Tervehdys,
tässä korjaillaan kaverin moottoripyörää ajokuntoon. Ongelmana on Kawasakin TPS-anturi, jotka ovat jo jopa uutena sekottaneet digitaalisen polttoaineensyötön. Jenkkifoorumeita lueskellessa joku oli saanut kawansa pelaamaan jollain "late 80's Saab 900"-mallista. Anturi saabissa olisi Bosch-merkkinen. Onko noita anturia montaa erilaista? Olisiko jollain heittää jopa Bosch-osanumeroita? Ja kuvankin näkemällä voisi sanoa saadaanko Bosch anturi sovitettua jonkin "pre-Hitachin" tilalle, joka tuntuu olevan harvinaisempi kuin kanan hampaat. Boschin antureita kun nyt on vaikka poroille syöttää.
Potilas on vuoden 1985 1100 GPz.
Terv,
Petri Ikäheimo
900 TPS-anturi
Re: 900 TPS-anturi
Oletettavasti kyseessä on potentiometri, ei läppäkytkin (joka naksahtaa tyhjäkäyntiasennossa)? Jos näin, niin sopiva löytyy 90-93 900S ja 900T16 saabeista joissa on Lucas CU14 ruisku tai sitten 2,1-litraisista 16-venttiilisistä vapareista (LH-Jetronic 2.4.2). Myös katillisissa 80-luvun lopunj a 90-luvun alun 16-venttiilisissä 2-litraisissa voi olla potikkamallinen LH-Jetronic 2.4 tai 2.4.2:n yhteydessä, mutta suomessa kattimallit tulivat vasta '89 ja tuona vuonna oli vielä vanhanaikaisempi ruisku käytössä (LH 2.2). Käytännössä siis vain 90-93 16-venttiiliset suomiautot käy osanluovuttajiksi, sama osa muistaakseni myös vastaavan ikäisissä 9000:ssa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 900 TPS-anturi
Läppäpotentiometrin Bosch-osanumero on -001 loppuinen, Saab-osanumero 8857195. http://www.saabphotos.com/gallery/album ... _muut_osat
Lucas-potikan osanumero 78161, Saab 7486723.
Lucas-potikan osanumero 78161, Saab 7486723.