mystisiä vikoja
mystisiä vikoja
terve,en tiedä 0nko tämä nyt sitten oikea paikka kysyä,mutta mitä tehdä kun 900i on alkanut vinoileen.ekana hävisi ajossa tyhjäkäynti,ei meinaa lähtä käyntiin,ja nyt sit ei vissiin lataa.voiko yksinkertaisesti olla maa vika.voiko olla anturi mennyt itsestään joka vaikuttaisi tyhjä käyntiin yms,ja mikä ja missä se anturi olisi.miten tutkia antureiden kunto.
Re: mystisiä vikoja
On just oikee paikka, jos auto on -93 tai vanhempi. Kerro kuitenkin hieman lisää itse autosta (vuosimalli ja moottorityyppi - jos et osaa kertoa moottorityyppiä, kuva tai edes sanallinen kuvailu (onko turboa, lukeeko jossain kohtaa esim "16 VALVE" jne) konehuoneesta kertoo paljon).
Äkkiseltään kuulostaa mun korvaan kuitenkin siltä, että autossa lie parikin vikaa, mutta juu, etenkin 16-venttiilisessä versiossa voisin kuvitella moottorin maadoitusvian kykenevän aiheuttamaan (tai ainakin myötävaikuttamaan) mainittuihin vikoihin, joten toki se kannattaa tarkistaa (eikä se ole ikinä huono idea muutenkaan, ellei kunto ole varmasti tiedossa).
Äkkiseltään kuulostaa mun korvaan kuitenkin siltä, että autossa lie parikin vikaa, mutta juu, etenkin 16-venttiilisessä versiossa voisin kuvitella moottorin maadoitusvian kykenevän aiheuttamaan (tai ainakin myötävaikuttamaan) mainittuihin vikoihin, joten toki se kannattaa tarkistaa (eikä se ole ikinä huono idea muutenkaan, ellei kunto ole varmasti tiedossa).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mystisiä vikoja
Kuten edellä sanottiin, 16 tappisessa maaviat voi olla syypäänä, tyhjäkäyntimoottori tai imupuolen vuodot+laturin silta aiheuttavat myös näitä. Kerro toki lisää auton vuosimallista ja moottorista.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02