APUA Porvooseen !
APUA Porvooseen !
Minulla olisi nyt nöyrä pyyntö sinne Porvoon suunnan Herrasmiessaabisteille ja Ladyille. Liikenisikö keltään aikaa käydä tarkistamassa tilanne SAAB 900 i 16 -90 lämmityslaitteen toimimattomuuden syystä.
Oma autoni on edelleen nivelrikkoisena ja pyörättämänä ja "ruokakuntaamme" kuuluvan nuoremman naisen SAAb ei lämpiä sisältä enkä pääse itse sinne asiaa tutkimaan. Eikä Porvoostakaan voi/ haluta lähteä jääkylmällä autolla Turkuun apua hakemaan.
Olen yrittänyt kaukoparantaa vikaa, muttta hyvistä ohjeista huolimatta epäilen ettei tämä Porvoolainen neito osaa ilmata järjestelmää ja siiitä johtuu lämmityslaitteen toimimattomuus. Keväällä, kun auto oli minulla ajossa, kaikki vielä toimi. Nyt ei enää, jääähdytinnestettä on kuulemma lisätty muutamia kertoja ja siitä päättelen ne ilmavaivat ja ilmaustarpeen.
Toinen vikapaikka tietysti saattaa olla se säätimen vivun irtoaminen/rikkoontuminen, mutta mikä sen olisi rikkonut. Ja se on jo sellainen vika, jota ei varmaan tämä nainen pysty edes tunnistamaan tai tarkistamaan.
Näin Joulun alla rohkenee toivoa tamänkin kaltaista apua löytyvän hyvän joulumielen ja lämpimän SAABin aikaansaamiseksi tuiki tuntemattomallekin "saabistille".
Joulupukit ja Ladyt, yhteydenotto avuntarjouksella olisi hieno juttu, yv toimii tai aina voi vaikka soittaa puh 050-9185 027. Kiitos taas ja varmuuden vuoksi jo etukäteen !
Oma autoni on edelleen nivelrikkoisena ja pyörättämänä ja "ruokakuntaamme" kuuluvan nuoremman naisen SAAb ei lämpiä sisältä enkä pääse itse sinne asiaa tutkimaan. Eikä Porvoostakaan voi/ haluta lähteä jääkylmällä autolla Turkuun apua hakemaan.
Olen yrittänyt kaukoparantaa vikaa, muttta hyvistä ohjeista huolimatta epäilen ettei tämä Porvoolainen neito osaa ilmata järjestelmää ja siiitä johtuu lämmityslaitteen toimimattomuus. Keväällä, kun auto oli minulla ajossa, kaikki vielä toimi. Nyt ei enää, jääähdytinnestettä on kuulemma lisätty muutamia kertoja ja siitä päättelen ne ilmavaivat ja ilmaustarpeen.
Toinen vikapaikka tietysti saattaa olla se säätimen vivun irtoaminen/rikkoontuminen, mutta mikä sen olisi rikkonut. Ja se on jo sellainen vika, jota ei varmaan tämä nainen pysty edes tunnistamaan tai tarkistamaan.
Näin Joulun alla rohkenee toivoa tamänkin kaltaista apua löytyvän hyvän joulumielen ja lämpimän SAABin aikaansaamiseksi tuiki tuntemattomallekin "saabistille".
Joulupukit ja Ladyt, yhteydenotto avuntarjouksella olisi hieno juttu, yv toimii tai aina voi vaikka soittaa puh 050-9185 027. Kiitos taas ja varmuuden vuoksi jo etukäteen !
Re: APUA Porvooseen !
riippuu tietysti nesteen vuodon määrästä, mutta pikkulisäämistarve ei minusta kylläkään lämppäriin vaikuta. eiköhän tuo järjestelmä aja ilmat itsekseen ulos ajan kanssa paisariin. eri juttu sitten on kun järjestelmä on ollut tyhjänä
minä katsoisin:
1. jos tuossa mallissa on se oikutteleva ohituskiertoventtiili niin sille hoitoa eli poisto piiristä (sille löytyy juttua haulla)
2. toimiiko puhallin, jos ei niin kytkimen asento ( ettei ole vahingossa 0- asennossa) ja sitten sulakkkeen tarkistus ja mieluusti myös merkkikynällä jännitteen tarkistus sulakkeen molemmin puolin..
3. jos puhallin ei vieläkään pyöri, niin oikeanpuoleinen kaiuttimen ritilä pois ja tarkistaa tuleeko jännite puhaltimelle asti ( vaikkapa neulat johtojen läpi ja jännitemittaus, jos ei muuten pääse mittaamaan)
4. jos termostatti on täysin luovuttanut eli jäänyt auki, niin sitten se vaihtoon. kokeilee letkusta meneekö lämmin vesi syylariin ennenkuin alkaa kiertämään lämppäripatteriin ( vrt kohta 1) jne ( yleensä kuitenkin jonkin verran sisällekin lämpenee, ainakin vielä näillä keleillä, luulisin) kerran olen ajellut lämpenemättömällä 99 saabilla pakkasessa jotain 2*150 km, aika raikasta oli ja vaarallistakin, jos ikkuna alkaa huurtumaan
5. myös sen joskus sijoiltaan lipsahtavan muovisen kardaaniakselin kunnon voi tarkistaa helposti avaamalla vasen kaiutinritilä
6. mulla kerran -89 mallin puhallin vaikeni, vika oli tehtaan tekemässä johtohaaroitusliitoksessa juuri siinä puhaltimen vieressä
-------------------
kardaania, lämmönsäätökytkin ja puhaltimen kytkin löytyy jos ne ovat hajonneet....
minä katsoisin:
1. jos tuossa mallissa on se oikutteleva ohituskiertoventtiili niin sille hoitoa eli poisto piiristä (sille löytyy juttua haulla)
2. toimiiko puhallin, jos ei niin kytkimen asento ( ettei ole vahingossa 0- asennossa) ja sitten sulakkkeen tarkistus ja mieluusti myös merkkikynällä jännitteen tarkistus sulakkeen molemmin puolin..
3. jos puhallin ei vieläkään pyöri, niin oikeanpuoleinen kaiuttimen ritilä pois ja tarkistaa tuleeko jännite puhaltimelle asti ( vaikkapa neulat johtojen läpi ja jännitemittaus, jos ei muuten pääse mittaamaan)
4. jos termostatti on täysin luovuttanut eli jäänyt auki, niin sitten se vaihtoon. kokeilee letkusta meneekö lämmin vesi syylariin ennenkuin alkaa kiertämään lämppäripatteriin ( vrt kohta 1) jne ( yleensä kuitenkin jonkin verran sisällekin lämpenee, ainakin vielä näillä keleillä, luulisin) kerran olen ajellut lämpenemättömällä 99 saabilla pakkasessa jotain 2*150 km, aika raikasta oli ja vaarallistakin, jos ikkuna alkaa huurtumaan
5. myös sen joskus sijoiltaan lipsahtavan muovisen kardaaniakselin kunnon voi tarkistaa helposti avaamalla vasen kaiutinritilä
6. mulla kerran -89 mallin puhallin vaikeni, vika oli tehtaan tekemässä johtohaaroitusliitoksessa juuri siinä puhaltimen vieressä
-------------------
kardaania, lämmönsäätökytkin ja puhaltimen kytkin löytyy jos ne ovat hajonneet....
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: APUA Porvooseen !
Kuka sen tältä etäisyydeltä tietää, kuinka vähiin se jäähdytysvesi on päässyt ja kuka semmoista laiminlyöntiä tunnustaisi !!
Autoa ajaa NAINEN joka ei ole sille asialle vihkiytynyt.
Kaikken pitäisi olla kunnossa, ei väliventtiiliä, puhallin toimii jne mutta mutta ja mutta....
Asiantuntijaa kaivataan paikalle toteamaan vika ja ehkä myös auttamaan ongelnman korjaamiseen.
Autoa ajaa NAINEN joka ei ole sille asialle vihkiytynyt.
Kaikken pitäisi olla kunnossa, ei väliventtiiliä, puhallin toimii jne mutta mutta ja mutta....
Asiantuntijaa kaivataan paikalle toteamaan vika ja ehkä myös auttamaan ongelnman korjaamiseen.
Re: APUA Porvooseen !
Onko SaTu-verkosto vielä toiminnassa ?
- Kapt.Kosmos
- "Turbo"
- Viestit: 267
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:44
Re: APUA Porvooseen !
Porvooseen suuntaamassa tänään, hieman epäilyttää kyllä kun Saabeihin en ole tutustunut kuin nyt vasta. Mutta jos ei löydy asiantuntijaa voisin kyllä käydä katsomassa.
Re: APUA Porvooseen !
Tilanne ohi. Taas saabissa tarkenee.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: APUA Porvooseen !
mikäs oli
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: APUA Porvooseen !
JUU, KOVASTI PALJON KIITOKSIA MINUNKIN PUOLESTANI AUTTAJALLE !
Neiti Porvoolainen ilmoitti että nyt SAABissa tarkenee vaikka bikineissä !
Oli korjaaja käynyt ja laittanut sen paikoiltaan pois joutuneen säätimen akselin takaisin toimintapaikkaansa.
Neiti Porvoolainen ilmoitti että nyt SAABissa tarkenee vaikka bikineissä !
Oli korjaaja käynyt ja laittanut sen paikoiltaan pois joutuneen säätimen akselin takaisin toimintapaikkaansa.