Leima...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Voisiko liittyä pysäköintiin? Vaikka saabiahan ei voi jättää muutenkaan kuin pakille.
#3929
Saab 9-3 ss -05
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Se vaan sattuu olemaan Trafin katsastuksen arvosteluperusteissa listattu.. tuskin se katsari osaa sille mitään syytä kertoa ja jos "osaa" niin keksii päästään jotain. Menee lähes samaan kategoriaan kuin vaatimus vaihdekaaviosta vaihdekepissä (lienee väärinymmärretty ohjeistus siitä että tomaatissa pitää näkyä mikä vaihde on päällä)..
Pelottaa vähän minkälaista asiantuntijaa sieltä löytyy hommista sitten jos ammattikoulupohjallakin saa alkaa katsastamaan kun kerran inssipapereillakin on niin autojen tekniikasta pihalla olevaa sakkia siellä töissä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Vähä siinä neuvottelin, että ehkä se ei ens kerralla sit huomaa sitä että ykkönen ei pysy päällä, jos kaikki muut viat on korjattu. Tai sitten tosiaan täytyy ranettaa jotain, se on nimittäin varmaa, että en lähe tähän talviautoks ostettuun muutaman satasen saabiin vaihtamaan vaihdelaatikkoa. Ei mulla siinä vaihdekepissä ollu sitä vaihdekaaviotakaan mutta ei se siihen puuttunu... olisin varmasti lyöny sitä :D

Toivottavasti muuten ei KOSKAAN ammattikoulupohjalla pääse katsastamaan autoja.
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Leima tuli ässään, kerrasta vaikka jo 389tkm mittaris 8)
huomautus:renkaan nastaerosta ja palaneesta parkista. :oops:

Hyvä niin 82e hintaan porvoossa, ei tee mieli viedä enään jälkitarkastukseen.
Milloin nämä hinnat yhtenäistetään? Lukee välillä 30euron katsastuksista?
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Jimo »

TeePee kirjoitti:mitä helv... Pitääkö lukittaa se keppi jotenki ettei ykkösvaihdetta saa edes päälle, piirtää nuppiin uus kaavio ja väittää sen olevan 4 lovinen loota spesiaalikaavalla
Hahaha, toi oli hyvä. :lol:

Oma '83 900 hylättiin tällä kertaa.
Seisontajarru / Jarruvoimien ero liian suuri: Takana / Hylätty

Mielenkiintonen merkintä paperissa, kun kässäri ottaa eteen. Eiköhän se kuitenkin edestä sen mitannu, kun oikeelle pyörälle on 0.8 kN. Vasemmalle näyttää nollaa.

Sitten tuli jokavuotinen korjauskehotus virta-avaimesta, joka irtoo joka asennossa. Teetätin syksyllä uuden avaimen, mutta se ei edes mennyt virtalukkoon.

EDIT: Sen verran vielä, että 39 eur makso katsastus tarjouskortilla, ja päästömittauksen otin etukäteen 10 eurolla.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Avatar
willbst
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 07:52
Paikkakunta: Turku

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja willbst »

Tänään hyväksytty!!! Ei huomautusta mistään.
Og fiilistely jatkuu vuodesta toiseen, on se kyllä uskollinen ja luotettava :saab:
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Vein täysin kunnossa olevan auton leimalle. Kehuja tuli... Jarrumittauksessa halkesi jarruputki, vaikka oli jo mittaustulokset ei enään ollut jarruja. Vaihdoin jarruputket ja vaihdon jälkeen ilmatessa katkesi ilmaruuvi satulaan, vaihdoin satulan ja satulan vaihdon jälkeen katkesi seuraava ilmausruuvi eli vaihdoin toisenkin satulan. Nyt on voittoisa olo kun leiman sai.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja A-L »

Pari viikkoa sitten käytin tomaatin leimalla, vähän jännitti miten käy. Muuta en ollut tehnyt autolle kun vaihtanut pakarin välipöntöstä taaksepäin. Komiasti läpi! Sama huomautus tuulilasista kuin viime vuonna, sama varalasi varastossa edelleen... etujarrut meni aivan hilkulle, korkeimmilla sallituilla arvoilla läpi. Palat vaihtoon.
Tänään tuli mittariin 374 000. 8)
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja eegas »

Tänään hain uuden reikisteriotteen Q-katsastuksesta Joensuusta, eipä mennyt kerralla läpi, etujarruissa liikaa heittoa, noin siinä käy, kun ajelee liian vähän, auto on tarkoitettu ajettavaksi, sylinterit jumissa, kuitenkin melko pienellä vaivalla liikkuviksi. Saab 900i sedan -87.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

Satku iivari pomppasi, pakoputki vuoti hieman ja HC päästö oli jotukokäynnillä liian korkea (ilmeisesti tuon vuodon takia?).
Lisäksi vasen takasatula jäi käsijarrun kiskomisen jälkeen laahaamaan, muuten jarrut olivat ok.
Tosin inssin antamassa lapussa toinen etujarru tuotti 52 kN jarruvoiman, eroa akselilla 96 % :lol:
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

hc on yhtäkuin palamaton polttoaine, eli pakoputken vuoto ei pitäisi nostaa hc arvoa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
C 124 320
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

99 -82 tänään huomautuksitta leimattu. Kilsoja takana 243 600. Eipä edellisen leiman jälkeen ajettu, kuin puolitoista tuhatta km:ä.

Viilistely jatkuu museoikää odotellessa.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Henke »

Pienen jännityksen vallassa vein Saabin leimalle, kun edellisenä yönä olin nähny untakin kaasarin säätämisestä - ja auto on tietysti vieläpä ruisku.

Katsastusmies oli selvästi asianharrastaja, kun kehui heti halliin ajettuaan toiselle asiakkaalle, että "siinä on oikea saabbi". (Tyyppi oli tuonut leimattavaksi 9-5:sensa...)

Syylärin aika pahasta vuodosta huolimatta leima tuli kerrasta kehujen höystämänä. 8)
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Vein 99/-84 maanantaina 2.5. Herttoniemen katsastusasemalle ( viimeinen mahdollinen katsastuspäivä...).
Ei leimaa, vikoja löytyi :oikea etunivel ( olikin kuulunut kolahduksia ), ruostereikä vasemman takalokarin etureunassa ja jarruissa heittoa ( on ollut välillä ajamatta ja jarrulevyissä ruostetta, ehkä sylintereissä lievää jumitusta. Ajossa ei havaintoja jarrujen puoltamisesta.). Kuukausi korjausaikaa, hinta n.75e
Kaikenkaikkiaan aivan asiallista toimintaa...
Mauno
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Juha »

Kävin kanssa maanantaina leimaamassa "uutta" ostosta, foorumin varaosat osiolla osina myynnissä ollutta satkua ja leimahan sieltä tuli, eikä tarvinut muuta kun pari polttimoa vaihtaa :lol:
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
Vastaa Viestiin