Hoosiannaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Hoosiannaa

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Eli mikä vikana kun auto sammui kuin kanan lento... avasin kone pellin ja ruiskusuuttimen sirisi kuin pienet käen pojat... otin akunkengän irti ja takaisin kiinni ja taas toimi.... :?:
Oikosulkuko? voiko johtua hall anturista...?
Sen johdot on vähän huonosti virranjakajan sisällä... :roll:
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Haloo... nukkuuko kaikki...? :(
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mikäs vuosimalli ja kone on kyseessä?
i8 vai ilmeisesti i16?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Toistuuko vika usein vai onko vain yhdestä kerrasta kyse....

Hapettumia? Maadoitus ongelmia? Vioittuneita johtoja?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Sori tuo auton malli jäi pois... 84` 900 T16... :oops:
Ja vika on käynyt vieraissa toistaiseksi vain kerran... onneksi...
Tuo HALL vika on ollu jo kauemmin...
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Hoosiannaa luki otsikossa, oliko täällä minullekin jotain? 8)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Heh heh :mrgreen:
Mitä olisit vailla... :?:
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Hall-anturin voi testata ja myös tarvittaessa vaihtaa. (motosta saa uusia)

http://68.18.144.120/electrical_system_ ... cttest.htm
(linkki ei aina toimi kun tuntuu toi saabmasterin IP vaihtuvan aika-ajoin)

Jos anturin johtimissa on katkoksia niin varmasti aiheuttaa käyntihäiriöitä.

Mutta kuten tuossa aikaisemmin todettiin, niin kannattaa tarkistaa kaikki ruiskun maadoitukset...ainakin siinä termostaattikotelon vieressä ne kaksi 12mm mutterin alla olevaa maajohtonippua sekä se "kuuluisa" jäähdyttäjän alla etupalkissa oleva maadoituspiste
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Kiitän ja kumarran... toi muistutus tosta jäähyn kulmalla olevasta maadoitus nipusta tuli tarpeeseen... :wink:
Vastaa Viestiin