T8 ahtopaine probleema
T8 ahtopaine probleema
Ongelma on todella mielenkiintoinen. Paineet nousee normaalisti punaisen rajalle, mutta karkaa sitten helposti yli punaisen puolenvälin hieman ennen 5000rpm (kakkosella, isommilla vaihteilla jo hieman aikasemmin). Tästä voisi päätellä, että vika on modatussa apc boksissa. Ei pidä paikkaansa, ahdot nousee punaisen puolelle jopa silloin kun hukkaportin tangon ottaa hukkiksesta irti! Otin tuon ahtimen jälkeisen mutkan pois ja katsoin, että hukkaportti aukeaa kokonaan ja liikkuu ihan verkkaisesti.
Auto on siis 900 t8 vuosimallia -89, ahdin vakio vesijäähdytteinen garretin kolmonen.
Kaiken näköiset vinkit ja omat kokemukset ovat tervetulleita.
Auto on siis 900 t8 vuosimallia -89, ahdin vakio vesijäähdytteinen garretin kolmonen.
Kaiken näköiset vinkit ja omat kokemukset ovat tervetulleita.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Samaa vikaa oli kaverin ekkeri-projektin garretissa. Hukkaportti liikkui äkkiseltään kokeiltuna normaalisi, mutta kun tangon laittoi kiinni, niin se hukkiksen läppä pääsi vastaamaan pakopesän reunaan ja avautui vain hieman. Syynä väljäksi kulunut hukkaportin akseli/pusla. Korjattiin purkamalla portti ja asentamalla prikka siten, että lautanen ei enää ylety pesän reunaan. Nyt pelaa.
Ja siis, tuo yläkierroksilla paineiden karkaaminen on klassinen oire siittä, että hukkaportti ei joko aukea tarpeeksi tai sen virtauskapasiteetti on riittämätön.
Ja siis, tuo yläkierroksilla paineiden karkaaminen on klassinen oire siittä, että hukkaportti ei joko aukea tarpeeksi tai sen virtauskapasiteetti on riittämätön.
Aki Peltola #1132
No siis kun ajoin tanko irti ja silti nousi paineet. Tässä kuva että hukkis kyllä aukeaa http://www.sunpoint.net/~cruor/hukkis.jpg
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa