vakionopeuslaitteiston siirto
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 17:36
vakionopeuslaitteiston siirto
Tarkoitukseni olisi siirtää vanhasta 900sesta vakionopeussäätö tulevaisuudessa toiseen samanlaiseen Saabiin ( jota ei siis vielä ole).
Tällä palstalla olen lukenut mitä moninaisimpia työkuvauksia ja nähnyt niistä otettuja kuvia, mutta etsimällä en moisia tästä vaihtotyöstä löytänyt.
Onko kukaan moisia ohjeita kukaan koskaan tehnyt ? Olisiko sellaisia mistä saatavissa ?
Itseäni kauhistuttaa se, onko johdotuksia valmiina vai ei ja jos ei, mistä ne ikinä saa sopivin liittimin ja miten ne saa paikoilleen siististi, kuin alkuperäisissä nipuissa olevat.
Mitä arvioisitte työn vaikeusasteeksi 1 - 5 asteikolla ( 1 helppo ) ja paljonko kuluisi aikaa harrastelijalta ( = hidas ja tumpelo ). Tarvitaanko muita erikoistyökaluja kuin . . . . .
Tällä palstalla olen lukenut mitä moninaisimpia työkuvauksia ja nähnyt niistä otettuja kuvia, mutta etsimällä en moisia tästä vaihtotyöstä löytänyt.
Onko kukaan moisia ohjeita kukaan koskaan tehnyt ? Olisiko sellaisia mistä saatavissa ?
Itseäni kauhistuttaa se, onko johdotuksia valmiina vai ei ja jos ei, mistä ne ikinä saa sopivin liittimin ja miten ne saa paikoilleen siististi, kuin alkuperäisissä nipuissa olevat.
Mitä arvioisitte työn vaikeusasteeksi 1 - 5 asteikolla ( 1 helppo ) ja paljonko kuluisi aikaa harrastelijalta ( = hidas ja tumpelo ). Tarvitaanko muita erikoistyökaluja kuin . . . . .
Re: vakionopeuslaitteiston siirto
Täällä on ohjeita kun muut ovat tehneet sen:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=135695
http://www.thesaabsite.com/900old/c900C ... 0and9K.htm
Itsekin purin systeemin pois toimivasta autosta, jolloin saa hyvin merkattua tarpeelliset johdotukset ylös. ei ole ollut aikaa vielä asentaa..
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=135695
http://www.thesaabsite.com/900old/c900C ... 0and9K.htm
Itsekin purin systeemin pois toimivasta autosta, jolloin saa hyvin merkattua tarpeelliset johdotukset ylös. ei ole ollut aikaa vielä asentaa..
Citroen C5, OG900t16
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 17:36
Re: vakionopeuslaitteiston siirto
Kaunis kiitos hyvistä vinkeistä. Kuvat on hyvät, kieli kun vielä olisi ollut suomi niin kaikki olisi ollut tosi hyvin.
Kysyn kuitenkin vielä niistä mahdollisesti valmiina autossa olevasta johdotuksesta tämän vakionopeuslaitteiston osalta. Saabeissa kun kuulemma on monenlaisia johdotuksia valmiina liittimineen. Osaisiko kukaan kertoa tämän laitteen osalta mahdollista tilannetta ?
Kysyn kuitenkin vielä niistä mahdollisesti valmiina autossa olevasta johdotuksesta tämän vakionopeuslaitteiston osalta. Saabeissa kun kuulemma on monenlaisia johdotuksia valmiina liittimineen. Osaisiko kukaan kertoa tämän laitteen osalta mahdollista tilannetta ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: vakionopeuslaitteiston siirto
minkä ikäiset autot sulla on? 900:sessa on ainakin kahta hiukan erilaista cruisea.
ainakin-88 ja uudemmissa on johdotukset cruiselle. saattaa vahemistakin löytyä.
ainakin-88 ja uudemmissa on johdotukset cruiselle. saattaa vahemistakin löytyä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: vakionopeuslaitteiston siirto
Johdotukset on eri autoissa ja vuosimalleissa kokemuksen mukaan kuinka sattuu, toisissa on ja taas toisista puuttuu.Saabinpunainen kirjoitti:Kaunis kiitos hyvistä vinkeistä. Kuvat on hyvät, kieli kun vielä olisi ollut suomi niin kaikki olisi ollut tosi hyvin.
Kysyn kuitenkin vielä niistä mahdollisesti valmiina autossa olevasta johdotuksesta tämän vakionopeuslaitteiston osalta. Saabeissa kun kuulemma on monenlaisia johdotuksia valmiina liittimineen. Osaisiko kukaan kertoa tämän laitteen osalta mahdollista tilannetta ?
Mulla on tuossa M89- matkanopeussäätimen Art no 205 589 013 asennusohjekirja, 33 kohtainen ja ainakin tässä sarjassa on erilaisia osasarjoja 26kpl joista pari vähän suurempaa johtosarjaa. Itse väittäisin ettei ainakaan itsellä ole tullut eteen og satkua jossa nämä suuremmat olisivat olleet valmiina autossa vaan tulivat tuon lisävarustesarjan mukana!
Jos tarvitset apua niin ota yhteyttä yv:llä niin katsotaan kuinka voin auttaa ja myös jotain osia varmaan löytyy tuon infon lisäksi jos tarvetta on.
Mutta onhan jo tuollaisesta Suomenkielisestä täydellisestä osa ja asennusohjeesta suuri apu.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: vakionopeuslaitteiston siirto
se lisäsarja pitää ottaa aina luovuttaja autosta.
helpoiten näkee onko autossa cruise valmius, kun katsoo onko alipainepumpun liitin vasemmassa lokasuojassa.
helpoiten näkee onko autossa cruise valmius, kun katsoo onko alipainepumpun liitin vasemmassa lokasuojassa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 17:36
Re: vakionopeuslaitteiston siirto
yksi kysymys vielä teille, jotka ovat joutuneet saman ongelman eteen ja saaneet sen ratkaistua. Kysymys kuuluu: miten se liitin, joka antaa nopeustiedon mittarilta, on irrotitettava ? Onko siinä jokin lukitus tai varmennus, joka pitää avata, ennenkuin liitin irtoaa mittariston takaa, Asia ei ole selvinnyt aikaisemmista juttuketjuista ja kaiuttimen reijästä kurkkimalla ei asia selvinnyt. Väkisin vääntämällä menee varmasti jotain rikki !
Hyvin paljon apua on ollut juttuketjuista, joissa vakionopeuslaitteiden siirtoa autosta toiseen on käsitelty. Monelta ongelmalta olen säästynyt ja aikaa ei ole kulunut turhaan pähkäilyyn.
Vielä vähän apua tarvitsen, jotta saan edes tuon purkuhomman tehtyä.
Kokoaminen seuraavaan autoon onkin sitten jo aivan toinen juttu, kuten olen juttuketjuista lukenut. Mutta otetaan homma kerrallaan.
Hyvin paljon apua on ollut juttuketjuista, joissa vakionopeuslaitteiden siirtoa autosta toiseen on käsitelty. Monelta ongelmalta olen säästynyt ja aikaa ei ole kulunut turhaan pähkäilyyn.
Vielä vähän apua tarvitsen, jotta saan edes tuon purkuhomman tehtyä.
Kokoaminen seuraavaan autoon onkin sitten jo aivan toinen juttu, kuten olen juttuketjuista lukenut. Mutta otetaan homma kerrallaan.
Re: vakionopeuslaitteiston siirto
Minkä ikäinen se peli on mistä oot purkamassa?Saabinpunainen kirjoitti:yksi kysymys vielä teille, jotka ovat joutuneet saman ongelman eteen ja saaneet sen ratkaistua. Kysymys kuuluu: miten se liitin, joka antaa nopeustiedon mittarilta, on irrotitettava ? Onko siinä jokin lukitus tai varmennus, joka pitää avata, ennenkuin liitin irtoaa mittariston takaa, Asia ei ole selvinnyt aikaisemmista juttuketjuista ja kaiuttimen reijästä kurkkimalla ei asia selvinnyt. Väkisin vääntämällä menee varmasti jotain rikki !
Ainakin lucas-ruiskuisissa ja mielestä myös viimeisissä vapareissa tuo nopeustieto menee myös ruiskuboxille ja liitäntä cruisel johtosarjassa vähän alempana.
Vanhoissa, esim. 83 mittariston takana on extrakela joka pitää ottaa myös talteen.
Asentaessa pääsee paljon helpommalla kun ei yritä virittää alkuperäsii läpivientejä käyttöön vaan pätkii liittimet pois ja vetää uutta piuhaa suoraan boxilta alipainepumpulle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992