Ovissa ne pahimmat, osaavalle tuskin mitään ihmeellistä. Tuli vaan fiilis että katselenpa nyt vielä enkä suinpäin ensimmäistä osta. Autokuume ilmeisesti helpotti ja järki alkoi toimimaan.haffu kirjoitti:Oliko kenties peltimätä iskenyt, vai minkä kanssa olis tekemistä. Kuten Jope mainitsi niin olisi ihan kelvollisen oloinen turbotusaihio.
Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Noniin poijjaat, nyt on Laukaan autoa enää suotta haaveilla, se kun sai uuden kodin meiltä ja siisti onkin.
Ei ole kyllä ensiauto, kun onhan noita ollut, mutta sattuu olemaan samanlainen kuin ensiautoni, joka oli 900 mutta siihen pistin itse turbokoneen. Onhan tuo tehtaantekemä hieman sivistyneempi...
Ei ole kyllä ensiauto, kun onhan noita ollut, mutta sattuu olemaan samanlainen kuin ensiautoni, joka oli 900 mutta siihen pistin itse turbokoneen. Onhan tuo tehtaantekemä hieman sivistyneempi...
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Niin se nettiauton Laukaalla ollut turbosatku? Pitkään haaveilin ja kyttäsin sitä mutta myyjä ei ollut halukas edes keskustelemaan hinnasta niin alko tökkimään... Ostin sitten samaan rahaan tonnarin josta enemmän tonnaripuolella.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
- Paikkakunta: Bönde
- Viesti:
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, niin mikä oli siitä Laukaan turbosta hintapyynti?
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
1500€ oli pyynti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Lähti siitä nyt vähän pois, ei ollut aivan apteekkihinta. Mielestäni hinta oli auton kuntoon nähden edullinen. Pari reikää olen tuosta paikallistanut ja pintaruosteita jonkin verran, ei mielestäni pahoja nekään. Kulutuskaan ei ole paha näin ensimmäisten ajelujen perusteella. Vetokoukun ajattelin repiä pois ku ei tuollaista viitsi käyttää vetohommiin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
mielestäni pyynti hintakin oli edullinen sillä alkuperäiskuntoisia täyspaineisia t16 ysisatasia ei kovin paljoa ole tarjolla.
Jos poistat koukun niin, löytyykö sulla se koukun paikalle tuleva alkuperäinen hinaus lenkki.
jos tarvetta sellaiselle, niin minulla olisi tuollainen ylimääräinen jossain.
Jos poistat koukun niin, löytyykö sulla se koukun paikalle tuleva alkuperäinen hinaus lenkki.
jos tarvetta sellaiselle, niin minulla olisi tuollainen ylimääräinen jossain.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
No vähän samoin ajattelin että kyseessähän on jo kohtalaisen haluttu keräilykappale, niin ei hinnan tuosta ainakaan kovin enää laskevan luulisi. Varsinkaan kun pistän paikat kuntoon. Siiän on takalosterissa ja toisessa vetaritunnelissa reikä sekä ovien alaosat puhki liki kaikki. Onneksi on setti virheettömiä ovia tuolla varastossa. Samoin verhoiluja pitää koettaa kunnostella (likaa), korjata keskuslukot ja penkinlämmittimet. Muuten vehje tuntuu käyvän hyvin, varsinkin nyt kun vaihdoin viallisen termarin. Lämpöäkin tulee kabiiniin niin että heikompaa hirvittää, kun on tottunut nyt muutaman vuoden ajan diesel-sitikkaan.
En tiedä nyt kyllä mitä tarkoitat vetolenkillä. Minusta tuossa ei ole ollut mitään. Äidillä on samanvuotinen i16 joka on ostettu uutena ja ei siinä kyllä mitään vetolenkkiä ollut. Kuva voisi auttaa asiaa. Mikäli siinä on ollut tuollainen osa niin tottakai se kiinnostaa, onhan tuossa noita ennallistettavia autoja tuon ohella 2 lisää.
En tiedä nyt kyllä mitä tarkoitat vetolenkillä. Minusta tuossa ei ole ollut mitään. Äidillä on samanvuotinen i16 joka on ostettu uutena ja ei siinä kyllä mitään vetolenkkiä ollut. Kuva voisi auttaa asiaa. Mikäli siinä on ollut tuollainen osa niin tottakai se kiinnostaa, onhan tuossa noita ennallistettavia autoja tuon ohella 2 lisää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
se on siinä keskellä puskurin alla ja otetaan pois kun koukku asennetaan.
katso ohjekirjasta siellä pitäisi olla kuva veto paikoista.
kyllä i16 satkussakin on alkujaan se vetolenkki siellä ei välttämättä ole vain pistänyt sulle silmää aikaisemmin...
katso ohjekirjasta siellä pitäisi olla kuva veto paikoista.
kyllä i16 satkussakin on alkujaan se vetolenkki siellä ei välttämättä ole vain pistänyt sulle silmää aikaisemmin...
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Ensiautoksi Saab OG900 Turbo?
Pitää kirjasta katsoa. I16:ssakin on ollut koukku ainaki 18v joten ei muista enää tarkasti. Mitä pyydät lenkistä?