan. Kuinka paljon näistä oikeuksista ollaan sitten valmiita maksamaan?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin