K-jet ja 95E10

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

K-jet ja 95E10

Viesti Kirjoittaja toms »

Tullut kokeiltua nyt montaki kertaa 95E10 bensaa katittomalla K-jet ruiskulla olevalla Saabilla ja tuntuu paremmin pelaavan E10 kuin 98 bensalla, Johtuukohan ehkä hieman erillaises
ta seoksesta tai jostain muusta... Erillaista seosta epäilen siksi koska bensiinin tiheys on 0,75 ja etanolin 0.79 ja onhan niissä muutenkin eroa mutta perstuntumalta pelaa paremmin. Kulutuksesta en osaa sanoa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: K-jet ja 95E10

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Oliskohan edes teoriassa mahdollista että jos seokset on ollu vähäsen rikkaalla ja etanolin isomman happimäärän takia menee laihemmalle niin nyt ne olis paremmin kohillaan?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: K-jet ja 95E10

Viesti Kirjoittaja toms »

Voi olla ja bensaki muuttunu niistä ajoista milloin K-jetti suunniteltu niin paljon että ei oo mitään samaa kuin nimi bensa...
Kaikki oli ennen paremmin...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: K-jet ja 95E10

Viesti Kirjoittaja toms »

Eilen tankkasin taas koko tankilllisen E10 ja ero on huomattava käytöksessä verrattuna 98;iin... mistähän lie johtuu ???
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: K-jet ja 95E10

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Hiukan saman suuntaisia tuntemuksi -87 900i:ssä emännän autossa...
jotenkin alavääntökin tuntus olevan parempi..??
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1097
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: K-jet ja 95E10

Viesti Kirjoittaja eegas »

Kipe_9000 kirjoitti:Hiukan saman suuntaisia tuntemuksi -87 900i:ssä emännän autossa...
jotenkin alavääntökin tuntus olevan parempi..??
Minulla saman vuotisella ja mallisella toisenlaisia kokemuksia, alavääntö minusta heikentynyt entisestään, ei muuta havaittavaa muutosta?
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Lanius
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 18:10
Paikkakunta: Järvenpää

Re: K-jet ja 95E10

Viesti Kirjoittaja Lanius »

Oma veikkaus molemmista tapauksista, liittyy juurikin energiatiheyteen. K-jet syöttää tavaraa saman määrän kuin ennenkin, seos on ollut jompaankumpaan suuntaan kallellaan ja avot. Käynti joko paranee / menee vielä reilummin metsään.

Eli polttoaineen määrä pysyy samana, mutta etanolia tarvittaisiin enrgiatiheyden vuoksi enemmän, joten vaikutus on sama kuin laihentaisi seosta hieman.

Näillä puheilla polttoaineen syötön määrä ajotilanteessa x pysyy samana, jos k-jettiä ei ruuvata suuntaan tai toiseen. Jos auton kulku paranee -> kulutus laskee, jos huononee -> kulutus nousee.

täh?
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
Vastaa Viestiin