Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Pelastakaahan joku nyt tuo minun turbo-satku :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Oioi Vaasalaiset harrastajat! Nyt olisi aivan helmi -83 T8 hopeanvärinen 4-ov satku pelastettavissa lentokentän viereisestä purkaamosta. Eivät kuulemma purkaakaan sitä vaan myyvät tarjousten perusteella. Alle 300 ajettu, sininen plyysisisusta, kattoluukku. Manuaali siis. Täydellisessä alkuperäiskunnossa, ovetkin ehjät. Mutta mitä nopeasti kattelin niin ainakin kuskinpuoleista vetaritunnelia joutuu hitsaamaan, sekä takaa ainakin kuskinpuolella(?) pyörän edestä sekä takaa (tietävähän tietää mistä).

Mutta kaikenkaikkiaan päivän yllätys kyllä, että noin hienoa kalustoa edelleen ilmestyy ja purkaamoon sit vielä..! :o
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

900 Gls A -80
Myyjän omin sanoin: "aika vähän taitaa 1980 automaattia vastaan tulla aamuruuhkissakaan.että silleen."
Jos olisi tallitilaa menisin huomenna katsomaan mutta... :(
Erilainen ryyppyvipu näemmä noissa vanhimmissa satkuissa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Rattivaihde kirjoitti:900 Gls A -80
Myyjän omin sanoin: "aika vähän taitaa 1980 automaattia vastaan tulla aamuruuhkissakaan.että silleen."
Jos olisi tallitilaa menisin huomenna katsomaan mutta... :(
Erilainen ryyppyvipu näemmä noissa vanhimmissa satkuissa.
Katsoin eilen ja ihmettelin että onko tuo nyt kuitenkin -81 kun on h-kone(vai oliko niitä edes silloin vielä?) vai kone vaihdettu?
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Tri-Lo kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:900 Gls A -80
Myyjän omin sanoin: "aika vähän taitaa 1980 automaattia vastaan tulla aamuruuhkissakaan.että silleen."
Jos olisi tallitilaa menisin huomenna katsomaan mutta... :(
Erilainen ryyppyvipu näemmä noissa vanhimmissa satkuissa.
Katsoin eilen ja ihmettelin että onko tuo nyt kuitenkin -81 kun on h-kone(vai oliko niitä edes silloin vielä?) vai kone vaihdettu?
Piru vie sehän on H-kone :D Katsoin eilen että on B, eiköhän se sitten ole MY1981 mutta rekisteröity vielä 1980 puolella.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 22758d.jpg

1981 tuli 17-numeroiset ja YK1-alkuiset alustanumerot. Eli teknisesti auto on -81, mutta jos se on ensirekisteröity syksyllä - 80 sitä on kaupiteltava sen vuoden mukaan.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mutta eikös tuo Nettiauton vuosimalli-kohta viittaa nimenomaan auton mallivuoteen eli tässä tapauksessa oikea merkintä tuon 1980 sijaan olisi esim. 1981 (käyt.ott. 10-1980)
kuten tässä ilmoituksessa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ainakin mä ymmärtäisin vuosimallin tarkoittavan tuossa ilmoituksessa samaa kuin mallivuosi. Tuontiautojen verotuksessa vuosimalli-sana tarkoittaa käyttöönottovuotta ja se sekoittaa termejä.

1981 on joka tapauksessa aikaisin oikea vuosimalli/mallivuosi sedankoriselle H-moottoriselle satkulle. 1980 mallivuosi oli vielä pelkkiä viistoperiä, samoin kylkilistat olivat kapeammat yms yms.

(Harmi ettei mullakaan ole ylimääräistä tallitilaa, ehdottomasti taltioimisen arvoinen peli eikä hintakaan päätä huimaa.)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Ainahan voi vähän spekuloida..

1. Se ei nyt ole kaikille tuon ikäisten autojen omistajillekaan niin hirmutarkkaa. Jos rekisteriotteessa lukee 00.00.1980 niin sehän on -80.

tai

2. Museoikäisyys on yksi myyntiargumentti ja -81:et eivät ole vielä museoitavissa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Pekka Valtanen kirjoitti:Ainahan voi vähän spekuloida..

1. Se ei nyt ole kaikille tuon ikäisten autojen omistajillekaan niin hirmutarkkaa. Jos rekisteriotteessa lukee 00.00.1980 niin sehän on -80.

tai

2. Museoikäisyys on yksi myyntiargumentti ja -81:et eivät ole vielä museoitavissa.
1. Näin on, kaikki jotka sattuvat omistamaan vanhan auton eivät välttämättä ole autoharrastajia.

2. Vuosimalli / mallivuosi ei ole ma-rekisteröintiin vaikuttava asia, raja menee käyttöönottovuoden (=ensirekisteröintivuosi) perusteella tai valmistusajankohdan perusteella, jos todistettavasti aikaisempi.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Juha96 kirjoitti: 1981 on joka tapauksessa aikaisin oikea vuosimalli/mallivuosi sedankoriselle H-moottoriselle satkulle.
Alan olemaan varma että aivot ovat tässä kuumuudessa kärsineet jotain vaurioita, tuon porrasperäisyyden olisi pitänyt käydä silmään paljon ennen moottoria...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Gothika »

Rattivaihde kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/4041695
Käykääs joku hakemassa tuo etten joudu pelastamaan toistakin vihreää combisatkua :D
Tätä "tarvinnut edes pelastaa". Seku oli johdot syöpyny melkeen kaikki poikki akun maadotuksen vieres :D. Vähä johtoa poikki ja uudet liittimet ja se oli siinä. Seuraavana aamuna leimalle ja vuos ajoaikaa taas 8) katon uudellenverhoilu käynnissä...
900 T8 Special
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Gothika kirjoitti: Tätä "tarvinnut edes pelastaa". Seku oli johdot syöpyny melkeen kaikki poikki akun maadotuksen vieres :D. Vähä johtoa poikki ja uudet liittimet ja se oli siinä. Seuraavana aamuna leimalle ja vuos ajoaikaa taas 8) katon uudellenverhoilu käynnissä...
Siinä ei kyllä paljon leimatulle autolle tullut hintaa ellet paljoa pyyntihintaa enempää maksanut :D Offtopicina mitenkäs tuon uudelleenverhoilun toteutat, olisi omassa kolmiovisessa sama projekti edessä jossain vaiheessa ennen kuin tippuu verhoilun virkaa toimittava harmaa nukkahuopa silmille...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Gothika »

Gothika kirjoitti: Tätä "tarvinnut edes pelastaa". Seku oli johdot syöpyny melkeen kaikki poikki akun maadotuksen vieres :D. Vähä johtoa poikki ja uudet liittimet ja se oli siinä. Seuraavana aamuna leimalle ja vuos ajoaikaa taas 8) katon uudellenverhoilu käynnissä...
Rattivaihde kirjoitti: Siinä ei kyllä paljon leimatulle autolle tullut hintaa ellet paljoa pyyntihintaa enempää maksanut :D
Kuka hullu nyt pyyntihinnan maksaa :?: Ois se luopunu kaveri siitä ilmasikski :wink: mutta ei sitä ny raaskinu mitää antamatta lähteä kun oli niin hieno :saab: :p
Rattivaihde kirjoitti:Offtopicina mitenkäs tuon uudelleenverhoilun toteutat, olisi omassa kolmiovisessa sama projekti edessä jossain vaiheessa ennen kuin tippuu verhoilun virkaa toimittava harmaa nukkahuopa silmille...
Tossa toi on olkkarin lattialla. Sellanen oikein geelimäinen kontaktiliima olis onnistunu oikein hyvin... Noh ei niitä valmiita reikiä sitte ollukkaan niin helppo sovittaa kohilleen, jotta totesin että paras vain heittää vanha riepu roskiin ja uutta tilalle.

Ei ole viellä valmis, voin sitte kertoa tuloksista kunhan homma on pihvi ettei tule neuvottua päin honkia.
900 T8 Special
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

900 pelastettu Lohjalta...
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Vastaa Viestiin