Sytytyspuola og900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Sytytyspuola og900

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

sopiiko puola 900C 1989:stä 1988 Turboon? Kipinä kateissa ja kohta kaikki katsottu.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Sytytyspuola og900

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eikös tuon pitäisi sopia ihan suoraan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Sytytyspuola og900

Viesti Kirjoittaja stara »

mittaa myös tuleeko puolalle jännite ja pyörijän vastus ( n. 1 000 ohmia ok)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Sytytyspuola og900

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Puola vaihdettu, ei käynnisty. Sytytyksen tehoyksikkö vaihdettu, johdoista poistettu hapettumaa, virtalukon pohja vaihdettu ilmeisesti yhtä huonoon. Sytytyksen sulakkeelle samoin kuin puolalle tulee virta. Virranjakaja vaihdettu jo kertaalleen. Autossa ranetettu virranjakajan liittimet, lupasi kerran ja kiskoi hall johdot jakajaan, uudet johdot juotettu kiinni. Status quo, auto ei käynnisty. Menee varmaan pian mikä v... topikkiin.

Lisää ideoita? Kipinän olen yrittänyt katsoa yksin startatessa, vaimoa tuskin uskaltaa vaivata kipinän katsomiseen kun hän varmaan inhoaa jo tota punaista Saabia.

Oikeaoppinen pyörijän vastuksen mittaaminen?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Sytytyspuola og900

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onhan varmasti oikea pyörijä...kerran sain harakiriliikkeestä 8mm akselille vaik piti olla 6mm ..hah.. starttaa siinä sit... kiva rapina kuulu pellin alta..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Sytytyspuola og900

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

pitää varmaan testata vanhalla pyörijällä, tämä pyörijä oli kiinni tässä jakajassa kun ostin sen vanhan tilalle.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sytytyspuola og900

Viesti Kirjoittaja jus »

Hall-anturin mittausohjetta ja sytytyksen vianhakuohjetta yleensäkin:
http://townsendimports.com/Web/electric ... cttest.htm

Siis yritätkö edelleen käymään jakajalla, joka kertaalleen jo kelasi Hall-anturin johdot sisään? Onko johtojen eristeet jakajan sisällä ehjät? Hall-anturin signaali on sen verran heikko, että se ei esim. kestä signaalijohdon nojaamista virranjakajan pohjalevyyn toiminnan häiriytymättä.

Tuollainen pienikin kuoriutunut kohta punaisessa johdossa pystyi aiheuttamaan vakavaa käyntihäiriötä: http://www.jus.liitin.net/saab/99/album ... kaja1.html

Irtonaisella virranjakajalla voi kipinää kokeilla jakajaa käsin pyörittämällä, moottorin ei tarvitse pyöriä mukana, kunhan vaan virrat on päällä, johtoja kiinni jakajassa ja jakaja pyörii. Sikäli siis vaimo voi halutessaan jatkaa lepovuorossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin