og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Onko muilla samanlainen "oireilu", mistäköhän johtuu.
Vaihdettu sytkän osat.
Ei vikana pahimmasta päästä mutta jotenki ärsyttävä.
Voisko syynä olla kylmäkäynnistyssuutin taikka jokin ongelma bensansaannissa aluksi?
Vaihdettu sytkän osat.
Ei vikana pahimmasta päästä mutta jotenki ärsyttävä.
Voisko syynä olla kylmäkäynnistyssuutin taikka jokin ongelma bensansaannissa aluksi?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Vaikuttaako käynnistymiskäyttäytymiseen jos käännät pari kertaa avaimesta virrat päälle pariksi sekunniksi ja pois, ja sitten vasta käännät starttiasentoon? Bensapumpun pitäisi pyörähtää kun virrat menee päälle. Näin avainta kääntelemällä pari kertaa saa paineet nousemaan normaalitasolle ennen käynnistysyritystä. Pumpun käyntiäänen kuulee ja ääni muuttuu kun paineet on nousseet.
Tämä kokeilu on ainakin helppo toteuttaa eikä maksa mitään. Jos käynnistyminen muuttuu näin toimimalla, vikaa voi etsiä pumpun, takaiskuventtiilin tai paineensäätimen suunnalta.
Voihan siiinä olla jotain muutakin vikaa, esim. tulpat ei jaksa syttyä rikkaalla seoksella, ohjauspaine pielessä niin että kylmärikastusta tulee liikaa.
Omassa K-jetissä oli jossain vaiheessa ominaisuutena ettei heti käynnistyksen jälkeen muutamien sekuntien ajan kestänyt koskea kaasuun. Tämä ilmio poistui säätämällä tyhjäkäyntiä alemmaksi.
Tämä kokeilu on ainakin helppo toteuttaa eikä maksa mitään. Jos käynnistyminen muuttuu näin toimimalla, vikaa voi etsiä pumpun, takaiskuventtiilin tai paineensäätimen suunnalta.
Voihan siiinä olla jotain muutakin vikaa, esim. tulpat ei jaksa syttyä rikkaalla seoksella, ohjauspaine pielessä niin että kylmärikastusta tulee liikaa.
Omassa K-jetissä oli jossain vaiheessa ominaisuutena ettei heti käynnistyksen jälkeen muutamien sekuntien ajan kestänyt koskea kaasuun. Tämä ilmio poistui säätämällä tyhjäkäyntiä alemmaksi.
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Tätä kokeilin ja ei ollut vaikutusta, eli tulkitsenko oikein jos sanon että vika ei ole siis bensapuolella?jus kirjoitti:Vaikuttaako käynnistymiskäyttäytymiseen jos käännät pari kertaa avaimesta virrat päälle pariksi sekunniksi ja pois, ja sitten vasta käännät starttiasentoon? Bensapumpun pitäisi pyörähtää kun virrat menee päälle. Näin avainta kääntelemällä pari kertaa saa paineet nousemaan normaalitasolle ennen käynnistysyritystä. Pumpun käyntiäänen kuulee ja ääni muuttuu kun paineet on nousseet.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Mites muuten tuon ikäisissä, pyörikö näissä jo pensapumppu kun laittoi virrat päälle. -81:ssä 99:ssä ei pyörinyt ennenkuin kone pyöri. Tällöin oli enemmän ominaisuus ettei varsinkaan pakkasella jäänyt ekalla käyntiin. Paineakkujen kunto tietty ratkaiseva tässä. Seuraavassa saapissani (OG900 MY -90) pumppu jo pyörähti virtojen laittamisen yhteydessä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
K-jetronicin bensapumpun rele oikein toimiessaan pyöräyttää pumppua ~sekunnin ajan kun virrat kytkee päälle.
LH-Jetronic pyörittää pumppua ensimmäisen kerran vasta kun tulee kierroslukutietoa, eli kun strtataan.
LH-Jetronic pyörittää pumppua ensimmäisen kerran vasta kun tulee kierroslukutietoa, eli kun strtataan.
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Ohjauspaine liian korkea.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Mites ohjauspainetta saa säädeltyä?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Ennen kuin mitään säädät niin se ohjauspaine täytyisi mitata.
ohjeet löytyy mm. hakua käyttämällä.
ohjeet löytyy mm. hakua käyttämällä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
oli joskus -85 ruiskus samaa vikaa piti moenen monta kertaa ensin vääntää ja starttailla enne kun lähti käyntiin ja kylmäkäynnistys osahan siitä oli korjaamon mukaan mennyt, mutta oli silloin jo (-96) niin kallis kikkare et annettiin olla ..
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Mistä lähteä säätämään tai etsimään vikaa, jos 900i -90 käynnistyy ilmojen viilennyttyä muutamaan plusasteeseen vasta useammalla käynnistämisellä. Kone hörähtää käyntiin, mutta sammuu hetken kuluttua. Jos silloin painaa kaasua, tuntuu, että kone saisi liikaa ilmaa eikä jaksa pyöriä kunnolla. Pitkältä tuntuvan ajan kuluttua voi kierroksia tulla. Tämä tapahtuu silloinkin kun autolla on ajettu sata kilometriä ja kun se on ollut parkissa pari kolme tuntia.
Suurempi akku voisi auttaa, mutta ongelma linenee muualla.
Suurempi akku voisi auttaa, mutta ongelma linenee muualla.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Järjestelmäpaineen säätö...?Mites ohjauspainetta saa säädeltyä?
Jakajan kupeesta löytyy "paineensäätö venttiili"
( mutta eipä tuo taida kovin säädettävissä olla, ehkä jos ottaa pois noita
säätöprikkoja "shim´s" paine nousee )
Mutta ainakin nuo tiiviste kannattaa tarkastaa.
Tuolla on samaa asiaa myös pohdiskeltu...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... e5d6056e98
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Arvoisa 9000CD23T. On mukavaa kun yritetään neuvoa. Kuitenkin jos ei ole asioista oikeata tietoa tuollainen neuvominen vaan hämmentää asiaa. Ohjauspaine on eri asia kuin järjestelmäpaine.
Ohjauspainetta voi säätää. Se laskee kun lyö esim tuurnalla säätimessä olevaa 10mm halkaisijaltaan paksua tappia sisäänpäin. Se on säätimen kyljessä olevassa syvennyksessä. Jos lyö liikaa niin palautus onnistuu purkamalla sen säätimen. Olen tuolleen tehnyt säädön. Pitää olla malttia ja mittari paineen mittaukseen. Lisäksi tyhjäkäyntiseos pitää aina säätää uudestaan kun ohjauspainetta muuttaa. Helpommalla pääsee hankkimalla ehjän säätimen ja vaihtaa sen. Lisäksi sitten seossäätö uudestaan.
Ohjauspainetta voi säätää. Se laskee kun lyö esim tuurnalla säätimessä olevaa 10mm halkaisijaltaan paksua tappia sisäänpäin. Se on säätimen kyljessä olevassa syvennyksessä. Jos lyö liikaa niin palautus onnistuu purkamalla sen säätimen. Olen tuolleen tehnyt säädön. Pitää olla malttia ja mittari paineen mittaukseen. Lisäksi tyhjäkäyntiseos pitää aina säätää uudestaan kun ohjauspainetta muuttaa. Helpommalla pääsee hankkimalla ehjän säätimen ja vaihtaa sen. Lisäksi sitten seossäätö uudestaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
piti ihan käydä katsomassa.jus kirjoitti:K-jetronicin bensapumpun rele oikein toimiessaan pyöräyttää pumppua ~sekunnin ajan kun virrat kytkee päälle.
mulla kyllä pysy pumppu ihan paikoillaan kun virrat laitto päälle
ei pyörinyt ollenkaan (hurahti kylläkin)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Systeemi on sama.
http://www.ferrari400parts.com/adjustpressure.php
http://www.youtube.com/watch?v=58I2Cd1kszA
http://www.ferrari400parts.com/adjustpressure.php
http://www.youtube.com/watch?v=58I2Cd1kszA
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: og900i -88A lähtee aina vasta toisella yrittämällä käyntiin
Ferrarissa ja GTI Golfissa ei oo sitte sama systeemi ja säädettävyys vaan niissä on kuormituksen tunnistuksella oleva ohjausäädin eli ohjeet ei päde. Itse olen tehnyt K-jettiin säädettävän siten että siihen tappiin millä pystyy säätämään on tehty 15 mm pitkä M5 kierre ja kun käytin ko tapin irti niin rasvasin sen ennen asennusta eli liikkuu herkemmin. Sisäänpäin lyönti rikastaa seosta kylmänä mutta ei vaikuta lämpimänä seokseen mitenkään koska ko. Bi-metallijousi irtoaa sisälllä olevasta jousilautasesta lämmettyään. Jos menee liikaa sisään niin ison paksun 5 mm riakn ja 12.9 kuusiokolopultin ja mutterin avulla voi vetää tappia takaisin. 1/6 kieros vaikuttaa paljon säätöihin eli tarkkaa puuhaa. Kannattaa kumminkin aloittaa varovasti ja mitata tarkasti tapin syvyys että pääsee takas lähtötilanteeseen. Kuusiokolo ruuvi siksi että 8 mm lenkkiavain menee ruuvin kannan ohi mutterille koska kitapäällä ei mahdu kääntämään. Ei kannata rikastaa kumminkaan liikaa koska sitte alkaa kasteleen kylmänä tulppia... ja lisäilma luisti pitää pelata ja olla tarpeeksi kylmänä auki.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147