
Jalkatilasta tämä kytkin sitten löytyikin. Ihmettelin kyllä kun oli vaan kaksi ohutta pulttia eikä ruuveja. Testasin ensin paineletku irti, ja sitten hyppylanka kiinni kun hyvin pelitti. APC:ssä oleva vastus (en muista yht´äkkiä mikä) on mitoitettu antamaan max. 1.3bar ahtoja. Punasen alueen puolessavälissä on joten eiköhän liene kunnossa. Sitten vain kovaa ajoa ja hyvin on toiminut.
MUTTA NYT. Kaveri sai kaverinkaverin... -88 9kTurbon ahtojen nostoa varten ruuvattavaksi. Löytyi kaksi!!! katkaisijaa:
1. Oikea muovi/metalli ylipainekatkaisin
2. APC:n paine anturi. Se koko metalli
Oli vähän shokki lueskella vanhoja threadeja ja todeta, että olen ohittanut hyppylangalla PAINEANTURIN!!! mutta jos ymmärsin oikein niin eihän se voi toimia nyt oikein jos kyseessä on todella paineanturi. Ahdot nousee aina vain ja ainoastaan tuohon 1,3bar asti ja jos mankkuvenalta ottaa letkun irti niin tappiin menee

Auto EI ole normaali liukuhihna-versio tekniikan osalta vaan koottu uusista og-osista ed.omistajan toimesta. Heppu oli tuolloin(1991-93) Saabilla Trollhättanissa. En löydä autosta normaalia ylipainekatkaisijaa ainakaan kojetaulun alta eikä muuallakaan ole tullut vastaan.
Siis tässä tapauksessa paineanturi onkin ylipainekytkin ja APC saa painetiedon jostain muualta, mutta mistä?
Anteeksi vuodatus, ja nyt luovuutta sekä faktaa pyötään!