Puhaltimen moottori
Puhaltimen moottori
Sisäpuhaltimen moottori pitää suht. kovaa siritystä ja polttaa sulakkeen vähän väliä, eli mahtaisiko vika olla kuluneet laakerit vaiko kulunut moottori (hiilisilta). Lehtiä ym. roskaa siellä ei ole.
Auttaako muu kuin vaihtaa koko puhallin, ja onko iso homma? Auto on siis vuoden -89 900c. Kiitoksia vastauksista.
Auttaako muu kuin vaihtaa koko puhallin, ja onko iso homma? Auto on siis vuoden -89 900c. Kiitoksia vastauksista.
Siinä 10 topiccia alempana asiaa jo kerran sivuttiin ja tässä forumissa muutenkin noin 100 kertaa...."Haku" on kova juttu...
Sisäpuhaltimen irroittaminen vaatii poikkeuksetta koko kojelaudan purkamisen (noin 1,5tuntia / suunta...) .
Jos vikisee JA polttaa sulakkeita voit varautua ostamaan uuden, sillä työn määrä huomioiden kannattaa ehkö jo investoida uuteen....riippuu tietenkin askarteluhaluista
Vinkkinä: poista apukuskin puoleinen kaiutin jotta pääset kurkkaamaan ja kopioimaan puhaltimen koodin. 88 /89 on ilmeisesti useampaa (tai väh kahta?) puhallin mallia. Kaverin 900OG ´88:ssa on MagnetiMarelli ja vaimon ´89:ssa on Saabin "oma". Poikkeavat kiinnitystavasta ja kytkentätavasta. Hetken helpotusta saa ruikkaamalla puhaltimen akselille WD40 tai vastaavaa, mutta tuo on vain ja ainoastaan ensiapu! Nonnihh-...tuli sittenkin perattua tuo aihe uusiksi 
Sisäpuhaltimen irroittaminen vaatii poikkeuksetta koko kojelaudan purkamisen (noin 1,5tuntia / suunta...) .
Jos vikisee JA polttaa sulakkeita voit varautua ostamaan uuden, sillä työn määrä huomioiden kannattaa ehkö jo investoida uuteen....riippuu tietenkin askarteluhaluista


Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
EipäsSaabsick kirjoitti:Sisäpuhaltimen irroittaminen vaatii poikkeuksetta koko kojelaudan purkamisen (noin 1,5tuntia / suunta...)

Itse suosittelisin heti vaihtamaan toimivan moottorin. Ei kannata alkaa säästelemään, pian menee tosi paikan tullen


Makuasia....mielestäni kojelauta tulee purettua "kokonaan" kun joutuu ottamaan irti pinnapultit, ratin, lammityksen yms. säätönamiskat, radion, kaiuttimet.....ei silloin paljoakaan jää paikoilleen
Mutta jos tarkkoja ollaan termilogiassa niin ei sitä lautaa tartte tallin lattialle asti kiikuttaa
uusi puhallin todellakin pelastaa talven vitsauksilta...Motonetissä jonkun 64 - 84.- Eur riippuu mallista. Vielä yksi asia, jos et jiipee ole ennen purkanut OGsatkun kojelautaa (tai raottanut
) niin kiinnitä huomiota lämmönsäätönamiskan takana kulkevaan akseliin, se kun jää laittamatta tai sitten tippuu vastakappaleesta loppumetreillä kuitenkin. On "helppo" asettaa paikoilleen vaikka kuskin puoleisen kaiutinaukon kautta.
Tuntuu että tästä täytyy tehdä kuvasarja kun purkaa seuraavan kerran kojelaudan,....



Tuntuu että tästä täytyy tehdä kuvasarja kun purkaa seuraavan kerran kojelaudan,....
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
http://saabpics.org:3000/gallery/rebeccaSaabsick kirjoitti:Tuntuu että tästä täytyy tehdä kuvasarja kun purkaa seuraavan kerran kojelaudan,....
http://68.155.251.7/climate_control_fol ... shvent.htm (http://www.townsendimports.com)
http://www.twinsaabs.com/diydash/instru ... uster.html
http://saabpics.org:3000/gallery/albun20
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ja vielä lisäys, eli lämpösäätimistä ei tarvitsi irroittaa muuta kuin ne letkut jotka tulee siihen kytkimeen jolla säädetään mistä sitä ilmaa puhalletaan
Eli niitä letkuja on iso kasa, lähetee helposti irti siitä kytkimestä, onnistuu mankan reiästä.
Itellä sit lähti sieltä hanskalokeron takaa piuhat irti, nämä piuhat on siis lokeren valon johdot. Oli muuten aika kettumainen laittaa ne takas

Itellä sit lähti sieltä hanskalokeron takaa piuhat irti, nämä piuhat on siis lokeren valon johdot. Oli muuten aika kettumainen laittaa ne takas

hene on työn sankari
Kiitos myös täältä linkeistä...vaikka kuin on tullut haettua juuri noita kuvatietoja niin ei ole löytynyt. Dängjuu!
Silti katoavaista tavaraa noi linkit...jos tiedot saisi pysyvään muotoon kerhon kotisivujen serverille....olisi Saab askartelu pelkkää iloa.

Silti katoavaista tavaraa noi linkit...jos tiedot saisi pysyvään muotoon kerhon kotisivujen serverille....olisi Saab askartelu pelkkää iloa.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."