on a-pilareissa. keskeltä ja sivuilta tulee lämmintä vain jos kennostokotelon vipu on winter-asennossa. Se vipu taas tuli siihen koteloon joskus vuonna..ööö...olisko ollu 1977?TuuSaR kirjoitti:Koskaan kyllä saanut keskeltä tai sivuilta lämmintä, ne aina kiinni asennossa talvella. Tosin eikös siinä ollut a-pilareissa reiät joista puhalsi lämmintä sivuikkunaan.
Saab 99:n lämmityslaitteesta
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
eilen sitten päätin tehdä tämän "suuren" operaation ja puhdistaa lämppärin puhaltimen katkaisimen. oireethan oli sellaiset että vaihto nopeudelta toiselle tuli puolen minuutin viiveellä (windowsin käyttäjille tuttua) ja kylmällä kakkosasento ei toiminut lainkaan.
hitsi, katkaisijan sisältö oli täynnä jäykkää mustaa töhnää, joka pakkasella taatusti kovettuu ja eristää kaiken sähkön.
Miksi en ymmärtänyt suorittaa toimenpidettä aiemmin, olinhan ennekin noita puhdistellut ja kaverit patisti että putsaa nyt se katkaisija. minä uskottelin itselleni että vika on muualla.
nyt hävisi puhaltimen viiveet kertaheitolla, toimii kuin uus!
hitsi, katkaisijan sisältö oli täynnä jäykkää mustaa töhnää, joka pakkasella taatusti kovettuu ja eristää kaiken sähkön.
Miksi en ymmärtänyt suorittaa toimenpidettä aiemmin, olinhan ennekin noita puhdistellut ja kaverit patisti että putsaa nyt se katkaisija. minä uskottelin itselleni että vika on muualla.
nyt hävisi puhaltimen viiveet kertaheitolla, toimii kuin uus!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Hei! Tuo operaatio pitäisi itsenikin suorittaa. Millä ilveellä sait Luca sen katkaisijan pois? Varmaan takapuolelta työntämällä, mutta puritko verhoilulevyn pois? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen mihin varautua...lucaf kirjoitti:eilen sitten päätin tehdä tämän "suuren" operaation ja puhdistaa lämppärin puhaltimen katkaisimen. oireethan oli sellaiset että vaihto nopeudelta toiselle tuli puolen minuutin viiveellä (windowsin käyttäjille tuttua) ja kylmällä kakkosasento ei toiminut lainkaan.
hitsi, katkaisijan sisältö oli täynnä jäykkää mustaa töhnää, joka pakkasella taatusti kovettuu ja eristää kaiken sähkön.
Miksi en ymmärtänyt suorittaa toimenpidettä aiemmin, olinhan ennekin noita puhdistellut ja kaverit patisti että putsaa nyt se katkaisija. minä uskottelin itselleni että vika on muualla.
nyt hävisi puhaltimen viiveet kertaheitolla, toimii kuin uus!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
dimebak kirjoitti:
Niinhän se tekee Onko muuten sulla tai oikeastaan kellään tietoa, onko tuo 90:sen puhallin (millainen minulla on 99:ssä) tehokkaampi kuin 99:n? Nimittäin täysillä ollessaan tuo puhaltaa niin, että silmät kuivuu päähän, hilseet pölisee takapenkille ja lasit lähtee huurusta parissa minuutissa.
Heh, tuohan käy jo terveyden päälle...mites niillä kuivilla silmillä näkee ajaa?
Ja kaiken tuon jälkeen jaksat vielä kehua moista puhallinta...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Ei mitään niin monimutkaista. työnnä jotain terävää katkaisimen reunan alle ja nosta/nytkytä varovasti, tulee ihan etukautta vetämällä. Itse olin ko. autoon juuri uusinut sen puujäljitelmälistan (dc-fix kontaktimuovi) kesällä ja katkaisin oli vielä jotenkin niin löysästi että tuli ihan kynsillä tarttumalla pois.MikkoA kirjoitti:Millä ilveellä sait Luca sen katkaisijan pois? Varmaan takapuolelta työntämällä, mutta puritko verhoilulevyn pois? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen mihin varautua...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kylmä 90
Äitimuorin -85 mallinen 90 ei ole mitenkään lämmin auto. Keski ja sivurööreistä tulee korkeintaan hailakan lämmintä ilmaa vaikka olisi läpät talviasennossa ja sulkeutuvat kunnolla.
Sivuikkunat menee jäähän jos ei ole ne isommat sivuräppänät auki ja sitten kun ovat auki niin tulee kylmä. Olempa tuolla viluisia varpaitanikin päivitellyt -30 pakkasella.
Liekö sitten vikaa jo kennossa vai hanassa, mutta kaukana on OG satkun lämpimyydestä.
Eli kuinkas kuumaa ilmaa niistä keski- ja sivusuuttimista oikein pitäisi tulla jos kaikki on kunnossa? Ihan yhtä kuumaa kuin tuulilasisuuttimista?
Sivuikkunat menee jäähän jos ei ole ne isommat sivuräppänät auki ja sitten kun ovat auki niin tulee kylmä. Olempa tuolla viluisia varpaitanikin päivitellyt -30 pakkasella.
Liekö sitten vikaa jo kennossa vai hanassa, mutta kaukana on OG satkun lämpimyydestä.
Eli kuinkas kuumaa ilmaa niistä keski- ja sivusuuttimista oikein pitäisi tulla jos kaikki on kunnossa? Ihan yhtä kuumaa kuin tuulilasisuuttimista?
Ei se oo ku sen pari minuuttia Sitten voi taas ajaa normaalistiIsolohko kirjoitti:Heh, tuohan käy jo terveyden päälle...mites niillä kuivilla silmillä näkee ajaa?
Ja kaiken tuon jälkeen jaksat vielä kehua moista puhallinta...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tähän hommaan ois kysyttävää, että missä kohti kojelautaa/moottoritilaa ne pahviputket on? Onko isoki homma kaivaa esille? Pitäs varmaa xekata ne ku ei muu meinaa auttaa tuohon auton kylmyys ongelmaan, varmaan se on ens kesänä ohjelmassa koko lämmityslaitteen purkaminen. Aika mukavan hintanen oli tuo lämmityslaitteen moottori ku kävin aineelta kysymässä, vähän päälle 200€. ei tule heti mieleen hankkia uutta.lucaf kirjoitti:joissakin ysiyseissäni olen tehnyt myös sellaisia löytöjä kojelautaa availlessani, että raitisilmasuuttimien pahviputket on irti jommasta kummasta päästä
Re: Kylmä 90
Ei mulla tuplayseissä tule keski ja sivurööreistä läheskään yhtä kuumaa. Hassua on oikeastaan se, että sitten kun ajaa tosi pitkään, esim yli tunnin, niin sitten niistä vasta alkaa tulemaan kunnolla kuumaa.mike kirjoitti:Äitimuorin -85 mallinen 90 ei ole mitenkään lämmin auto. Keski ja sivurööreistä tulee korkeintaan hailakan lämmintä ilmaa vaikka olisi läpät talviasennossa ja sulkeutuvat kunnolla.
-------
Eli kuinkas kuumaa ilmaa niistä keski- ja sivusuuttimista oikein pitäisi tulla jos kaikki on kunnossa? Ihan yhtä kuumaa kuin tuulilasisuuttimista?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tulipahan toisestakin tuplaysistä putsattua puhaltimen kytkin. Huh heijaa, siellä vasta sitä mustaa tahnaa oli tolkuttomasti. Ihmekös että sekin reistaili samaan tyyliin.
onhan ne pahviputket vähän piilossa, mutta eihän tuplaysin kojelaudan avaaminen ole kovinkaan kummoinen konsti. muistaakseni vänkärin puolen putken pystyy tarkistamaan ruuvaamalla ihan sen jalkatilassa olevan muovilevyn veks. Olikos niin että kuskin puolen putken tsekkaus vaatii mittariston pehmusteen irroittamisen , joka sekin on äärettömän yksinkertainen toimenpide. Mulla on ollut kahdessa autossa se vänkärin puolen putki irti yläpäästä. Ne on muistaakseni alunperin niitattu kiinni kojelaudan suuttimen muoviin (?), mä työnsin vaan kädellä takaisin, varmaan tippuu taas jonkun ajan kuluttua
No mutta eikös noita lämmityslaitteen puhallinmoottoreita nyt ole purkaamot ja saappiklubilaisten nurkat täynnä, kuka uudesta maksaisi.Nomadd kirjoitti:Tähän hommaan ois kysyttävää, että missä kohti kojelautaa/moottoritilaa ne pahviputket on? Onko isoki homma kaivaa esille. Aika mukavan hintanen oli tuo lämmityslaitteen moottori ku kävin aineelta kysymässä, vähän päälle 200€. ei tule heti mieleen hankkia uutta.lucaf kirjoitti:joissakin ysiyseissäni olen tehnyt myös sellaisia löytöjä kojelautaa availlessani, että raitisilmasuuttimien pahviputket on irti jommasta kummasta päästä
onhan ne pahviputket vähän piilossa, mutta eihän tuplaysin kojelaudan avaaminen ole kovinkaan kummoinen konsti. muistaakseni vänkärin puolen putken pystyy tarkistamaan ruuvaamalla ihan sen jalkatilassa olevan muovilevyn veks. Olikos niin että kuskin puolen putken tsekkaus vaatii mittariston pehmusteen irroittamisen , joka sekin on äärettömän yksinkertainen toimenpide. Mulla on ollut kahdessa autossa se vänkärin puolen putki irti yläpäästä. Ne on muistaakseni alunperin niitattu kiinni kojelaudan suuttimen muoviin (?), mä työnsin vaan kädellä takaisin, varmaan tippuu taas jonkun ajan kuluttua
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Aika mukavan hintanen oli tuo lämmityslaitteen moottori ku kävin aineelta kysymässä, vähän päälle 200€. ei tule heti mieleen hankkia uutta.[/quote]
Motonet:
JÄÄHD.PUHALTIMEN MOOTTORI SAAB 99
Jäähdyttimen puhallinmoottori. . . . . . . . . . . . . . . 13-1505 74.90 €
Motonet:
JÄÄHD.PUHALTIMEN MOOTTORI SAAB 99
Jäähdyttimen puhallinmoottori. . . . . . . . . . . . . . . 13-1505 74.90 €
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Lämmityslaite / lämmitysl. puhallin
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1985
Varastonumero: 5373
Käytetyn osan hinta: 50 Euro
Takaisin
Ilmoitus ostohalukkuudesta
Poimi muistilistaan
-
Lounais-Suomen Vahinkoautokeskus Oy
Tel: (02)284 2000 Fax: (02)284 2020
Pansiontie 4
20200 TURKU
info@vahinkoautokeskus.net
http://www.vahinkoautokeskus.net
Finland
http://www.varaosahaku.fi/SAAB 99 81-84
Lämmityslaite / lämmitysl. puhallin
Laatuluokka: A1
Vuosimalli: 1984
Varastonumero: 4149
Käytetyn osan hinta: 50 Euro
Alv: 2
Takaisin
Ilmoitus ostohalukkuudesta
Poimi muistilistaan
-
Salon Autopurkaamo Oy
Tel: (02)7335588 Fax: (02)7338588
Tehdasaukio 2
24100 SALO
info@salonautopurkaamo.fi
http://www.salonautopurkaamo.fi
Finland
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tämä nyt menee vähän ohi aiheen. Kyselin taannoin autosähköliikkeestä, että voiko 99:n lämppärin puhaltimen purkaa ja huoltaa. Vastaus tuli alle 1 sekunnin, että ei voi. No, tuossa kesällä töissä, kun taas Pohjolan Sanomien sivujen lähetys oli mitä oli, niin otin puhaltimen moottorin irti autosta, vaikkei siinä mitään vikaa ollut.
No, purin tämän moottorin aivan atomeiksi, kaikki osat erilleen jne. Jopa hiilet sai tästä moottorista irti, eli niistä olisi saanut mitat uusia varten. Että semmoinen oli se moottori jota ei voinut purkaa.
No, purin tämän moottorin aivan atomeiksi, kaikki osat erilleen jne. Jopa hiilet sai tästä moottorista irti, eli niistä olisi saanut mitat uusia varten. Että semmoinen oli se moottori jota ei voinut purkaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001