Tutkailin tuossa vanhaa K-jetin lämpöaikakytkintä ja ihmettelin syvennyksessä olevaa ruuvia ja sen merkitystä.
Summarum ja viila käteen ja tutkimaan mitä kytkin on syönyt ja kas. Sehän on säätöruuvi !
Säätä sitä Bi-metallijousta. Onko kukaan ruuvannu ko. säätöä ja kuin rajusti vaikuttaa ?
Voi olla että nyt löytyi se pieni punainen lanka millä saadaan tulppia kastelevat K-jetit kuriin...
Lämpöaikakytkimen säätö
Lämpöaikakytkimen säätö
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Lämpöaikakytkimen säätö
Itse aikanaan menin tuota ruuvia pyörittelemään, kun luulin kytkintä lämpötila-anturiksi, jossa epäilin olevan vikaa. Eihän sitä enään takaisin oikeaan säätöön saanut, eli vaihdettava oli. Jotenkin muistelen että uudessa se ruuvin kolo olikin sitten valettu umpeen, tai sitä ei ollut olleenkaan, mutta en nyt ole ihan varma.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Lämpöaikakytkimen säätö
Todella tiheä kierre siinä ruuvissa on ja hartsilla tulpattu näytti olevan. Jos lähtis kokeileen 1/4 kierrosta kerrallaan ja auki päin. Siten se aika lyhenee.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147