Nyt menee yli hilseen!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Nyt menee yli hilseen!

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Nyt tulee erikoinen stoori: Eli Saab 900i -89 8v, tekee ihmejutun kun laittaa auton käyntiin:
1.Kiekkamittari ei toimi.
2.Vilkut ei toimi.
3.Lämppäri ei toimi.
4.Nämä merkkivalot jää päälle :?: ja :!:
5.Öljynpainevalo ja latausvalo ei syty käynnistäessä.

Edit: Kaikki viat tulee kuntoon kun sulaketaulusta ottaa irti 29 kohdan 20A sulakkeen ja laittaa takaisin paikoilleen.

Onko ideoita mikä mättää?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Sulake 29 on siis takalasin lämmittimen sulake.

Viat voivat olla toisistaan riippumattomia, mutta tarjotaan nyt jonkinsortin maadoitusvikaa aluksi.

Eli auto käyntiin, kohdat 1-5 ei toimi. Sulake irti ja heti takaisin ja kaikki toimii? Ymmärsinko oikein?

Kokeileppa käynnistystä ilman takalasin lämmittimen relettä ja katso ainakin laturin ja rungon maadoitukset.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Katso myös sulakkeet 7 (vilkut) ja 27 (varoitusvalot)

Maadoitushommat on yleensä hämäriä, jos jostain on maajohto poikki niin laitteet tuppaa maadoittumaan "toistensa kautta".

Esim. jos takavalojen maadoitus on poikki vilkkuu kaikki takavalot kun vilkun laittaa päälle. (tämä on aika monessa OG-saabissa vikana)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, eli vika tosin korjaantuu kun ottaa sulakkeen pois ja laittaa takaisin.
Hetkinen nyt tuo vika on tullut ilmi, kun viime aikoina on pitänyt käyttää tuota takalasin lämmitintä. Oliskohan siinä takalasin lämmittimen relees/ kytkimessä jotain häikkää?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Jos en nyt ihan väärin muista, niin se takalasin lämmittimen rele on kytköksissä virtalukkoon, jota kautta se on kytköksissä mittariston toimintaan. Tuli vaan itelle eteen kun multa kärähteli takalasin lämmittimen sulake, kun yritin arvailla virtalukon piuhoja oikeille kohdilleen, kun olin se menny typeränä purkamaan ilman minkäännäköstä muistiinpanoa...
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Isäukon 900S:ssä alkoi ajovalot temppuilemaan, kun takalasinlämmitintä käytti ahkerasti. Oletettavasti selkein syy oli syylärin alapuolella olevan maadoituspisteen huono kunto. Tuon maapisteen puhdistamisen (hiomapaperilla puhtaaksi kaapelikengät ja kiinnityspiste) jälkeen ei ole mitään ongelmia ilmennyt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

minä veikkaan tota relettä.
ainakin omassa sai valorele auton vaikka mitä kummallisuuksia
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, pitää nyt seurailla tilannetta. Tuo mistä Mermi mainitsi eli toi maadoitus piste siinä syylärin juures on se Satkun arka kohta.
Meinaa noin reilu vuosi sitten ei toiminut oikean puolen vilkku, parkkivalot, lisätakajarruvalo ja syypäänä oli juuri tuo Mertmin mainitsema paikka. Se korjaantui uusilla johdoilla ja kunnon maadoituksilla.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin