900 8v kat kylmäkäynnistys ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Nakuttaja79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Huhti 02, 2011 21:34
Paikkakunta: Kitee

Re: 900 8v kat kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Nakuttaja79 »


Nyt on mittailtu ja koitettu käynnistää ;)

1. Mitattu ohmit, mittari meni nollille (kylmä kone). Eli pitäisi olla kunnossa...
2. sekin mitattu, kunnossa tuntuisi olevan. samalla tutkin merkinnät: 45 astetta 9,5 sekuntia, 12v (E: mittasin johdot startatessa, keltaiseen johtoon tulee vain 4,7v. kuitenkin kun johdon ohmit mittaa startin päästä(keltainen johto) ja töpselin päästä, niin ei vastusta ollenkaan.)
3. Ei saa vieläkään virtaa :( (E: Ruskeaan johtoon tulee maadoitus, vihreään ei tule virtaa.)

ja samalla mittailtu ohjauspaineventtiili, ohmit ok. Virtaa saapi. Eli pitäisi lämmetä. Nyt sitten startin kimppuun ja tutkimaan johtoja.....
Saab 900 2.3 16v -94, Saab 900 2.1i 16v -92
exät: Volvo 745 B200E + M47 -87, Saab 900i 8v kat -90 automaatti, Volvo 740 2.4TD -86 Volvo V40 -96, Volvo 245 -88, Volvo 245 -87, Volvo 240 -87, Volvo 940 -91 + n.50kpl muuta
Nakuttaja79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Huhti 02, 2011 21:34
Paikkakunta: Kitee

Re: 900 8v kat kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Nakuttaja79 »

Jatkan vielä yksinkeskustelua 8)

Pystyisikö akku tekemään oireet? Startatessa voltit tippuu 7,8-8,2 paikkeille. Palaa kuitenkin 12,4v heti kun starttauksen lopettaa. Mittasin voltit akun navoista. Nyt ei ole toista akkua millä kokeilla. Emännän autossakin on vain reilu 30Ah akku ja sekin pienillä navoilla...
Saab 900 2.3 16v -94, Saab 900 2.1i 16v -92
exät: Volvo 745 B200E + M47 -87, Saab 900i 8v kat -90 automaatti, Volvo 740 2.4TD -86 Volvo V40 -96, Volvo 245 -88, Volvo 245 -87, Volvo 240 -87, Volvo 940 -91 + n.50kpl muuta
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 900 8v kat kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

laita akku yön yli laturiin niin saat luotettavamman mittaus tuloksen.

voithan ottaa sen kylmäkäynnistys suuttimen irti ja laittaa pään johonkin kuppiin ja katsoa startatessa, että tuleeko sieltä nätti sumu.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Nakuttaja79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Huhti 02, 2011 21:34
Paikkakunta: Kitee

Re: 900 8v kat kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Nakuttaja79 »

antti.hakamaa kirjoitti:laita akku yön yli laturiin niin saat luotettavamman mittaus tuloksen.

voithan ottaa sen kylmäkäynnistys suuttimen irti ja laittaa pään johonkin kuppiin ja katsoa startatessa, että tuleeko sieltä nätti sumu.

Laitoin toisen vanhan akun lataukseen eilen ja tänään kokeilin startata puolanjohto irti. kylmäkäynnistyssuutin ei saa virtaa edelleenkään(eli ei voi myöskään sumuttaa ;) ), mutta kun laitoin puolanjohdon paikalleen ja starttasin niin :saab: jyrähti kertalaakista käyntiin... 8O

Nyt oli vaan jotenkin tehoton... Liekkö vesisateella ollut osuutta asiaan, jäi konepelti auki viime yöksi 8)
Saab 900 2.3 16v -94, Saab 900 2.1i 16v -92
exät: Volvo 745 B200E + M47 -87, Saab 900i 8v kat -90 automaatti, Volvo 740 2.4TD -86 Volvo V40 -96, Volvo 245 -88, Volvo 245 -87, Volvo 240 -87, Volvo 940 -91 + n.50kpl muuta
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: 900 8v kat kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tuolta löytyy mm..kytkentäkaavio.
http://www.saabklubdanmark.dk/X-Files/E ... ch-12d.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin