Tullut kokeiltua nyt montaki kertaa 95E10 bensaa katittomalla K-jet ruiskulla olevalla Saabilla ja tuntuu paremmin pelaavan E10 kuin 98 bensalla, Johtuukohan ehkä hieman erillaises
ta seoksesta tai jostain muusta... Erillaista seosta epäilen siksi koska bensiinin tiheys on 0,75 ja etanolin 0.79 ja onhan niissä muutenkin eroa mutta perstuntumalta pelaa paremmin. Kulutuksesta en osaa sanoa.
K-jet ja 95E10
K-jet ja 95E10
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: K-jet ja 95E10
Oliskohan edes teoriassa mahdollista että jos seokset on ollu vähäsen rikkaalla ja etanolin isomman happimäärän takia menee laihemmalle niin nyt ne olis paremmin kohillaan?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: K-jet ja 95E10
Voi olla ja bensaki muuttunu niistä ajoista milloin K-jetti suunniteltu niin paljon että ei oo mitään samaa kuin nimi bensa...
Kaikki oli ennen paremmin...
Kaikki oli ennen paremmin...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: K-jet ja 95E10
Eilen tankkasin taas koko tankilllisen E10 ja ero on huomattava käytöksessä verrattuna 98;iin... mistähän lie johtuu ???
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: K-jet ja 95E10
Hiukan saman suuntaisia tuntemuksi -87 900i:ssä emännän autossa...
jotenkin alavääntökin tuntus olevan parempi..??
jotenkin alavääntökin tuntus olevan parempi..??
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1097
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: K-jet ja 95E10
Minulla saman vuotisella ja mallisella toisenlaisia kokemuksia, alavääntö minusta heikentynyt entisestään, ei muuta havaittavaa muutosta?Kipe_9000 kirjoitti:Hiukan saman suuntaisia tuntemuksi -87 900i:ssä emännän autossa...
jotenkin alavääntökin tuntus olevan parempi..??
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: K-jet ja 95E10
Oma veikkaus molemmista tapauksista, liittyy juurikin energiatiheyteen. K-jet syöttää tavaraa saman määrän kuin ennenkin, seos on ollut jompaankumpaan suuntaan kallellaan ja avot. Käynti joko paranee / menee vielä reilummin metsään.
Eli polttoaineen määrä pysyy samana, mutta etanolia tarvittaisiin enrgiatiheyden vuoksi enemmän, joten vaikutus on sama kuin laihentaisi seosta hieman.
Näillä puheilla polttoaineen syötön määrä ajotilanteessa x pysyy samana, jos k-jettiä ei ruuvata suuntaan tai toiseen. Jos auton kulku paranee -> kulutus laskee, jos huononee -> kulutus nousee.
täh?
Eli polttoaineen määrä pysyy samana, mutta etanolia tarvittaisiin enrgiatiheyden vuoksi enemmän, joten vaikutus on sama kuin laihentaisi seosta hieman.
Näillä puheilla polttoaineen syötön määrä ajotilanteessa x pysyy samana, jos k-jettiä ei ruuvata suuntaan tai toiseen. Jos auton kulku paranee -> kulutus laskee, jos huononee -> kulutus nousee.
täh?
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
900 T8
99 T8