uusvanha OGisti: Hullu mikä hullu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: uusvanha OGisti

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Kaavailtua eläkeiän nostoa ajatellen myös vanha sotaratsu valjastettiin tuottavaan työhön, eli kuljettamaan isäntää kiinteistönvälityshommissa! Vähän sitä käy sääliksi, mutta kyllä siitä keskustelun saa aikaiseksi yllättävän monenkin asiakkaan kanssa. Olisiko niin, että kaikissa meissä asuu pieni Saabisti...?

Öljyvuodot olivat siis hetken tukittu, mutta nyt tiputtaa kampiakselin håka eiku stefa. Ilmeisesti vähäinenkin seisottaminen vaatii veronsa. Näinköhän kaikki tiivisteet ovat mennyttä kalua?
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: uusvanha OGisti

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Niin olen tuossa soitellut varovasti kavereita läpi, ja kertonut alanvaihdosta. Pitävät hulluna, kun tuollaiseen lähden. Olen vain nöyrästi pyytänyt, että: "jelppaa kaveria, myydään sun koti" :wink:

Mutta oli miten oli ja kävi miten kävi, eipähän tarvi harmitella, ettei ole kokeillut. Luottavaisin mielin mennään. Ja Saabilla.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: uusvanha OGisti

Viesti Kirjoittaja toms »

Kannetiivisteen väsymisen aiheuttaa lämpölaajenemisen aiheuttamat liikeet.
Alumiinikansi ja valurautalohko niin lämpölaajenemaerot ovat melkoiset, puhutaan useamman kymmenesosamillin liikeistä toisiinsa vasten miinus kolmenkumpin pakkasesta tuonne 90 asteen lämmön puolelle.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3459
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: uusvanha OGisti

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Vuotohan oli siis venakopan tiivisteessä.

Onnea Jussi uudelle uravalinnalle!
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: uusvanha OGisti

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Kiits Kimmo!

Sait muuten spostiis varmaan ne sun tallikuvat. Äläkä huoli, jatkan siis rakennusperkelettä ainakin yhden tallin verran. :wink:

Alkoi vaan riittämään tuo "se, joka kilpailee laadulla, tienaa vähiten".

vuodatus
vuodatus vuodatus
...taistelee tuulimyllyjä vastaan...
vuodatus

...en jaksa nurista enää, vaan vaihdan hommia.

Myytkö talos?

Mites naapuri, möiskö se?
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: uusvanha OGisti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Lupasivatko 30% palkasta matkakuluina?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: uusvanha OGisti

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Eivät. :D

Ne ajat taitavat olla jo takana.'

Myyksä?


:mrgreen:
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: uusvanha OGisti

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Käyttöautoprojekti sai ujon takaiskun, niin kuvainnollisesti kuin ihan fyysisestikin.

Tutkailen mahdollisuuksia tehdä (lue:teettää) siitä vielä auton.

Hullu mikä hullu.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3459
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: uusvanha OGisti: Hullu mikä hullu

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Aerorompetorilla ei siis ollut kävijöitä? Jos autoa siitä meinaat niin laitappa pari kuvaa tulemaan rutusta niin voin laittaa kyselyä menemään peltisepälle. Sähköpostiosoitteen tiedätkin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: uusvanha OGisti: Hullu mikä hullu

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Tulin perjantai-iltana viittä vaille katumapäälle osien myynnin suhteen, mutta ajattelin että myytävähän se on kun on kerran netissäkin ilmoitettu.
Sydän vuosi verta kun mietin kuinka Juhan hitsauspaikat ei ollu varmaan edes täysin jäähtyneet, kun kämähti.

Ostajia saapui paikalle, mutta ilokseni sain tyydytettyä heidän osatarpeensa varastossa olleella irtotavaralla. Kun kello löi ilmoitetun 11.30, huudahdin riemumiellä: "kauppa kiinni ja pressu päälle!"

Kuva tulee sepustuksineen Kimmolle kohta.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: uusvanha OGisti: Hullu mikä hullu

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Onneksi krapulassa unohdin tulla paikalle, olisin saattanut vielä ostaa koko roskan. Parempi näin, ei muuta kuin Aero takaisin kuntoon!
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Vastaa Viestiin