Ylätukivarren puslat
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Syys 01, 2007 19:39
- Paikkakunta: Kangasala
Ylätukivarren puslat
Hei
Saakohan tuohon 900 Saabin etuylätukivarteen sisemmänpuoleisia puslia uusittua ilman koko tukivarren vaihtoa?? Eli niitä jotka näkyvät konehuoneen puolelta.
Kiitosta.
Saakohan tuohon 900 Saabin etuylätukivarteen sisemmänpuoleisia puslia uusittua ilman koko tukivarren vaihtoa?? Eli niitä jotka näkyvät konehuoneen puolelta.
Kiitosta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ylätukivarren puslat
saa, mutta tukivarsi pitää kyllä irroittaa autosta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ylätukivarren puslat
kuskin puoleinen tukivarsi vaatii muutakin purkamista että saa irti autosta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ylätukivarren puslat
Tampereella hepo-autossa ovat kuulemma vaihtaneet kuskinpuoleisen tukivarren ilman moottorin irroittamista, näin kehuivat kun kyselin ylätukivarren vaihtomahdollisuutta allekirjoituksen ex-satkuun. Tosin omalla kohdalla kyse oli repsikan puoleisesta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ylätukivarren puslat
Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi kysyn miksi puslat pitäisi vaihtaa?
No itse olen vanha "herrasmies" Joten puslien kanssa ei ole ollut ongelmia kun rauhallisesti
ajelee kun ei ole tehojakaan joilla brassailla.
Katsastuksessa puslista tuskin huomautetaan? Eli huomaako ajossa?
No itse olen vanha "herrasmies" Joten puslien kanssa ei ole ollut ongelmia kun rauhallisesti
ajelee kun ei ole tehojakaan joilla brassailla.
Katsastuksessa puslista tuskin huomautetaan? Eli huomaako ajossa?
900i -90
Re: Ylätukivarren puslat
Alustan väljyydet saattavat yllättää ikävästi esim. väistötilanteessa, joita ei valitettavasti kaikkia pysty välttämään ajamalla normaalisti rauhallisesti. Parempi pitää se auto kunnossa kuin rukoilla siinä vaiheessa, kun niitä ajo-ominaisuuksia tarvitsisi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: La Syys 01, 2007 19:39
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Ylätukivarren puslat
Kiitoksi porukoille vastauksista. Kyse on naapurini autosta ja sain itse ensin hieman väärää informaatiota viasta joka onkin tukivarren sisemmän pinnapultin katkeaminen. Puslat on ilmeisesti ok.
Naapurilla on varaosa auto hommattuna josta saa vaikka kokonaan ehjän tukivarren. Mikäli joku viitsii vielä vastata niin kysyisin että saako sen koko tukivarren vaihdettua mitenkään ilman moottorin irroittamista tai saako sen pinnapultin vaihdettua sinne erikseen vai onko yhtä puuta tukivarren kanssa?
Kiitoksia taas
Naapurilla on varaosa auto hommattuna josta saa vaikka kokonaan ehjän tukivarren. Mikäli joku viitsii vielä vastata niin kysyisin että saako sen koko tukivarren vaihdettua mitenkään ilman moottorin irroittamista tai saako sen pinnapultin vaihdettua sinne erikseen vai onko yhtä puuta tukivarren kanssa?
Kiitoksia taas
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ylätukivarren puslat
pinnapultti on yhtä puuta tukivarren kanssa. jos se vaihdettava on oikean puoleinen niin onnistuu ilman moottorin nostoa.
Viimeksi muokannut antti.hakamaa, Pe Kesä 03, 2011 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Ylätukivarren puslat
Laikkakone käteen ja tekee tilaa niin ei tarvi konetta irrottaa.
Kannattaa hitsata palat takasin ennen seuraavaa katsastusta.
Kannattaa hitsata palat takasin ennen seuraavaa katsastusta.
900i -90
Re: Ylätukivarren puslat
kun noin 5--6 vuotta sitten -89 mallia purin, niin 1--2 pulttia katkesi auettuaan osan kierrettä, kun ilman mitään herkistelyjä pulttikoneella nuo ylätukivarren pultit paukutin auki ( motti oli pois tieltä).
Kun on pultit katkonut, niin on vitsit vähissä, ne pitäisi pitää hyvässä rasvassa/ massassa sieltä kotelon puolelta, jotta kierteet eivät ruostu. Varsinkaan kuskin puolella ei oikein mitään sovi tekemään mottia poistamatta kyseisellä kohdalla ahtauden suhteen. Melkein sanoisin, jotta motti pois ja samalla sitten keksii muutakin askartelua motin suhteen.
Jos se pultti on liikkunut ennen katkeamistaan, niin voisi yrittää porata pyöräkotelosta reiän siihen pultin kohtaan, sitten esim pitkä pultti ( älä käytä kierretankoa, koska yleensä ne ovat huonompaa rautaa kuin 8.8 ja siis katkeavat ekana tuossa leikissä) pitkän mutterin ja kontramutterin avulla siihen katkenneeseen pulttiin ( tai hitsaamalla) ja sitten kaikenlaista herkistelyä. tavoitteena siis kiertää jämä sinne kotelon puolelle, jolloin kierre jää ehjäksi. varmaan joutuu avaamaan sen kierteen, eli kierrepakka heftillä sopivaan hylsyyn ja samasta reiästä räikän jatkovarsi läpi ja siten pyrkii avaamaan kierteen.
räikän jatkovarsi kandee varata sellainen pallopäinen, joka sallii kulmanmuutosta, jos vaikka porattu reikä ei oikein linjaan osu
jousi on tietenkin poistettava tieltä.
---------------------
ehkä jotain tuollaista pinnapultin irroitustyökalua voisi soveltaa, jos vain mahtuu sinne koteloon, nopeuttaisi yritystä.....
ei ole minulla kokemusta miten nuo toimivat.......
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/804036/0
Kun on pultit katkonut, niin on vitsit vähissä, ne pitäisi pitää hyvässä rasvassa/ massassa sieltä kotelon puolelta, jotta kierteet eivät ruostu. Varsinkaan kuskin puolella ei oikein mitään sovi tekemään mottia poistamatta kyseisellä kohdalla ahtauden suhteen. Melkein sanoisin, jotta motti pois ja samalla sitten keksii muutakin askartelua motin suhteen.
Jos se pultti on liikkunut ennen katkeamistaan, niin voisi yrittää porata pyöräkotelosta reiän siihen pultin kohtaan, sitten esim pitkä pultti ( älä käytä kierretankoa, koska yleensä ne ovat huonompaa rautaa kuin 8.8 ja siis katkeavat ekana tuossa leikissä) pitkän mutterin ja kontramutterin avulla siihen katkenneeseen pulttiin ( tai hitsaamalla) ja sitten kaikenlaista herkistelyä. tavoitteena siis kiertää jämä sinne kotelon puolelle, jolloin kierre jää ehjäksi. varmaan joutuu avaamaan sen kierteen, eli kierrepakka heftillä sopivaan hylsyyn ja samasta reiästä räikän jatkovarsi läpi ja siten pyrkii avaamaan kierteen.
räikän jatkovarsi kandee varata sellainen pallopäinen, joka sallii kulmanmuutosta, jos vaikka porattu reikä ei oikein linjaan osu
jousi on tietenkin poistettava tieltä.
---------------------
ehkä jotain tuollaista pinnapultin irroitustyökalua voisi soveltaa, jos vain mahtuu sinne koteloon, nopeuttaisi yritystä.....
ei ole minulla kokemusta miten nuo toimivat.......
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/804036/0
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00