Tuplakaasareista
Tuplakaasareista
Elikkäs, tuli hommattua saapin Zenith 150cd tuplakaasarit vm.77. Paikallisesta purkaamosta löytyisi uudemmat 80-luvulta olevat tuplat. Eroa nuilla on että tuosta vanhemmasta puuttuu "cold-start device" elikkäs siinä ryypyakselin vieressä sellainen motukka vähän ylempänä. Onko tuon puutteella minkälaista käytännön eroa käynnistäessä? Maksais 20€ purkaamosta ne uudemmat..
Re: Tuplakaasareista
En ole asiantuntija mutta veikkaisin että ei eroa. Sekä 70 että 80-luvun kaasarisaabit on kyllä hyvin aina käynnistyneet minulla.-deuz- kirjoitti:Elikkäs, tuli hommattua saapin Zenith 150cd tuplakaasarit vm.77. Paikallisesta purkaamosta löytyisi uudemmat 80-luvulta olevat tuplat. Eroa nuilla on että tuosta vanhemmasta puuttuu "cold-start device" elikkäs siinä ryypyakselin vieressä sellainen motukka vähän ylempänä. Onko tuon puutteella minkälaista käytännön eroa käynnistäessä? Maksais 20€ purkaamosta ne uudemmat..
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplakaasareista
Joo mietin että olisikko kylmänänä käynti jotenkin jouhevampaa vai tms.
Mikä lie sen ryyppykalvon tehtävä, nuissa vanhemissa sitä ei ainakaan ole..
Mikä lie sen ryyppykalvon tehtävä, nuissa vanhemissa sitä ei ainakaan ole..
Re: Tuplakaasareista
tällaisen keskustelun löysin jossa olen itsekin näköjään jotain säätänyt-deuz- kirjoitti:Joo mietin että olisikko kylmänänä käynti jotenkin jouhevampaa vai tms.
Mikä lie sen ryyppykalvon tehtävä, nuissa vanhemissa sitä ei ainakaan ole..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... vo#p392182
ja lisää voi "googlettaa":
http://foorumi.saabclub.fi/search.php
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplakaasareista
Oisko se motukka jonkunsorttinen vastus joka esilämmittäis kaasaria?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Tuplakaasareista
tarkoitatko sitä mihin kaasuttimessa menee yksi sähköjohto?
se on nimittäin jälkikäynninestoventtiili.
se on nimittäin jälkikäynninestoventtiili.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Tuplakaasareista
Ryypyn (cold start device) kalvosysteemin pitäisi auttaa ryyppy päällä ajaessa seoksen mukautumisessa kuormitustilanteeseen. PDF:n sivut 8-9: http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/2_description.pdf
Jos vanhemmassa tuplakaasareissa ryyppy on jotenkin yksinkertaisempi, voi niillä ajettavuus olla kylmänä vähän kulmikkaampi tai epätaloudellisempi. Joku ryyppyhän niissäkin kuitekin on. Tätä ryyppylaitteen eroa merkittävämpi tekijä voi kuitenkin olla kaasarien yleiskunto ja oikeat säädöt.
Kaasaridokumenttien sisällysluettelosivu: http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/list.htm
Jos vanhemmassa tuplakaasareissa ryyppy on jotenkin yksinkertaisempi, voi niillä ajettavuus olla kylmänä vähän kulmikkaampi tai epätaloudellisempi. Joku ryyppyhän niissäkin kuitekin on. Tätä ryyppylaitteen eroa merkittävämpi tekijä voi kuitenkin olla kaasarien yleiskunto ja oikeat säädöt.
Kaasaridokumenttien sisällysluettelosivu: http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/list.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tuplakaasareista
Juuri tälläistä vastausta halusinkin, kiitos!jus kirjoitti:Ryypyn (cold start device) kalvosysteemin pitäisi auttaa ryyppy päällä ajaessa seoksen mukautumisessa kuormitustilanteeseen. PDF:n sivut 8-9: http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/2_description.pdf
Jos vanhemmassa tuplakaasareissa ryyppy on jotenkin yksinkertaisempi, voi niillä ajettavuus olla kylmänä vähän kulmikkaampi tai epätaloudellisempi. Joku ryyppyhän niissäkin kuitekin on. Tätä ryyppylaitteen eroa merkittävämpi tekijä voi kuitenkin olla kaasarien yleiskunto ja oikeat säädöt.
Ompi kerennyt tuo vanhojen kaasareitten kunnostus niin pitkälle, että saa jäädä sinne purkaamoon ne paremmat..