Moro jannut!
Tuossa uutta virittelyä ajatellen, ajattelin kysäistä teiltä muilta otsikon mukaisista palikoista.
Itse en ole huomannut katsoa eroja ruiskun ja kaasaripelin kansista. Tupro on varmasti erilainen. Mitä malleja löytyy siis vapari H- koneeseen.
Eka rakennelmani oli aivan suoraan irti/ purku/ koneistus ja nippuun.
Nyt haluan saada infoa siitä, mikä on se paras "yhdistelmä" konetta tehdessä.
Onko se "sen" turbon kansi ja joku tietyn ikävuoden alakerta ja sen sen männät jne jne.
Vuulvulla on nokkia 8V B- koneeseen vaikka millä mitalla. Onko Saabaksella kanssa A, B, C... nokkia myös. Oman rakennelman nokka koneistettiin pajalla. En siis tähänkään vielä tiedä tarkkaa infoa.
Sitten vaihdelaatikko:
Saako 5- vaihteiseen laitettua 4- vaihteisen perävälitystä? Mikä on sen 4- vaihteisen "pomminkestävän" laatikon malli/ tyyppi? Eipä muistanut ottaa sitä ylös, kun semmoisen omisti.
Näin saisi sen tehon välitettyä paremmin tiehen, mitä 5 lovisella ei oikein saa.
Talvella ajattelin tehdä uuden viritelmän 8V vaparista. Jos vaikka saisi siitä sen 170HV irti. 8V tupro suuger sen, faan...
-H-
8V kannet ja niiden nokat
Periaatteessa kannattaa vaihtaa vaan ensiövälityksiä.Niitähän on monen mallisia.Äskettäin joku enemmän noita laatikoita tehnyt kertoi noiden kovakill tms.olevan höpö-höpö juttaja.Eli kyllä kaikki askit pitäis kestää vapareiden tehoja.Mulla taitaa 79 projektissa olla semmoinen kestävemmäksi mainuttu 4v loota.Mene ja tiedä.