16V kannentiivisteet

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sprident
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Syys 11, 2010 08:32
Paikkakunta: 90130

16V kannentiivisteet

Viesti Kirjoittaja Sprident »

Moro

Tarviketiivisteissä on vähemmän vesireikiä kuin paikallaanolleessa alkuperäisessä, josta vesireiät olivat lähteneet syöpymään isommiksi. Muutamassa vanhemmassa viestiketjussa puhuttiin, ettei niitä puuttuvia reikiä kannattaisi alkaa puhkomaan, pitääkö edelleen paikkansa?

Mitä tiivistettä olette käyttäneet kansiremontissa? Elringin tiivisteessä 766.624 (vanha numero 766.623) ei noita mainittuja vesireikiä ole.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 16V kannentiivisteet

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ei kannata ruveta puhkomaan, kannessa ja lohkossa mihin syötetään toisesta päästä kylmää nestettä ja päästetään toisesta päästä kuumaa ulos, nämä reijät ovat laskelmoitu (tai tarvikkeissa ainakin yritetty) niin että tasaavat jäähtymistä ja lämmönjakaumaa.

Elring on orkkis joten on passeli tiiviste.
Sprident
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Syys 11, 2010 08:32
Paikkakunta: 90130

Re: 16V kannentiivisteet

Viesti Kirjoittaja Sprident »

Tämä selevä, kiitti tiedosta. Enpä sitten rupea etsimään toisenlaista tiivistettä mistään..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 16V kannentiivisteet

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ne reijät ovat siis siihen paikalla olleeseen syöpyneet ajanhampaan alla..
ja jos tarvike tiivisteessä on erilaiset reijät niin voi luultavasti suositella saman moista reijitystä kuin elringissä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 16V kannentiivisteet

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jos niitä reikiä tahtoo jostakin syystä muokata, esim. samanlaisiksi kuin uudessa elringissä, niin ehdottomasti sitten vain reikämeistillä esim. kovaa puualustaa vasten. Puukolla tai muulla kairaamalla tulee vain erottaneeksi pahvin kerroksia toisistaan ja valmistaneeksi hyvän lähtökohdan jäähdytysnesteelle ryömiä tiivisteessä ja aiheuttaa aikanaan kansipahvivaivan.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 16V kannentiivisteet

Viesti Kirjoittaja Passi »

Vinkiksi, että 8V ja 16V kannentiivisteet ovat samoja muuten, mutta kyseiset vesireiät vähän erilaiset.

Pistin 16v turborassin kannentiivisteeksi 8v pahvin johon tein lisäreiät vanhan 16v pahvin mukaan ja onhan tuo nipussa pysynyt. Eli käytännössä nyt on vähän extra reikiä. Ja siis Elringin orggis pahveja kaikki.
99T-museopeli
Sprident
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Syys 11, 2010 08:32
Paikkakunta: 90130

Re: 16V kannentiivisteet

Viesti Kirjoittaja Sprident »

Tuossapa linkki kuvaan:

http://aijaa.com/v.php?i=007308896678.jpg

Montako reikää tuohon on oikeasti syöpynyt lisää? Kone on B212i-16V
Vastaa Viestiin