Saab EV-1
Saab EV-1
Joo, eli löysin tälläsesn Saabin vahingos netistä,
Olisko kellään lisää speksejä?
Eli siis perustuu 900:seen turboon, 285 bHP , Huiput 168 mph(!)
Olisko kellään lisää speksejä?
Eli siis perustuu 900:seen turboon, 285 bHP , Huiput 168 mph(!)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Saksittu nettisivulta jostain joskus... kätköistä löytyi
"The lighter and more aerodynamic bodyshell of the EV-1 would in itself have contributed to a superior performance envelope for the Saab 900 Turbo 16-valve, but Saab further modified the EV-1's engine, with development work once again having possible consequences for future standard production cars. Engine output has been boosted by increasing the sizes of the intake and exhaust systems, thus allowing higher rates of gas flow. Bosch LH-Jetronic fuel injection is used in combination with an intercooled Garrett T1098 turbocharger and Saab's patented Automatic Performance Control (APC) system which allows the engine to adapt to varying grades of fuel. To enable boost pressure to be raised to 15.6 psi, the compression ratio was reduced from 9:1 to 7.2:1 and the engine incorporates forged pistons and reinforced connecting rods. The result of this is a dramatic lift in power from the 185bhp of the standard production 16-valve engine to 285bhp at 6,500rpm, but perhaps more impressive is the maximum torque of 246 lb ft at a moderate 3,500rpm. Despite not having a dramatically low Cd as part of its design brief, the EV-1 easily achieves a Cd of 0.32 which, when multiplied by it's small frontal area of 2 square yards (1.72m2), gives the low CdA value of 0.55. A top speed of 186 miles per hour can thus be achieved and through the gears the EV-1 passes 60mph in 5.4 seconds, 120mph in 18.5 seconds, and the standing quarter mile in 13.9 seconds."
"The lighter and more aerodynamic bodyshell of the EV-1 would in itself have contributed to a superior performance envelope for the Saab 900 Turbo 16-valve, but Saab further modified the EV-1's engine, with development work once again having possible consequences for future standard production cars. Engine output has been boosted by increasing the sizes of the intake and exhaust systems, thus allowing higher rates of gas flow. Bosch LH-Jetronic fuel injection is used in combination with an intercooled Garrett T1098 turbocharger and Saab's patented Automatic Performance Control (APC) system which allows the engine to adapt to varying grades of fuel. To enable boost pressure to be raised to 15.6 psi, the compression ratio was reduced from 9:1 to 7.2:1 and the engine incorporates forged pistons and reinforced connecting rods. The result of this is a dramatic lift in power from the 185bhp of the standard production 16-valve engine to 285bhp at 6,500rpm, but perhaps more impressive is the maximum torque of 246 lb ft at a moderate 3,500rpm. Despite not having a dramatically low Cd as part of its design brief, the EV-1 easily achieves a Cd of 0.32 which, when multiplied by it's small frontal area of 2 square yards (1.72m2), gives the low CdA value of 0.55. A top speed of 186 miles per hour can thus be achieved and through the gears the EV-1 passes 60mph in 5.4 seconds, 120mph in 18.5 seconds, and the standing quarter mile in 13.9 seconds."
Harmi vaan, ettei koskaan päässy tuontantoon .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Täältä löytyy lisää kuvaa ja tietoa:
http://www.sacsaabs.org/ev-1.htm (kiitokset genetechille )
http://www.sacsaabs.org/ev-1.htm (kiitokset genetechille )
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Minulta saattaa löytyä myös tuo lehden numero jostakin varaston perukoilta. Jos löytyy enää (akkaväki ei aina kysy lupaa tavaroiden hävittämiseen)Aero97 kirjoitti:Muistaakseni Supercar-lehdessä oli juttu EV-1:stä vuonna -85. EV-1 oli myös lehden kannessa. Mulla on se lehti vielä tallessa, jutun oon myös skannannnut ja pdf:ksi muuntanut, en nyt vaan muista mihin sen oon lykännyt.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Ja se lehti oli ihan suomalainen ja suomenkielinen missä se juttu oli. Muistankohan lehden nimen väärin. En vielä oo löytäny lehteä enkä sitä pdf:ää, eiköhän ne jostain vielä löytyne.
Edit: Nyt se pdf löytyi. Skannaus hieman heikkolaatuinen ja tiedostokoko iso, mutta selvän saa. Kiinnostaakos ketä?
Edit: Nyt se pdf löytyi. Skannaus hieman heikkolaatuinen ja tiedostokoko iso, mutta selvän saa. Kiinnostaakos ketä?
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Re: Saab EV-1
M.p. kirjoitti:Joo, eli löysin tälläsesn Saabin vahingos netistä,
Olisko kellään lisää speksejä?
Eli siis perustuu 900:seen turboon, 285 bHP , Huiput 168 mph(!)
Skannasin juuri yhden artikkelin sivulleni.
Kas tässä:
http://www.kotinet.com/ad/SAAB%20EV/
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."