
Ysisatkun ajovalot
Re: Ysisatkun ajovalot
Siksi koska omaan suhteellisen huonon näkökyvyn
Toisekseen se on niin vaivaton homma saada lisätehoa valoihin, kun umpiot ovat hyvässä kunnossa. Pitkät on nimittäin tällä hetkellä erittäin hyvät.

900 2.0 Turbo -88
Re: Ysisatkun ajovalot
Kyllähän se valonvahtorele oli se joka on elämänsä ehtoopuolella. Oli vähän sulanutkin boxiin kiinni. Täytyy kokeilla selviänkö pelkällä releen vaihdolla kun oli liittimetkin saanut vähän damagea. mutta edelleen olisi kiva tietää se että onko releelle kevyempi laittaa nuo 70/100 wattiset kuin 55/100 wattiset?
kiitos ja anteeksi

900 2.0 Turbo -88
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ysisatkun ajovalot
biltemasta valmis johtosarja..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ysisatkun ajovalot
Kyllä se huipputeho taitaa edelleenkin olla se mikä ne releen kärjet syö pinnoitteeltaan ja hitsaa kiinni, ylikuumentaa juotokset ja sulattaa relekannat. Miten olisi heijastimiltaan hyvät umpiot ja vaikkapa tavallisilla tehoilla varustetut plusprosenttipolttimot, sellaiset jotka eivät kehitä lämpöä niin pirusti kuin mitä tekevät nuo yliwattiset? Tahtovat 100W-tehoiset vielä kuumetessaan höyrystää umpion heijastimista niihin höyrystetyn hopean joka sitten löytyykin ajovalon lasin sisäpinnalta harmaana huntuna.jernesti kirjoitti:mutta edelleen olisi kiva tietää se että onko releelle kevyempi laittaa nuo 70/100 wattiset kuin 55/100 wattiset?kiitos ja anteeksi
Kantapään kautta kerrottuna...
Re: Ysisatkun ajovalot
Ja jos nää ei riitä kaukovalojen parantamiseen (sitähän just haetaan 55/100W -valoilla vrt. vakio 55/60W), niin ei muuta kuin kunnon lisäpitkät keulalle. Satasella saa jo valita kaupasta uusia, joilla pimeään ammuttava valomäärä lisääntyy nautittavissa määrin (ja varmasti enemmän kuin ylitehopolttimoilla).Minuteman kirjoitti:Miten olisi heijastimiltaan hyvät umpiot ja vaikkapa tavallisilla tehoilla varustetut plusprosenttipolttimot
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ysisatkun ajovalot
Valonvaihtorele vaihdettu ja taas tuntuu pelittävän, neljälläkympillä selvisi. Tällä hetkellä keulalla on ihan lailliset muutaman euron polttimot. Taidan pysyä myös tällä kannalla ja jättää tuon 100wattisten kanssa pelleilyn pois. Täytynee harkita noita lisäpitkiä jossakin vaiheessa, kojelaudassakin kun on jo valmiina tämä EXTRA -kytkin 
Sattuuko joku muuten tietämään että mihin tämä kyseinen extra nappi johtaa? Vai johtaako mihinkään? Syylärin kupeessa meinaan pyörii yksi irti oleva sähköjohto jolle en ole mitään paikkaa löytänyt. Lienee kyseinen piuha?...

Sattuuko joku muuten tietämään että mihin tämä kyseinen extra nappi johtaa? Vai johtaako mihinkään? Syylärin kupeessa meinaan pyörii yksi irti oleva sähköjohto jolle en ole mitään paikkaa löytänyt. Lienee kyseinen piuha?...
900 2.0 Turbo -88
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ysisatkun ajovalot
se on todennäköisesti ilmastoinnin flektin johto jos konehuoneen puolella syyläriä.
jos alkuperäiset lisävalojohdot niin liittimen pitäisi olla siellä etupuskurin takana.
jos alkuperäiset lisävalojohdot niin liittimen pitäisi olla siellä etupuskurin takana.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Ysisatkun ajovalot
Yritin hakutoimintoakin käyttää ja yleispäteviä ohjeita lisävalojen asennukseen hankkia mutta kysymys jokatapauksessa kuuluu: Onko satkuun helppo asentaa lisäkaukovalot? Ajattelin esimerkiksi kyseisiä:
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/484025/0
Mielestäni sopisi hyvin satkun omiin neliskanttisiin umpioihin
Toinen kysymys kuuluu: Saako valot helposti kytkettyä saman valonvaihtoviiksen alle kuin auton omat kaukovalot? Vai täytyykö ne asentaa tuohon extra -nappiin?
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/484025/0
Mielestäni sopisi hyvin satkun omiin neliskanttisiin umpioihin

Toinen kysymys kuuluu: Saako valot helposti kytkettyä saman valonvaihtoviiksen alle kuin auton omat kaukovalot? Vai täytyykö ne asentaa tuohon extra -nappiin?
900 2.0 Turbo -88
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ysisatkun ajovalot
extra nappi katkoo herätetta tai maata... viiksi ohjaa päälle pois..
norm rele kytkentä. 20min homma juuri tonnariin askartelin..
orggis lisävaloraudat helpottaa operaatiota. valmiit paikat puskurin takana.
norm rele kytkentä. 20min homma juuri tonnariin askartelin..
orggis lisävaloraudat helpottaa operaatiota. valmiit paikat puskurin takana.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ysisatkun ajovalot
ref luku ylittyy, ongelmia katsastuksessa ref 12,5 ei tuota ongelmia. Niilläkin näkee todella paljon paremmin kuin ilman niitä.jernesti kirjoitti:http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/484025/0
Laki muuttui 2009 uusi ref luku 100
-Ei ylity
edit: Korjattu virheellinen tieto
Viimeksi muokannut Sebardi, Ke Syys 28, 2011 14:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ysisatkun ajovalot
nuo cometit sopi satkuun todella hyvin itsellä samanlaiset omassa ässässä.
kannattaa ostaa erikseen saatavat suojamuovit motonetistä myös niin ei kesä aikaan kivet hakkaa laseja suotta.
kun otat herätteen releelle lisävalon johdosta niin saat toimimaan nuo aina pitkien kanssa. nykyään ei vaadita enään erillistä katkaisijaa.
kannattaa ostaa erikseen saatavat suojamuovit motonetistä myös niin ei kesä aikaan kivet hakkaa laseja suotta.
kun otat herätteen releelle lisävalon johdosta niin saat toimimaan nuo aina pitkien kanssa. nykyään ei vaadita enään erillistä katkaisijaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ysisatkun ajovalot
mikä hiton ref ylitys.. 2x17,5 = 35
nykyään saa olla ref 100.. eli 100-35=65 ja sen ku jakaa kahdella
saadaan 32,5 jota tuskin og:n lasi on ....
nykyään saa olla ref 100.. eli 100-35=65 ja sen ku jakaa kahdella
saadaan 32,5 jota tuskin og:n lasi on ....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ysisatkun ajovalot
Ylittyykö ref luku todella? Nykyinen säännös kyseisestähän on yhteensä 100. Ainakin TM viimevuotisessaan testissä niin kertoi.
900 2.0 Turbo -88
Re: Ysisatkun ajovalot
Olin väärässä, en ollut huomannut valomääräysten muuttuneen 2009 eli ref luku nykyisin 100.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Ysisatkun ajovalot
Kokemusta ei suojista ole, mutta jotenkin en haluaisi unohtaa muovisia suojia valojen päälle, etenkään jos ei valoilla ole omaa katkaisijaa. Valojen lämpö saattaa tehdä niille gutaa.antti.hakamaa kirjoitti:kannattaa ostaa erikseen saatavat suojamuovit motonetistä myös niin ei kesä aikaan kivet hakkaa laseja suotta.
kun otat herätteen releelle lisävalon johdosta niin saat toimimaan nuo aina pitkien kanssa. nykyään ei vaadita enään erillistä katkaisijaa.
Mitä Comet 550:iin tulee, niin mulla oli sellaiset Volvossa. Ei jäänyt pahaa sanaa mieleen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla