900 vakio putken paksuus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
_ZouS_
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 18:58

900 vakio putken paksuus

Viesti Kirjoittaja _ZouS_ »

paljo og t16 vakio pakoputken paksuus? dp:n?

e: nii ja onko bypassi vakiona?
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: 900 vakio putken paksuus

Viesti Kirjoittaja toms »

60mm ja on.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 vakio putken paksuus

Viesti Kirjoittaja f-19 »

60mm, merimillejä vai merituumia? ...no leikki sikseen

Onko tuo 60mm nyt siis mitattu (ei muhvista?) Passi taisi joskus mainita että putken ulkohalkaisija olisi tuumissa 2 3/8" joka täsmää siis jos tuo 60mm on ulkohalkaisija. Eli putki ei ole 2,25" joka on siis 57mm.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 900 vakio putken paksuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

57 millimetriä on se oikea koko, vaikka monet kutsuvatkin kuuskymppiseksi.
Näin ainakin vuoteen -90.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
_ZouS_
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 18:58

Re: 900 vakio putken paksuus

Viesti Kirjoittaja _ZouS_ »

core2 kirjoitti:57 millimetriä on se oikea koko, vaikka monet kutsuvatkin kuuskymppiseksi.
Näin ainakin vuoteen -90.
Juu kiitosta kiitos :) vakio putkisto siis tuskin hirttää montaa hevosta, jos yhtään ku on vasta reilu 200hv, onkos tuo downpipe myös samaa paksuutta? vaikka saanha mie ne mittailtuu koha pääsen auton kimppuun, sais vaa valmiiks haaveiltuu mitä siihe laittaa ja mitä ei ...
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 vakio putken paksuus

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Kyllä se dp mahtaa olla samaa kokoa ja siinäkään tuskin niinkään halkaisija ahdistaa, vaan heti turbon jälkeen tuleva tiukka mutka, nk. "ryssänmutka". Loivemmalla säteellä kaasut virtaisi paremmin.

Tosin, mikäli mä olen turbotekniikkaa oikein ymmärtänyt, niin mahdollisimman iso rööri heti turbon jälkeen on vain ja ainoastaan eduksi.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 900 vakio putken paksuus

Viesti Kirjoittaja core2 »

JuHem kirjoitti:Tosin, mikäli mä olen turbotekniikkaa oikein ymmärtänyt, niin mahdollisimman iso rööri heti turbon jälkeen on vain ja ainoastaan eduksi.
Jep eiköhän se näin ole koska turbo on niinkutsuttu paine/ahtokone eikä imukone jotka tarvitsevat hieman vastusta poistopuolelle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
_ZouS_
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 18:58

Re: 900 vakio putken paksuus

Viesti Kirjoittaja _ZouS_ »

JuHem kirjoitti:
Tosin, mikäli mä olen turbotekniikkaa oikein ymmärtänyt, niin mahdollisimman iso rööri heti turbon jälkeen on vain ja ainoastaan eduksi.
Näinhä se kuulema on, ja loogisestikki ajateltuna ei turbo mitää vastapaineita tartte.
Vastaa Viestiin