T16:sen ahot putos 0,2 ?
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Bypassin nipasta on kyllä huono pumpata kun sen toinen pää menee turbon imupuolelle ja toinen on ihan siinä kaasuläpän vieressä ei ahtoputkessa.. Mutta täytyy se ahtopuoli kuitenkin vielä saada kunnolla paineistettua!
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Muistelin tontun ahtoputkien paineistusta. Tarvitset sitten jomman kumman pään tulppaan venttiilinNGpower kirjoitti:Bypassin nipasta on kyllä huono pumpata
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
puuttuuko sieltä varmasti paineet ettei esim kuperäisen ahtomittarin kanssa samassa letkussa oleva ylipaine tai paineanturi ole alkanut vuotamaan tai se letku haljennut jostain kojelaudan alta? vai onko erillinen ahtomittari omalla letkulla SUORAAN imusarjasta?
cooleri ei mielestäni voi millään vuotaa noin paljon jos eisilmällä näe vikaa, ahtoputketkin saa kädessä taivuttelemalla kyllä tutkittua täysin ja kun niitäään ei ole kuin 4kpl pientä pätkää ne (valu)alumiini putket eivät voi vuotaa jos ei silmällä vikaa näe, imusarja samoin..
reijän täytyy olla sormea isompi että ahdot katoavat noin, esim jos jarrutehostimen nippa pullahtaa pois imusarjasta niin ahdot eivät tipu noin alas..
mitä on perus paineet? tippuvatko ahdot siis vielä tuosta kun painat jarrua? jos ovat vieläkin alhaisemmat niin apc ei pysty nostamaan ahtoja tuosta enempää kun hukkis alkaa aukeamaan pakopaineista..
oliko kompuran siipi ottanut pesään kiinni?
onko varma ettei vedä imuputkea luttuun? onko siis ehjä ja alkuperäinen? entä muita modauksia imupuolella?
cooleri ei mielestäni voi millään vuotaa noin paljon jos eisilmällä näe vikaa, ahtoputketkin saa kädessä taivuttelemalla kyllä tutkittua täysin ja kun niitäään ei ole kuin 4kpl pientä pätkää ne (valu)alumiini putket eivät voi vuotaa jos ei silmällä vikaa näe, imusarja samoin..
reijän täytyy olla sormea isompi että ahdot katoavat noin, esim jos jarrutehostimen nippa pullahtaa pois imusarjasta niin ahdot eivät tipu noin alas..
mitä on perus paineet? tippuvatko ahdot siis vielä tuosta kun painat jarrua? jos ovat vieläkin alhaisemmat niin apc ei pysty nostamaan ahtoja tuosta enempää kun hukkis alkaa aukeamaan pakopaineista..
oliko kompuran siipi ottanut pesään kiinni?
onko varma ettei vedä imuputkea luttuun? onko siis ehjä ja alkuperäinen? entä muita modauksia imupuolella?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Joo elikkä varmasti paineet ovat hukassa kun ei kulje mihinkään ja kun yrittää vedättää esim kakkosella loppuun asti niin 5000 kierrokksessa loppuu veto kokonaan ei siis enää kierrä korkeammalle!! Ahdin minkä vaihdoin on muuten toimiva mutta työntää öljyä pakopuolelta läpi.. Eikä se vika nyt enää ahtimessa voi olla kun ahdot nousee ihan samalla tavalla kuin edellsellä turbolla eli kipuaa silleen hitaasti juuri ja juuri siihen 0.3.. Imuputki taas näytti ihan normaalilta ja kuten oon maininnut tämä vika tuli ajossa esiin eli jokin on pettänyt jostain. Ahtoputket oon ite väsänny 2" putkesta ja huolella on kyllä hitsailtu kasaan. Paineet olivat ennen hajoamista n.0.9 paikkeilla autogaugen mittarin mukaan.
Niin ja vielä semmoinen että hukkaportille lähtevä letku mankkuvenalta on myös irti joten ei liity mitenkään enää apc:n sekoiluun toi ahtojen katoaminen...
Niin ja vielä semmoinen että hukkaportille lähtevä letku mankkuvenalta on myös irti joten ei liity mitenkään enää apc:n sekoiluun toi ahtojen katoaminen...
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
no sitten on myös pakoputken tukos yksi mahdollisuus!
meneekö siis hukkikselle lainkaan letkua vai menee vaan suoraan kompurakotelosta? onko kokeiltu vallan ilman letkua, mitä ahtaa silloin? vakio vai joku muu mikä cooleri? hitsatut vai prässätyt päädyt? muovipäätyjä itsellä on ainakin tonnarien coolereista korkannut niistä prässäyksistä, eivät välttämäti heti kiinnitä huomiota jos ne kynnet ovat vähän auenneet mutta kun tulee painetta niin tulee heti rakoa..
meneekö siis hukkikselle lainkaan letkua vai menee vaan suoraan kompurakotelosta? onko kokeiltu vallan ilman letkua, mitä ahtaa silloin? vakio vai joku muu mikä cooleri? hitsatut vai prässätyt päädyt? muovipäätyjä itsellä on ainakin tonnarien coolereista korkannut niistä prässäyksistä, eivät välttämäti heti kiinnitä huomiota jos ne kynnet ovat vähän auenneet mutta kun tulee painetta niin tulee heti rakoa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
kompurakotelosta menee letku magneettiventtiiliin josta menee letku (irti oleva) hukkaportin kellolle.. Cooleri on vakio kiinteillä päädyillä eli kokonaan alumiininen. Ahtoputkissa ei ole prässäyksiä eikä niitä ole ennenkään tarvinnu kun on kunnon klemmarit! Eikä se putkikaan varmaan kesken kiihdytyksen mene tukkoon:)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
eli hukkikselle ei mene ohjausta ollenkaan?
ja kyllä se putki voi nimenomaan mennä kesken kiihdytyksen tukkoon kun silloin siellä kovimmat rasitukset on! itselläkin kävi tuossa diisseli vectrassa juuri niin!
sen kyllä kuuli äänistä ainakin sitten kun kaveri painoi kaasua ja itse oli auton takana niin ei kuulunut kuin pieni pihinä!
ja kyllä se putki voi nimenomaan mennä kesken kiihdytyksen tukkoon kun silloin siellä kovimmat rasitukset on! itselläkin kävi tuossa diisseli vectrassa juuri niin!
sen kyllä kuuli äänistä ainakin sitten kun kaveri painoi kaasua ja itse oli auton takana niin ei kuulunut kuin pieni pihinä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Joo mutta tossa ei oo kyllä putkessa kun yks vaimennin ja kyllä putkenpäästä tulee sitä ääntä ja ilmaa:) ja kyllä hukkaportti on poissa pelistä kokonaan.. Mutta kyllähän tuota vois vielä koitta ajaa pelkällä downpipellä nii tuleepahan sekin testattua:D
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Nyt kyllä hävettää koitin autoo pelkällä downpipellä ja kuinkas kävikään ahot nous taas normaaliin ja toimii taas niinkuin ennenkin Siitä takaakselin kohalla olevasta pöntöstä oli toisen kammion villat lähteny kävelee ja päätynyt tiiviiksi tupoksi siihen vaimentimen suulle.. Nyt on sit satku "suoralla" putkella
Mutta kiitos kaikille neuvoista etenkin nimimerkille (mikkoimp).. Eipä olis uskonu että vika olis ollu noin yksinkertanen.
Mutta kiitos kaikille neuvoista etenkin nimimerkille (mikkoimp).. Eipä olis uskonu että vika olis ollu noin yksinkertanen.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
pääasia että tuli taas saabi kuntoon
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
No jatketaan vielä läheltä liippaavasta aiheesta. Eli pojan autossa ahdot putoavat peruspaineille, kun pelit lämpenevät kunnolla. Kylmänä nostaa 0,7 tasolle. APC:n vaihto ei vaikuta asiaan. Aiemmin oli sama ongelma, mutta silloin syynä oli viallinen APC. Minulla olisi toinen mankkuvena, mutta siinä on pyöreiden liittimein sijaan laattaliittimet. Meneekö arvaus pieleen, jos arvailen niiden olevan kuitenkin samalla tavalla kytekettyjä, jos kokeilisin sillä. Nykyinen naputtaa käynnistettäessä jonkun aikaa. Aiemmin se naputti melkein koko ajan.
Kyse on siis siitä pojan tekniikkamuutoksesta, eli on ollut kasassa vasta vähän aikaa ja niukasti kilometrejä takana.
Kyse on siis siitä pojan tekniikkamuutoksesta, eli on ollut kasassa vasta vähän aikaa ja niukasti kilometrejä takana.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
onko tulpanjohdot minkä moiset ja kuntoiset? meneekö ihan mankun piuhojen vierestä? itsellä tarvike piuhat ja niiden meno mankun johtojen vieressä aiheuttivat ihan samoja ongelmia..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Ihan uudet Bougicordit ja ei mene puolan naru vierestämikkoimp kirjoitti:onko tulpanjohdot minkä moiset ja kuntoiset? meneekö ihan mankun piuhojen vierestä? itsellä tarvike piuhat ja niiden meno mankun johtojen vieressä aiheuttivat ihan samoja ongelmia..
Pitää kokeilla toisella mankulla.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Eli, kun lämpimänä ahdot putoavat peruspaineille, niin siihen ei ole kenelläkään sen paremmin kokemusta kuin tietoakaan?????
Edit:
Nyt on kokeiltu toisella magneettiventtiilillä laihoin tuloksin. Räpätys alkaa saman tien ja ahdot sen saman 0,3
Käykö 2,1 ruiskun nakuanturi tuohon? Sellainen ehjä olisi papan romuttamassa autossa samoin kuin ehjä puola, jos se aiheuttaa sekoilua mankulle.
Entä mikä on paineanturin rooli ja vaikutus tässä kokonaisuudessa?
jus antoi privaatisti hyiä kokeiluneuvoja, mutta ne ehditään testata vasta ensi viikonloppuna, kun auto on taas kotona.
Myönteistä sen sijaan on se, että leima tuli taas vuodeksi eteenpäin torstaina savutuksesta huolimatta. sekin vaihtelee, eikä ole jatkuvaa, mutta mietimme sitä sen jälkeen, kun ahdot ja koneen toiminta on saatu järkiinsä.
Koettakaapas taas kaivella muistin lokerojanne ratkaisun löytämiseksi.
edit2:
Toisella nakuanturilla on nyt kokeiltu, eikä muutosta tapahtunut muutoin kuin, että räpätys lakkasi käynnistyksen jlkeen, kun kerran painoi kaasua. Ahdot samat 0,3 edelleen. Talvella kone kyllä ahtoi ja ahtaa nytkin joittain 0,7 mutta nykyisin entistä harvemmin.
Alkaa usko mennä tämän kanssa.....
Edit:
Nyt on kokeiltu toisella magneettiventtiilillä laihoin tuloksin. Räpätys alkaa saman tien ja ahdot sen saman 0,3
Käykö 2,1 ruiskun nakuanturi tuohon? Sellainen ehjä olisi papan romuttamassa autossa samoin kuin ehjä puola, jos se aiheuttaa sekoilua mankulle.
Entä mikä on paineanturin rooli ja vaikutus tässä kokonaisuudessa?
jus antoi privaatisti hyiä kokeiluneuvoja, mutta ne ehditään testata vasta ensi viikonloppuna, kun auto on taas kotona.
Myönteistä sen sijaan on se, että leima tuli taas vuodeksi eteenpäin torstaina savutuksesta huolimatta. sekin vaihtelee, eikä ole jatkuvaa, mutta mietimme sitä sen jälkeen, kun ahdot ja koneen toiminta on saatu järkiinsä.
Koettakaapas taas kaivella muistin lokerojanne ratkaisun löytämiseksi.
edit2:
Toisella nakuanturilla on nyt kokeiltu, eikä muutosta tapahtunut muutoin kuin, että räpätys lakkasi käynnistyksen jlkeen, kun kerran painoi kaasua. Ahdot samat 0,3 edelleen. Talvella kone kyllä ahtoi ja ahtaa nytkin joittain 0,7 mutta nykyisin entistä harvemmin.
Alkaa usko mennä tämän kanssa.....
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: T16:sen ahot putos 0,2 ?
Selvisikö vika? Minusta kuulostaa johtosarjaan / liittimiin(apc:n tai mankun) liittyvältä vialta...
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
900 T8
99 T8