Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

haffu kirjoitti:Oliko kenties peltimätä iskenyt, vai minkä kanssa olis tekemistä. Kuten Jope mainitsi niin olisi ihan kelvollisen oloinen turbotusaihio.
Ovissa ne pahimmat, osaavalle tuskin mitään ihmeellistä. Tuli vaan fiilis että katselenpa nyt vielä enkä suinpäin ensimmäistä osta. Autokuume ilmeisesti helpotti ja järki alkoi toimimaan. :)
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Noniin poijjaat, nyt on Laukaan autoa enää suotta haaveilla, se kun sai uuden kodin meiltä ja siisti onkin. :)

Ei ole kyllä ensiauto, kun onhan noita ollut, mutta sattuu olemaan samanlainen kuin ensiautoni, joka oli 900 mutta siihen pistin itse turbokoneen. Onhan tuo tehtaantekemä hieman sivistyneempi...
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Niin se nettiauton Laukaalla ollut turbosatku? Pitkään haaveilin ja kyttäsin sitä mutta myyjä ei ollut halukas edes keskustelemaan hinnasta niin alko tökkimään... Ostin sitten samaan rahaan tonnarin josta enemmän tonnaripuolella.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, niin mikä oli siitä Laukaan turbosta hintapyynti?
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

1500€ oli pyynti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Lähti siitä nyt vähän pois, ei ollut aivan apteekkihinta. Mielestäni hinta oli auton kuntoon nähden edullinen. Pari reikää olen tuosta paikallistanut ja pintaruosteita jonkin verran, ei mielestäni pahoja nekään. Kulutuskaan ei ole paha näin ensimmäisten ajelujen perusteella. Vetokoukun ajattelin repiä pois ku ei tuollaista viitsi käyttää vetohommiin.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mielestäni pyynti hintakin oli edullinen sillä alkuperäiskuntoisia täyspaineisia t16 ysisatasia ei kovin paljoa ole tarjolla.

Jos poistat koukun niin, löytyykö sulla se koukun paikalle tuleva alkuperäinen hinaus lenkki.
jos tarvetta sellaiselle, niin minulla olisi tuollainen ylimääräinen jossain.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

No vähän samoin ajattelin että kyseessähän on jo kohtalaisen haluttu keräilykappale, niin ei hinnan tuosta ainakaan kovin enää laskevan luulisi. Varsinkaan kun pistän paikat kuntoon. Siiän on takalosterissa ja toisessa vetaritunnelissa reikä sekä ovien alaosat puhki liki kaikki. Onneksi on setti virheettömiä ovia tuolla varastossa. Samoin verhoiluja pitää koettaa kunnostella (likaa), korjata keskuslukot ja penkinlämmittimet. Muuten vehje tuntuu käyvän hyvin, varsinkin nyt kun vaihdoin viallisen termarin. Lämpöäkin tulee kabiiniin niin että heikompaa hirvittää, kun on tottunut nyt muutaman vuoden ajan diesel-sitikkaan.

En tiedä nyt kyllä mitä tarkoitat vetolenkillä. Minusta tuossa ei ole ollut mitään. Äidillä on samanvuotinen i16 joka on ostettu uutena ja ei siinä kyllä mitään vetolenkkiä ollut. Kuva voisi auttaa asiaa. Mikäli siinä on ollut tuollainen osa niin tottakai se kiinnostaa, onhan tuossa noita ennallistettavia autoja tuon ohella 2 lisää.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

se on siinä keskellä puskurin alla ja otetaan pois kun koukku asennetaan.

katso ohjekirjasta siellä pitäisi olla kuva veto paikoista.

kyllä i16 satkussakin on alkujaan se vetolenkki siellä ei välttämättä ole vain pistänyt sulle silmää aikaisemmin...
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Pitää kirjasta katsoa. I16:ssakin on ollut koukku ainaki 18v joten ei muista enää tarkasti. Mitä pyydät lenkistä?
Vastaa Viestiin