Saab EV-1

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Saab EV-1

Viesti Kirjoittaja M.p. »

Joo, eli löysin tälläsesn Saabin vahingos netistä,
Olisko kellään lisää speksejä?

Eli siis perustuu 900:seen turboon, 285 bHP , Huiput 168 mph(!)
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Saksittu nettisivulta jostain joskus... kätköistä löytyi

"The lighter and more aerodynamic bodyshell of the EV-1 would in itself have contributed to a superior performance envelope for the Saab 900 Turbo 16-valve, but Saab further modified the EV-1's engine, with development work once again having possible consequences for future standard production cars. Engine output has been boosted by increasing the sizes of the intake and exhaust systems, thus allowing higher rates of gas flow. Bosch LH-Jetronic fuel injection is used in combination with an intercooled Garrett T1098 turbocharger and Saab's patented Automatic Performance Control (APC) system which allows the engine to adapt to varying grades of fuel. To enable boost pressure to be raised to 15.6 psi, the compression ratio was reduced from 9:1 to 7.2:1 and the engine incorporates forged pistons and reinforced connecting rods. The result of this is a dramatic lift in power from the 185bhp of the standard production 16-valve engine to 285bhp at 6,500rpm, but perhaps more impressive is the maximum torque of 246 lb ft at a moderate 3,500rpm. Despite not having a dramatically low Cd as part of its design brief, the EV-1 easily achieves a Cd of 0.32 which, when multiplied by it's small frontal area of 2 square yards (1.72m2), gives the low CdA value of 0.55. A top speed of 186 miles per hour can thus be achieved and through the gears the EV-1 passes 60mph in 5.4 seconds, 120mph in 18.5 seconds, and the standing quarter mile in 13.9 seconds."
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Harmi vaan, ettei koskaan päässy tuontantoon :(.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Täältä löytyy lisää kuvaa ja tietoa:
http://www.sacsaabs.org/ev-1.htm (kiitokset genetechille 8) )
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Muistaakseni Supercar-lehdessä oli juttu EV-1:stä vuonna -85. EV-1 oli myös lehden kannessa. Mulla on se lehti vielä tallessa, jutun oon myös skannannnut ja pdf:ksi muuntanut, en nyt vaan muista mihin sen oon lykännyt.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Aero97 kirjoitti:Muistaakseni Supercar-lehdessä oli juttu EV-1:stä vuonna -85. EV-1 oli myös lehden kannessa. Mulla on se lehti vielä tallessa, jutun oon myös skannannnut ja pdf:ksi muuntanut, en nyt vaan muista mihin sen oon lykännyt.
Tuo aiempi postaukseni on ilmeisesti peräisin siitä lehdestä.
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Aero97 kirjoitti:Muistaakseni Supercar-lehdessä oli juttu EV-1:stä vuonna -85. EV-1 oli myös lehden kannessa. Mulla on se lehti vielä tallessa, jutun oon myös skannannnut ja pdf:ksi muuntanut, en nyt vaan muista mihin sen oon lykännyt.
Minulta saattaa löytyä myös tuo lehden numero jostakin varaston perukoilta. Jos löytyy enää (akkaväki ei aina kysy lupaa tavaroiden hävittämiseen) :x
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Ja se lehti oli ihan suomalainen ja suomenkielinen missä se juttu oli. Muistankohan lehden nimen väärin. En vielä oo löytäny lehteä enkä sitä pdf:ää, eiköhän ne jostain vielä löytyne.

Edit: Nyt se pdf löytyi. Skannaus hieman heikkolaatuinen ja tiedostokoko iso, mutta selvän saa. Kiinnostaakos ketä?
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

iha komee tollanen olis
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.p. »

Niinpä... Olispa tollanen tullu valmistukseen asti.

Edit: Aero, laita vaan linkki.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saab EV-1

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

M.p. kirjoitti:Joo, eli löysin tälläsesn Saabin vahingos netistä,
Olisko kellään lisää speksejä?

Eli siis perustuu 900:seen turboon, 285 bHP , Huiput 168 mph(!)

Skannasin juuri yhden artikkelin sivulleni.
Kas tässä:

http://www.kotinet.com/ad/SAAB%20EV/
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Vastaa Viestiin