öljyproppu
öljyproppu
Öljyn vaihtoon piti ruveta,mutta näyttää olevan aika tehokkaasti pyöräytetty kulmat öljypropusta,tuntuu olevan myös kohtalaisen hyvin kiinni.Oisko jokin hyvä konsti avaamiseen?(99 vm-84)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2079
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: öljyproppu
Järeät lukkotongit tai putkitongit millä avaat tai hitsaat ison mutteri propun päälle. Jos laitat tuon mutterin niin ei tarvitse välttämättä uutta tyhjennysroppuakaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: öljyproppu
Ei kannata jättää mutterikorjattua proppua pysyväksi ratkaisuksi. Pidempi proppu voi ottaa herkemmin osumaa mökkitiellä pystyssä oleviin kiviin ja aiheuttaa halkeaman öljypohjaan -> laajimmillaan vaihteiston tai koko tekniikkapaketin vaihto. Aika hyvin se proppu 99:ssä on pohjapeltien suojassa, mutta turhaa riskinottoa silti.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 44#p789144
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 44#p789144
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2079
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: öljyproppu
Tosiaan jus on oikeassa, mutta pitää vain hitsata niin iso mutteri, että se menee nylpätyn kannan päälle niin ei juurikaan tule alemmaksi kuin alkuperäinen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918