Vetonivelet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Petkele
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Marras 11, 2004 22:55
Paikkakunta: Kuopio

Vetonivelet

Viesti Kirjoittaja Petkele »

Elikä pulkassa kuuluu nakuttava ääni kun vetää ohjauksen aivan ääriasentoon. Onko mitenkä pikaisen korjauksen tarpeessa vai laittelenko pikkuhiljaa?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jos kuuluu vain ääriasennossa ja on vielä pientä, niin vaihda vetonivelet puolelta toiselle. Tietenkin uusilla suojakumeilla ja rasvoilla. Isän satasessa alkoi 170tkm kohdalla kuulumaan pientä ääntä ja ne vaihdettiin puolelta toiselle, naputtava kesti vielä 150tkm :D

Eikä ne muutenkaan äkkiä mene. Omassa oli aikoinaan niin lopussa, että rapsuttivat ku jääradalla (lue: lortto pohjassa koko ajan) kiihdytti suoraan.

EDIT: Eikä se vaihto ole vaikeaa, kun sulla näyttäis olevan uudemmat vetarit (pienemmät), jotka sikahelppo vaihtaa. Rengas pois, aukaiset navassa olevan mutterin, alapallonivel irti navasta (laita vasara toiselle puolelle ja lyö toisella vasaralla toiselle puolelle, alatukivarsi tippuu navasta irti), vetarin suojakumi pois, tiukka ote vetoakselista ja nykäiset napaa ulospäin, sitten ku akseli on irti vetarista, niin lyöt vetarin irti, puhdistus ja kasaus uusilla osilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Petkele
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Marras 11, 2004 22:55
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Petkele »

Kiitoksia tiedoista! Helpotti kummasti elämää, kun ei enää tarvitse kuvitella mahdollista suurta tuhoa. :wink: Kiitos ja kumarrus! :lol:
Vastaa Viestiin