uusi 900i vm.88 omistaja, kysyttävää?
uusi 900i vm.88 omistaja, kysyttävää?
tervehdys saabistit!
sairastuin samaan vaivaan kun hommasin moisen lentokoneen.
hyvin pelaa. lämmin on. se. varma. lähes kotimainen.
mistä tietää tai näkee, että onko ko. yksilö valmistettu suomessa?
onko isommilla vaihteilla, 3 - 5 v, noin 2500:sta rpm:sta ylöspäin kiihdytettäessä kuuluva ja tuntuva jurina tai tärinä, molempia enemmän, merkki jostakin vakavammasta ja pitäisikö asiasta huolestua? kuka tietää, ettei pelkkää luuloa? kertoisiko.
ääni ja tärinä vaikuttaisi tulevan vetoakselistolta tai vaihteistosta? vai onko kyse vain liian alhaisilta kierroksilta aloitetusta kiihdytyksestä. pikkuvaihteilla moista jurinaa ei esiinny.
pieniä valovikoja on, esim. sisävalokatkaisijassa jotain kosketushäiriötä, kun välillä palaa ja välillä ei, säädettäessä katkaisijasta.
öljynpaineenvalo ei pala.
hanttimiehen penkki kaatuu eteenpäin aina. ei lukitu. asiaa en ole sen enempää tutkinut, on siinä joku lukituksen vapautusmekanismi vai onko se vain rikki?
sisältä siistikuntoinen ja vankka perussaabi tuo on.
ohjaus puoltaa lievästi oikealle. ei liene vakavaa? aurauskulmat? ilmanpaineet renkaista on tarksitettu.
kuinka usein synteettiset öljyt tulisi vaihtaa sekalaisessa- ja talviajossa?
kiitos vastanneille etukäteen.
se. varma.
sairastuin samaan vaivaan kun hommasin moisen lentokoneen.
hyvin pelaa. lämmin on. se. varma. lähes kotimainen.
mistä tietää tai näkee, että onko ko. yksilö valmistettu suomessa?
onko isommilla vaihteilla, 3 - 5 v, noin 2500:sta rpm:sta ylöspäin kiihdytettäessä kuuluva ja tuntuva jurina tai tärinä, molempia enemmän, merkki jostakin vakavammasta ja pitäisikö asiasta huolestua? kuka tietää, ettei pelkkää luuloa? kertoisiko.
ääni ja tärinä vaikuttaisi tulevan vetoakselistolta tai vaihteistosta? vai onko kyse vain liian alhaisilta kierroksilta aloitetusta kiihdytyksestä. pikkuvaihteilla moista jurinaa ei esiinny.
pieniä valovikoja on, esim. sisävalokatkaisijassa jotain kosketushäiriötä, kun välillä palaa ja välillä ei, säädettäessä katkaisijasta.
öljynpaineenvalo ei pala.
hanttimiehen penkki kaatuu eteenpäin aina. ei lukitu. asiaa en ole sen enempää tutkinut, on siinä joku lukituksen vapautusmekanismi vai onko se vain rikki?
sisältä siistikuntoinen ja vankka perussaabi tuo on.
ohjaus puoltaa lievästi oikealle. ei liene vakavaa? aurauskulmat? ilmanpaineet renkaista on tarksitettu.
kuinka usein synteettiset öljyt tulisi vaihtaa sekalaisessa- ja talviajossa?
kiitos vastanneille etukäteen.
se. varma.
Runkonumeron (se mikä on rekisteriotteessa) perusteella selviää valmistuspaikka, tuolta --> http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Jurina, tärinä voi tulla vetoakseleista, ulompi tai sisempi, tai moottorin tukikumit antaa liikaa periksi. Mutta paneudu tähän enempi, jso vielä on aihetta, kun saat ensin etupään kulmat tarkistettua. Itse etsin kanssa kaikenmaailman juttuja kun täristi ja se loppui kulmien säädöllä.
Ohjauksen puoltaminen voi johtua aurauksesta, mutta kannattaa tarkistuttaa kaikki kulmat, väärä sivukallistumakin voi puoltaa. Tässä autossa kun on se ylellisyys että kaikki kulmat on säädettävissä.
Kulmista sen verran että vaikka olisi ohjearvojen sisällä, mutta toisella puolella toisessa ääriarvossa ja toisella vastakkaisesa ja ero yli puoli astetta niin parempi säätä hiukan lähemmäksi toisiaan.
Jos epäilet pallonivelien kuntoa, vaihda ainakin alemmat ennen kulmien mittausta, nivelet on halpoja ja helppoja vaihtaa.
Sisävalon pätkiminen voi johtua keskikonsolin katkaisijasta, nosta irti, pura ja taivuttele sisällä olevia peltiliuskoja.
Öljynpainevalon palamattomuus voi olla anturi rikki, johto poikki anturin juuresta tai sitten polttimo mittaristossa. Tuo johto kannattaa tarkistaa, anturihan on öljynsuodatinkopassa paikassa jossa johtoa helposti tulee revittyä kun vaihtelee suodatinta.
Itse olen ajellut synteettisillä öljyillä 10 - 15tkm, vähän inspiraatiosta riippuen miten jaksaa vaihtaa.
Ei kun hyviä kilometrejä autolle!
Ohjauksen puoltaminen voi johtua aurauksesta, mutta kannattaa tarkistuttaa kaikki kulmat, väärä sivukallistumakin voi puoltaa. Tässä autossa kun on se ylellisyys että kaikki kulmat on säädettävissä.
Kulmista sen verran että vaikka olisi ohjearvojen sisällä, mutta toisella puolella toisessa ääriarvossa ja toisella vastakkaisesa ja ero yli puoli astetta niin parempi säätä hiukan lähemmäksi toisiaan.
Jos epäilet pallonivelien kuntoa, vaihda ainakin alemmat ennen kulmien mittausta, nivelet on halpoja ja helppoja vaihtaa.
Sisävalon pätkiminen voi johtua keskikonsolin katkaisijasta, nosta irti, pura ja taivuttele sisällä olevia peltiliuskoja.
Öljynpainevalon palamattomuus voi olla anturi rikki, johto poikki anturin juuresta tai sitten polttimo mittaristossa. Tuo johto kannattaa tarkistaa, anturihan on öljynsuodatinkopassa paikassa jossa johtoa helposti tulee revittyä kun vaihtelee suodatinta.
Itse olen ajellut synteettisillä öljyillä 10 - 15tkm, vähän inspiraatiosta riippuen miten jaksaa vaihtaa.
Ei kun hyviä kilometrejä autolle!
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
kiitos vinkeistä vinkeistä
kiitos cc, 900s ja muut. sehän on hyvä kun kaikki kulmat ovat säädettäviä. tosin pitää tietää mitä tekee säätäessään ja edellyttää kuten mainitsit, että pallonivelet ym. ovat ehjiä. koska olen tumpelo, en tiedä miten eri nivelten kuntoa voisi tarkistella. ehkä luottaisin enemmän kokeneempaan tässä asiassa.
kiintoisaa olisi kokeilla miten säätö vaikuttaisi. osaavatkohan tehdä jollain huoltoasemalla? lentokonebiili on helsingissä eli jos lähiseudulta löytyisi joku mesta tarkastuttaa ohjausta, se helpottaisi ajamista. tietäisikö joku?
kiintoisaa olisi kokeilla miten säätö vaikuttaisi. osaavatkohan tehdä jollain huoltoasemalla? lentokonebiili on helsingissä eli jos lähiseudulta löytyisi joku mesta tarkastuttaa ohjausta, se helpottaisi ajamista. tietäisikö joku?
Kokeilin ensin Hertsikan AD-autoa, kun oli leimauspaikan vieressä (ei hyvää sanottavaa kyllä siitäkään), siellä homma oli täysin hakusessa, ei ammattitaitoa vanhoille Saabeille, ei välinetä, duunijälki roisia, ei sinne enää ikuna.
Sitten vein Puksun Essolle, asiallinen paikka, osasivat homman eikä hinta hirvittänyt. Siellä on asialliset välineet tohon hommaan ja äijät osaa tehdä hommia.
Sitten vein Puksun Essolle, asiallinen paikka, osasivat homman eikä hinta hirvittänyt. Siellä on asialliset välineet tohon hommaan ja äijät osaa tehdä hommia.
Eikä tarvitse välttämättä edes taivutella, jos ensin putsaa roskat pois välistä. Avasin äsken 16 vuotta vanhan sisävalokytkimen, jossa oli just sen verran roskaa kontaktien välissä, ettei sisävalon pätkiminen ollutkaan mikään ihme. Puhdistus ja kasaus, ja taas toimii.cc kirjoitti:Sisävalon pätkiminen voi johtua keskikonsolin katkaisijasta, nosta irti, pura ja taivuttele sisällä olevia peltiliuskoja.
Nivelten kunto yleensä paljastuu katsastuksessa. Katsarit tuntuvat tietävän saabin tyyppivian, kun eräänkin kerran kaverin autoa katsastuttaessa tutkivat etupään pallot kolmeen kertaan!
Jollain vänkäraudalla voisi yrittää etsiä välyksiä etupäästä. Välykset ainaskin minun kokemuksella paljastuu auton "automaattiohjauksena", eli ajetaan maantietä eteenpäin ja pidetään ratista niin kevyesti, kuin voi. Jos ratti elää ikäänkuin auto muka ohjailisi tien mukaan (ratti kääntyilee vasemmalle ja oikealle itestään ja auto menee suoraan), silloin jossain nivelessä on jo klappia. Nivelistä senverran, että itse välttäisin kaikki halpis nivelet huonojen suojakumien takia ja sen takia, ettei niissä monissakaan tule uusia pultteja mukana (esim. Scantech). TRW on oikeaa tavaraa, tätä saa saabin alkuperäisosanakin.
Kovissa kiihdytyksissä ilmenevä täristäminen on usemmiten sisempien vetonivelien eli kansan kielellä "vetarin maljojen" kulumaa. Usein tuon voi korjata vaihtamalla maljat puolelta toiselle, jolloin kuluma tulee pakituksen ja moottorijarrutuksen puolelle, eikä pienellä kulumalla tule edes esille näissä tilanteissa.
Öljynpainevalon vika saattaa olla vain anturille menevän johdon katkeaminen heti liittimen juuresta. Anturi näkyy imusarjan alapuolella siinä laturin lähistöllä olevassa öljysuodattimen jalassa. Näin ainakin minun 900i:ssä oli käynyt...

Jollain vänkäraudalla voisi yrittää etsiä välyksiä etupäästä. Välykset ainaskin minun kokemuksella paljastuu auton "automaattiohjauksena", eli ajetaan maantietä eteenpäin ja pidetään ratista niin kevyesti, kuin voi. Jos ratti elää ikäänkuin auto muka ohjailisi tien mukaan (ratti kääntyilee vasemmalle ja oikealle itestään ja auto menee suoraan), silloin jossain nivelessä on jo klappia. Nivelistä senverran, että itse välttäisin kaikki halpis nivelet huonojen suojakumien takia ja sen takia, ettei niissä monissakaan tule uusia pultteja mukana (esim. Scantech). TRW on oikeaa tavaraa, tätä saa saabin alkuperäisosanakin.
Kovissa kiihdytyksissä ilmenevä täristäminen on usemmiten sisempien vetonivelien eli kansan kielellä "vetarin maljojen" kulumaa. Usein tuon voi korjata vaihtamalla maljat puolelta toiselle, jolloin kuluma tulee pakituksen ja moottorijarrutuksen puolelle, eikä pienellä kulumalla tule edes esille näissä tilanteissa.
Öljynpainevalon vika saattaa olla vain anturille menevän johdon katkeaminen heti liittimen juuresta. Anturi näkyy imusarjan alapuolella siinä laturin lähistöllä olevassa öljysuodattimen jalassa. Näin ainakin minun 900i:ssä oli käynyt...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vautsi vau, joo, tuleepa paljon toiminnallisia vinkkejä, kiitos.
uusi vaiva, joka ilmenee kylmänä pikkupakkasella startatessa, on että startti sutasee kuin tyhjää kerran - pari, sitten nappaa. liekö hammaspyörä kulunut, kummastahan rattaasta ensin ruukaa kulua, starttimoottorin vai vauhtipyörän hampaista?
edelleenkin tyytyväinen mahtavaan menijään.
uusi vaiva, joka ilmenee kylmänä pikkupakkasella startatessa, on että startti sutasee kuin tyhjää kerran - pari, sitten nappaa. liekö hammaspyörä kulunut, kummastahan rattaasta ensin ruukaa kulua, starttimoottorin vai vauhtipyörän hampaista?
edelleenkin tyytyväinen mahtavaan menijään.
saabbi 900i vm.88
ym.
ym.