T16 hankittu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olisikohan se lukkotappi antanut periksi siitä muovin sisältä.
Tappi joka on painettu siihen alumiini putkeen.
Ja se vilkkupaketti itse purin ja porasin kotelon auki ja hieman viilaamista.
Tuli parempi kuin uusi ( kytkimen sisällä olevat kulmat pyöristyvät ja tämän takia ko..kytkin rupeaa hervottomaksi ) ja kotelo kiinni ruuveilla.

Minulla taitaa olla satkun vilkkukytkin ja en enää tarvitse sitä kun alla nykyään tonttu, en vaan muista olisinko jo duunannut ko..kytkintä.

Ja onnea uudelle TURBOLLE.... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miten sulkit aukiporatun kotelon? Porasitko niittien tilalle kierteet? Mulla olisi yksi tommonen viiksi jemmassa, joka ei pysy oikealle käännettynä. Muistelin jonkun korjanneen niitä, joten jätin jemmaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mertmi kirjoitti:Miten sulkit aukiporatun kotelon? Porasitko niittien tilalle kierteet?
Tein edelläkuvatun kaltaisen viilauskorjauksen pienellä pyöreällä viilalla.
Minulla on muistaakseni nippusiteellä kiinni. On pysynyt ainakin kuusi vuotta, joten lienee ihan toimiva. Viiksen tuntuma ainakin on hyvä, paaljon parempi kuin tonnarin muoviviiksessä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mertmi kirjoitti:Miten sulkit aukiporatun kotelon? Porasitko niittien tilalle kierteet? Mulla olisi yksi tommonen viiksi jemmassa, joka ei pysy oikealle käännettynä. Muistelin jonkun korjanneen niitä, joten jätin jemmaan.
Laitoin pienellä peltiruuveilla kiinni, hyvin puri siihen alumiiniin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Hiano!

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

petteri75 kirjoitti: Kuvissakin näyttäisi kiilto olevan tallella, onko autoa maalattu vai pidetty erityisen hyvin?
Niin kun olen katsonut tuota vähän läpi, niin auto näyttää hyvin pidetyltä ja että olisi alkuperäinen maalipinta, onhan tietenkin tuon ikäisessä pientä ruostetta, mutta ne on tarkoitus pistää kuntoon, otan kuvia ruostekohdista..
turbojake kirjoitti: Hieno on peli.. oliko tuo jostain Treen suunnalta? Muistelen joskus työmatkoilla parikin kertaa tuon perässä ajaneeni Valkeakoski-Tre välillä.
En tiedä autosta sen enempää oikeastaan, että auto on viimeiset 2 viikkoa majaillut Turun liepeillä autotallissa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No nyt tuli niitä uusia kuviakin

http://www.saab.1g.fi/turbo16/turbo.html
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Turbo16 kirjoitti:No nyt tuli niitä uusia kuviakin

http://www.saab.1g.fi/turbo16/turbo.html
laiskemmille kuvat thumbnailseina: http://www.saab.1g.fi/9000/turbo900/
BMW 525iA Touring Executive
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Nyt se sitten kävi, T16 meni ojaan että mätkähti..
Tämä tapahtui aika jyrkässä mutkassa, itsellä oli vielä alinopeutta johtuen huonokuntoisista talvirenkaista, mutkassa tuli vastaan keskellä tietä kuorma-auto, jonka johdosta tein korjaus liikkeen etten olisi mennyt päin mutta mentiihän sitten ojaan ja keula mäsäksi..

Katsotaan löytyykö jostain korinluovuttajaa jostain vai miten suunnitelmat etenee.

Tuossa on muutama huono kuva.
http://www.saab.1g.fi/turbo16/kolari/

Tarinan opetus: Suosittelen todellakin sitä täyskaskoa, vaikkahan on se hieman kallis ja talvirenkaista ei kannata tinkiä, enkä minä ole ensimmäinen joka näin sanoo :evil:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Voi vain arvailla vitutuksen määrää, kun tietää kuinka kauan sä siitä autostas haavelit ja sit se meni paskaks :cry:
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

SledgeHammer kirjoitti:Voi vain arvailla vitutuksen määrää, kun tietää kuinka kauan sä siitä autostas haavelit ja sit se meni paskaks :cry:
ja kaiken lisäksi kun ei ollut edes oma vika....mua vituttaa turbon puolestakin tollanen, etenkin kun ei edes rekka pysähtynyt :/
BMW 525iA Touring Executive
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

No voi voi. Itellä on tallissa samanlainen , samanikäinen, värinen ym. ex. ap-nikkola turbo. Ei ollu läheskään noin "paljon" ruostetta. 8O :D Pistin atomesi koko auton ja nyt on kasaus menossa. Tekniikkaa myöten kaikki on käyty läpi ja ajettu on tasan 200 000 km koko autolla.

Nyt seuraavaksi lähtee maalautteelle yliasti ja tulee värinpäälle lakka,. ei haalistu ja pysyy kiiltävänä.Pinnassa ei ollut näkyvää ruostetta olleskaan vaan oli niin haalistunut ja liituuntunut väri=palanut pohjia myöten.

Kaverin nimeltämainitsematon kehonkuljetin myllytettiin läpi vuodenvälein ja aina se vaan oli yhtä haalistunut vuodenpäästä.Maalautti yliasti uudelleen ja lakka pintaan niin nyt pysyy kiilto. Paikallinen maalaamon omistaja maalarityttärineen meinas että se maali menee pilalle ajan kans ja vaikka myllyyttää niin ei kauaa kestä. Punainen kuulemma pahin ja sitte tummansininen. On muuten varmaan suomen ainoo automaalaamo missä on alle 30v. sisaruspari peltiseppänä ja maalarina ja ei tosiaankaan oo esa pakarisen näköisiä vaan 8O !!!! ja ei tee huonoo jälkee! Kyllä ku naiset ryhtyy, niin tulee parempaa jälkee ku monelta ammattimieheltä ! Vanhempi sisaruksista maalas kaverin Volvo amazonin metallivihreeksi kakskerrosvärillä , ja 15 vuotiaana! ja jälki virheetöntä!

Kyllä tosta vielä auto tulee, ei näytä kuvissa ainakaan runko notkahtaneen. jos on niin paaliin ja uus saabi katteluun . tekniikka talteen ja uuteen koriin . Näyttäs vaan et konepelti lukkopelteineen ja keularomuineen uusiksi, vaan jos nokka pystyssä sivusta katottuna niin unohda koko kori. On tullut pari saabii korjattua.... :?

Ite oon rutannu appiukon vuodenvanhan mulkosilmä mersunki ja mulle maksettiinki siitä ku korjasin keulan kuntoon :D .... Vänkärin kulma eturattaaseen asti läjään. Webastoja myöten kaikki uusiksi. Makso remontti ainaski yhden tuliterän kiinalaisen jäteöljyvatkaimen verran... :wink: :wink: :wink:

Sattuuhan sitä, peltiä saa vaan uutta ja korjattua vaan ei haavoja sielussa :(
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
turbio
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Marras 08, 2004 18:16

Viesti Kirjoittaja turbio »

otan osasia tuosta mätkähdyksen johdosta. vaikken siis tarvi osasia. varmaan harmitus on valtava. hyvä jottei ollu lujempi vauhti ja ihminen on suht ehjänä. peltiä ja tekniikkaa on aina helpompi uusia kuin luuta ja lihaa ym.
saabbi 900i vm.88
ym.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Ja eikös yleensä tuommosis tapauksis se törttöillyt vastapuoli ole se maksumies???? koska tulipa keskellä tietä. KAverin astroa pääsi ja joku makselee ku teki yht äkkiä u käännöksen, ilman mitää vilkkua yms, oli vaa tempassu liinat kiinni ja alkanu kääntymään. no takaata tuli avensis joka löi liinat kiinni, osiu siihe uukkarin tekijään, ja kaveri veti vielä astrolla avensiken takanurkkaa. No se u käännöksen tekijä maksoi tässä tapauksessa koko lystin. kun oli varomattumuttaa aiheuttanu tuon
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Jamppa kirjoitti:Ja eikös yleensä tuommosis tapauksis se törttöillyt vastapuoli ole se maksumies????
tässä tapauksessa vastapuoli ei pysähtynyt eikä rekkaria saatu ylös
BMW 525iA Touring Executive
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Voi :evil: !


Kaverille teki rekkamies kesällä hiekkatiellä just samanlaisen tempun, keskellä tietä vastaa, kaveri ojaan ja ei pysähdytä vaan karkuun. No siinä oli loiva oja ja kaverilla corolla alla joten mitään harmittavaa ei tapahtunut. :)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin