öljy- vai kaasuiskarit?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Nyt 30 tkm takana yhdistelmällä iskarit sachs advantaget ja edessä turbon vakiojouset ja takana motonetista kuormajouset. Eilen tultiin taas täyden puukuorman kanssa 50 km + takakontti täynnä tavaraa, kokonaispaino kärryllä 1000 kg pinnassa, loistavasti toimii yhdistelma. Tyhjänä aika kova, mutta vähäkin kuormaa auttaa ja perä pysyy mukavasti ojennuksessa. Kannatta ehdottomasti vaihtaa kerralla iskarit ja jouset kumpaankin päähän.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Siis ei voi olla näin vaikeaa löytää netistä selkeästi iskareiden hintaa eri kaupoista. varmaan joku muukin kamppailee etsiessään iskareiden hinnastoa. Markkinarakoa tuntuu olevan. Voitteko suositella ostopaikkaa pääkaupunkiseudulla?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sebardi kirjoitti:Siis ei voi olla näin vaikeaa löytää netistä selkeästi iskareiden hintaa eri kaupoista. varmaan joku muukin kamppailee etsiessään iskareiden hinnastoa. Markkinarakoa tuntuu olevan. Voitteko suositella ostopaikkaa pääkaupunkiseudulla?
Enne niit sai motonetist mut ei näemmä enää. Luultavasti jokaisesta vähä pienemmästä tarvikeliikkeestä löytyy sachsin luettelo minkä mukaan voivat kysellä tukusta hinnat mut joutuu soittaan. Pyöreesti 50euroo maksovat joskus. Käyttöpelissä toimivat kyllä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

paikalliseen varaosaliikkeeseen soitettuani sain vastauksen että advantagea ei saa kahalta, jos sais ne olis euron kalliimmat kuin kyb gas a just, eikö nää kybit ole juuri se überhyvä vaihtoehto?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sebardi kirjoitti:paikalliseen varaosaliikkeeseen soitettuani sain vastauksen että advantagea ei saa kahalta, jos sais ne olis euron kalliimmat kuin kyb gas a just, eikö nää kybit ole juuri se überhyvä vaihtoehto?
On ne ens alkuun aika jämyt, luultavasti ainakin kuormajousien kans. Ässäs on tuollaiset edes.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Elikkäs tänne topicciin tungetaan :D
Mitkähän iskarit sopis eteen nuitten takana olevien gas-a-justien kans?
Koivuselta eikä mistään muualtakaan tunnu saavan tuota kybin gas-a-justia, bilsteiniä tai sachssia/bogea eteen, mitä kyselin paikallisesta varaosaputkasta.. Konit sais speedpartsilta mutta vähän turhan hintavat mun kukkarolle vielä.
Kyb europella näytti kumminkin olevan 2012 luettelossa olevan sitä g-a-j:tä kumminkin sekä eteen että taakse. Kumma kun takaiskareita kyllä saa mutta ei etu :roll:
Voidaan myös ostaa vähänkäytetyt Gas-A-Justit eteen :lol:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ebaysta onnistunee ainakin iskareiden tilaus. Suomeen ei jostain syystä ole useampaan vuoteen oikein tuotu noita etuiskareita. KYB:n osanumero hakukenttään niin pitäisi löytyä oikeat. Eikä pitäisi mahdottomia maksaa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Löysin jo camskilliltä ainaskin, mutta pitänee kattoo toi ebay vielä. Kiitti vinkistä :)
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja haffu »

Tuo camskill pääsi itseltäkin unohtumaan. Kyllähän se joskus tuli katsottua, kun juuri samaisen asian takia katselin saako ko. iskareita enää lainkaan. Hintaansa nähden ovat mielestäni erittäin hyvät. Seuraavaksi tosin harkinnut noita Bilstein Racing. Turha tuota satkun alustaa on kuitenkaan verrata tuohon Toyoon alustaan, joka on ihan eri planeetalta, vaikka 20v vanhat puslat alla.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kekkilä kirjoitti: Kyb europella näytti kumminkin olevan 2012 luettelossa olevan sitä g-a-j:tä kumminkin sekä eteen että taakse. Kumma kun takaiskareita kyllä saa mutta ei etu :roll:
Voidaan myös ostaa vähänkäytetyt Gas-A-Justit eteen :lol:
Ota printti siitä luettelosta ja marssi takaisin varaosaliikkeeseen. Sano että voitteko kysyä maahantuojalta tuolla koodilla, mikä tässä paperissa lukee. Ite taannoin saman suuntaisilla menetelmillä sain hommattua sellaista bensaletkua, joka kestää bensaa sisä ja ulkopuolelta. Ensin myytiin ei oota ja nykyisin sitä saa jo helposti, kun tietää Gatesin koodin. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin