og900 asiaa
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Nonniin, päivän tutkimukset takana. Tässä tulee nyt kompakti versio, kuvia ja mahdollisesti videota seuraa huomenna.
Irrotin mainitun letkun höyrynerottimen ja kaasuttimen väliltä. Sisällä ei ollut sihtiä. Sittenhän seuraava ehdotus tosiaan olisi että bensansuodatin on mekaanisessa bensapumpussa, mutta sekin on kaasuttimen ja höyrynerotuspurkin tapaan Pierburg-tuotantoa, eikä siinä ole sellaista ruuvilla kiinni olevaa suodatinosaa mikä kuvataan Alfamerin korjausoppaassa.
Noh, siinä kaasarin parissa hutkiessani huomasin että kaasarin vaimennusöljyä ei näkynyt juuri lainkaan, lisäsin sitä ja voilá, tyhjäkäynnin jaksottaisuus ja muut omituiset nykimiset ja tärinät jäivät pois. Nyt siis tilanne on se että muutoin toimii hyvin, mutta reilummin kiihdyttäessä välillä meno puutuu, tuntuu ja kuulostaa melko selvästi bensanpuutteelta. Siispä, mistä etsimään suodatinta/tukkeumaa (vai pitäisiköhän jo käydä hakemassa Hyvinkään Motonetin viimeinen bensapumppu)
Edit: niitä kuvia löytyy täältä selityksineen,
ja täältä siihen takalokarisuodatinkeskusteluun.
Irrotin mainitun letkun höyrynerottimen ja kaasuttimen väliltä. Sisällä ei ollut sihtiä. Sittenhän seuraava ehdotus tosiaan olisi että bensansuodatin on mekaanisessa bensapumpussa, mutta sekin on kaasuttimen ja höyrynerotuspurkin tapaan Pierburg-tuotantoa, eikä siinä ole sellaista ruuvilla kiinni olevaa suodatinosaa mikä kuvataan Alfamerin korjausoppaassa.
Noh, siinä kaasarin parissa hutkiessani huomasin että kaasarin vaimennusöljyä ei näkynyt juuri lainkaan, lisäsin sitä ja voilá, tyhjäkäynnin jaksottaisuus ja muut omituiset nykimiset ja tärinät jäivät pois. Nyt siis tilanne on se että muutoin toimii hyvin, mutta reilummin kiihdyttäessä välillä meno puutuu, tuntuu ja kuulostaa melko selvästi bensanpuutteelta. Siispä, mistä etsimään suodatinta/tukkeumaa (vai pitäisiköhän jo käydä hakemassa Hyvinkään Motonetin viimeinen bensapumppu)
Edit: niitä kuvia löytyy täältä selityksineen,
ja täältä siihen takalokarisuodatinkeskusteluun.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: og900 asiaa
Hetkinen! Meno puutuu? Tarkoitatko mahdollisesti sellaista, että täyskiihdytyksessä keskirekisterissä kiihtyminen lakkaa ja kone hieman takeltelee, kunnes hitaasti jengat nousee ja auto taas kiihtyy normaalisti ylärekisterin?
-b
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Vähän tähän tyyliin. Aikaisemmin tosiaan meinasi ihan kokoajan takellella mutta se ilmeisesti johtui enemmän kaasarin luistin huonosta liikkumisesta. Nyt tosiaan esimerkiksi maantielle kääntyessä ja sillä kiihdyttäessä ensin ei meinaa tapahtua mitään mutta sitten alkaa taas menemään kuin pieni eläin, ja tietysti sitten reilusti kiihdyttäessä kierrokset eivät alemmas tipahdakaan vaihtaessakaan. Vähän vaikea sanoa millä kierroksilla tämä oikein tapahtuu koska kierroslukumittari kyllä löytyy mutta toistaiseksi pahvilaatikosta takakontista ja mittaristossa on alkuperäinen kello joka ei toimi. Sen verran voi kyllä sanoa että maantielle kääntyessä ei meno hyydy vielä risteyksestä kääntyessä vaan vasta suoralla kaasua painaessa, ja samoin moottoritiellä kyllä kulkee ~105 km/h mutta siitä ylöspäin pääseminen tuntuu olevan työn ja tuskan takana.blair kirjoitti:Hetkinen! Meno puutuu? Tarkoitatko mahdollisesti sellaista, että täyskiihdytyksessä keskirekisterissä kiihtyminen lakkaa ja kone hieman takeltelee, kunnes hitaasti jengat nousee ja auto taas kiihtyy normaalisti ylärekisterin?
-b
Kone ei kyllä oikeastaan edes takeltele, eli kaasu pohjassa ei vain yksinkertaisesti tapahdu mitään, meno vain jatkuu tasavauhtia ilman vauhdin tai äänen lisäystä, kunnes jostain taas pian löytyy kulkua ja rupeaa kiihtymään siihen tahtiin ettei ole ikinä omana omistusaikana kiihtynyt...
Täytynee se vielä tähän lisätä mitä jo yksityisviestiinkin laitoin, että auton ollessa paikallaan ja kaasua painettaessa vetää ihan puhtaasti korkeille kierroksille, mutta kaasu päästettäessä kuuluu pientä ropinaa takaa pakoputkelta vähän ralliautojen tyyliin. Olisiko sytytyksessäkin tämän perusteella jotain säätövaraa?
Perusongelmana itsellä on se ettei tuosta moottorista hirveästi kokemusta ole, se on koko ajan ollut ilmeisesti normaaliakin laiskempi ja jotain pientä rempallaan, itsellä ei ole mitään kunnollisia tallitiloja eikä sen puoleen juuri motonetin työkalusarjaa enempää välineitäkään.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: og900 asiaa
Moro,
olen itse saanut tuon "kuolleen" kohdan pois. Joskin nyt se tuli takaisin, kun säädin seoksia hieman laihemmalle termostaatin vaihdon jälkeen.
No anywei, kokeile säätää seoksia kaasarin pohjasta 8mm hylsyllä. Puoli kierrosta auki. Ajele lenkki ja testaile. Jos ei auta, niin lisää. Jos menee huonommaksi, niin otetaan ruuvia kiinni.
Tämän lisäksi perusjutut pitää olla kunnossa.
Itse tein nämä:
foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=118520
EDIT:
Jos paukkuu putkessa, niin eittämättä sytkä pielessä. Se ehkä ihan ensimmäisenä kannattaa saadattaa paikallisella kyläsepällä. Ei maksa paljoa.
olen itse saanut tuon "kuolleen" kohdan pois. Joskin nyt se tuli takaisin, kun säädin seoksia hieman laihemmalle termostaatin vaihdon jälkeen.
No anywei, kokeile säätää seoksia kaasarin pohjasta 8mm hylsyllä. Puoli kierrosta auki. Ajele lenkki ja testaile. Jos ei auta, niin lisää. Jos menee huonommaksi, niin otetaan ruuvia kiinni.
Tämän lisäksi perusjutut pitää olla kunnossa.
Itse tein nämä:
foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=118520
EDIT:
Jos paukkuu putkessa, niin eittämättä sytkä pielessä. Se ehkä ihan ensimmäisenä kannattaa saadattaa paikallisella kyläsepällä. Ei maksa paljoa.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 asiaa
kai sulla on virranjakajan alipainesäädin kunnossa?
saabista jossa on normaali jakaja kannattaa sytytyksen ajoitus tarkastaa n. 100tkm välein koska jakoketjun venyminen muuttaa sitä hieman..
saabista jossa on normaali jakaja kannattaa sytytyksen ajoitus tarkastaa n. 100tkm välein koska jakoketjun venyminen muuttaa sitä hieman..
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Juu seoksia on jo säädettykin ja niillä on saatu toimintaa jo parempaan suuntaan, mutta voi kyllä hyvin olla että pitää säätää vielä lisää rikkaammalle. Meinaa vain olla niin vähän uskoa omiin arvioihin ettei ole uskaltanut säätää niin paljon kuin pitäisi. Sen verran pitää tuosta kysyä että kun se seossäätö on siellä kaasarin pohjassa, niin onko auki ylhäältä päin katsottuna vastapäivään, vai onko se siellä alla päinvastoin? Olen tämänkin asian kanssa kärsinyt ajatusvirheestä...blair kirjoitti:Moro,
olen itse saanut tuon "kuolleen" kohdan pois. Joskin nyt se tuli takaisin, kun säädin seoksia hieman laihemmalle termostaatin vaihdon jälkeen.
No anywei, kokeile säätää seoksia kaasarin pohjasta 8mm hylsyllä. Puoli kierrosta auki. Ajele lenkki ja testaile. Jos ei auta, niin lisää. Jos menee huonommaksi, niin otetaan ruuvia kiinni.
Nuo on melkein kaikki tullut jo itsekin tehtyä tässä vuoden omistusaikana, kaasarin kalvon vaihtoa lukuunottamatta. Se täytyy vielä jossain vaiheessa vaihtaa ihan vaikkei aiheuttaisikaan ongelmia.blair kirjoitti: Tämän lisäksi perusjutut pitää olla kunnossa.
Itse tein nämä:
foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=118520
Täytynee tämä hoitaa myös kuntoon, itse asiassa en tiedä unohtiko korjaamo säätää sen kun vaihtoivat kaasariin neulan ja muuta, ennen sitä huoltoa sanoivat että se pitää säätää sitten sen jälkeen.blair kirjoitti: EDIT:
Jos paukkuu putkessa, niin eittämättä sytkä pielessä. Se ehkä ihan ensimmäisenä kannattaa saadattaa paikallisella kyläsepällä. Ei maksa paljoa.
Se on vaihdettu syksyllä.antti.hakamaa kirjoitti: kai sulla on virranjakajan alipainesäädin kunnossa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: og900 asiaa
Kannattaa käyttää "peukalosääntöä" tässä jos ei hahmota. Eli käsi nyrkkiin, peukalo pystyyn ja osoitat peukalolla ruuvin/pultin menosuuntaan (eli kannasta kärkeä kohti). Nyt muut sormesi näyttävät suunnan, johon päin pyörittämällä ruuvi etenee peukalon suuntaan, eli kiristyy.Rattivaihde kirjoitti: Sen verran pitää tuosta kysyä että kun se seossäätö on siellä kaasarin pohjassa, niin onko auki ylhäältä päin katsottuna vastapäivään, vai onko se siellä alla päinvastoin? Olen tämänkin asian kanssa kärsinyt ajatusvirheestä...
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: og900 asiaa
Kumpi käsi?Sapetti kirjoitti:Kannattaa käyttää "peukalosääntöä" tässä jos ei hahmota. Eli käsi nyrkkiin, peukalo pystyyn ja osoitat peukalolla ruuvin/pultin menosuuntaan (eli kannasta kärkeä kohti). Nyt muut sormesi näyttävät suunnan, johon päin pyörittämällä ruuvi etenee peukalon suuntaan, eli kiristyy.Rattivaihde kirjoitti: Sen verran pitää tuosta kysyä että kun se seossäätö on siellä kaasarin pohjassa, niin onko auki ylhäältä päin katsottuna vastapäivään, vai onko se siellä alla päinvastoin? Olen tämänkin asian kanssa kärsinyt ajatusvirheestä...
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Nyt tuli vähän radikaalimpaa käännettä tähän asiaan. Säädin seosta hiukan rikkaammalle, ja tuntui siltä kuin alavääntö olisi lisääntynyt mutta reilulla kaasulla puutui entistä pahemmin. Tässä vaiheessa rupesin jo miettimään että jäljet johtavat sytytykseen, varsinkin kun sitten kun taas hönkää löytyi niin kaasari kyllä toimitti bensaa siihen tahtiin että sutiminen meinasi tuolla loskassa olla ongelma vielä isommillakin vaihteilla.
Noh, ajoin korttelia ympäri selvittäen että mitä siellä oikein tapahtuu ja sittenhän kävikin niin että tyhjäkäynti tipahti johonkin viiden-kuudensadan kierroksen tienoille ja kone kertaalleen sammuikin. Otti kaasusta kierroksia melkein normaalia korkeammalle mutta pakoputki paukkui kun kaasun vapautti ja koko auton keula tärisi tyhjäkäynnille palatessa. Aikaisemmin tosiaan on ollut sellaista että tyhjäkäyntinopeus muuttuu pysähdysten välillä, nyt edellisessä pysähdyksessä kone kävi jossain tuhannen kierroksen tienoilla. Ajoin sitten takaisin pihaan kaasulla kierroksia pitäen.
Jo tuossa ennen lähtöä sitä seosta säätäessä välillä kone kävi todella todella huonosti, olkoonkin että osittain sen takia että käänsin vahingossa liian rikkaalle, mutta silti kuulosti aivan siltä kuin sytytys olisi aivan liian myöhäisellä, jotenkin vaikuttaisi siltä että puutuminen kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnin tippuminen johtuvat ihan samasta asiasta, eli sytytys ei säädy kunnolla/säätyy miten sattuu. Olisikohan (syksyllä uusittu) alipainesäädin kosahtanut vai olisikohan sen säätötanko irronnut?
Noh, ajoin korttelia ympäri selvittäen että mitä siellä oikein tapahtuu ja sittenhän kävikin niin että tyhjäkäynti tipahti johonkin viiden-kuudensadan kierroksen tienoille ja kone kertaalleen sammuikin. Otti kaasusta kierroksia melkein normaalia korkeammalle mutta pakoputki paukkui kun kaasun vapautti ja koko auton keula tärisi tyhjäkäynnille palatessa. Aikaisemmin tosiaan on ollut sellaista että tyhjäkäyntinopeus muuttuu pysähdysten välillä, nyt edellisessä pysähdyksessä kone kävi jossain tuhannen kierroksen tienoilla. Ajoin sitten takaisin pihaan kaasulla kierroksia pitäen.
Jo tuossa ennen lähtöä sitä seosta säätäessä välillä kone kävi todella todella huonosti, olkoonkin että osittain sen takia että käänsin vahingossa liian rikkaalle, mutta silti kuulosti aivan siltä kuin sytytys olisi aivan liian myöhäisellä, jotenkin vaikuttaisi siltä että puutuminen kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnin tippuminen johtuvat ihan samasta asiasta, eli sytytys ei säädy kunnolla/säätyy miten sattuu. Olisikohan (syksyllä uusittu) alipainesäädin kosahtanut vai olisikohan sen säätötanko irronnut?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: og900 asiaa
Olisiko joku alipaineletku irronnut tai haljennut. Kannattaa käydä läpi kaikki letkut kiinnittäen erityistä huomiota liitoskohtiin.
Myös aivan tolkuttoman rikas seos saa aikaan tuon 500-600 kierroksen tyhjäkäynnin, tiedän kokemuksesta...
Myös aivan tolkuttoman rikas seos saa aikaan tuon 500-600 kierroksen tyhjäkäynnin, tiedän kokemuksesta...
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: og900 asiaa
Multa kanssa ääni liian rikkaalle seokselle.
Mulla olis englanninkielinen kaasareiden korjausopas, jonka voin lähettää sähköpostiin. Sen perusteella kun säädät kaasarin ensin ihan niihin perusarvoihin, niin sitten vasta kannattaa lähtä arpomaan seoksen muutoksia. Mulla ainakin kaasarirempan jälkeen pelasi kone todella hyvin ihan niillä perusasetuksilla, kun taas aiemmin olin "säätänyt" (eli näppituntumalla ropannut) kaasareiden seokset ihan päin v...ua....
Mulla olis englanninkielinen kaasareiden korjausopas, jonka voin lähettää sähköpostiin. Sen perusteella kun säädät kaasarin ensin ihan niihin perusarvoihin, niin sitten vasta kannattaa lähtä arpomaan seoksen muutoksia. Mulla ainakin kaasarirempan jälkeen pelasi kone todella hyvin ihan niillä perusasetuksilla, kun taas aiemmin olin "säätänyt" (eli näppituntumalla ropannut) kaasareiden seokset ihan päin v...ua....
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Täytyy kattella ne läpi, mutta en oikein usko että olisi kyse mistään sellaisesta koska välillä toimii oikein hyvin. Jos olisi joku alipainevuoto niin ymmärtääkseni toimisi kokoajan yhtä huonosti? Nyt siis jos esim. ajaa kymmenen kilometriä edestakaisin, lähtiessä on tyhjäkäynti ~900rpm, toisessa päässä pysähtyessä ~1100 rpm ja takaisin tullessa sammuttaessa ~700rpm. Vastaavasti välillä kiihdyttäessä ei tapahdu mitään, sitten voi yhtäkkiä ruveta kiihtymään oikein iloisesti, ja sitten taas jonkun ajan kuluttua seuraavassa kiihdytyksessä hyytyä. Nyt en muista mainittiinko blairin listassa hall-anturia, mutta voisiko se aiheuttaa tällaisen käytöksen? Siis perusongelmana mielestäni on se että välillä sytytys menee liian myöhäiselle, ja välillä se säätyy ongelmitta riittävän aikaiselle, oli sitten kyse tyhjäkäynnistä tai kiihdytyksestä. Tähän viittaisi sekin että pintakaasulla kiihdyttäessä eli kun ei vaadita paljoa ennakonsäätöä auto kiihtyy ihan normaalisti, ongelmia tulee vain jos painaa kaasua reilummin tai pohjaan.Jortsu kirjoitti:Olisiko joku alipaineletku irronnut tai haljennut. Kannattaa käydä läpi kaikki letkut kiinnittäen erityistä huomiota liitoskohtiin.
Myös aivan tolkuttoman rikas seos saa aikaan tuon 500-600 kierroksen tyhjäkäynnin, tiedän kokemuksesta...
Edit: Tuota seoskommenttia en huomannutkaan ensin, mutta eihän se selittäisi tuota tyhjäkäynnin vaihtelua ja vaihtelevaa kulkua? Tosiaan kun ensin säädin vahingossa (pyörityssuunta-ajatusvirheen saattelemana) varmaan kierroksen liian rikkaalle, niin ei meinannut käydä tyhjäkäntiä lainkaan, mutta sain sen mielestäni melko kohdalleen. Laitan sähköpostiosoitteen yv:llä Lahti411:lle.
Edit2: Onko kyseessä tämä kaasariopas? http://www.scribd.com/doc/4683138/saab-carburettors
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: og900 asiaa
Itseasiassa toi tyhjäkäynnin vaihtelu voi hyvinkin johtua alipainevuodosta. Esim. lämpöisenä jotkut liitokset voivat höllääntyä niin, että kone imee ilmaa vain silloin vuotopaikoista ->enemmin ilmaa ja bensaa ->kierrokset nousee. Kylmänä kun letkuja ja liitoksia katselee, niin näitä vuotoja ei edes huomaa -eikä kyllä silmämääräisesti arvoituna muutenkaan. Kun ruiskuttelee koneen käydessä vaikka starttisprayta imuletkuihin, huomaa kyllä, mistä vuotaa, kun yht'äkkiä kiekat nousee. Vaihda vaan suosiolla kaikki letkut ja liittimet -eivät maksa paljoa ja ovat varmasti jo vaihtokunnossa, jos niihin ei ole aiemmin koskettu. Oletko katsonut, missä kunnossa imusarjan ja kaasarin välissä oleva paksu tiiviste on? Se on noissa viimeisissä kaasarisatkuissa tyypillinen vuotopaikka. Uusia tiivisteitä ei saa, mutta moni on saanut sikafleksillä elvytettyä vanhan kuntoon.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Paksussa tiivisteessä on murtuma, mutta vielä aiemmin siitä ei mitään mennyt läpi, tilanne on saattanut muuttua. Enpä ole tullut ajatelleeksi että tuo lämpö voi tosiaan muuttaa tilannetta letkujen osalta. Osa letkuista on kyllä syksyllä vaihdettu, mutta täytyy sitten kattella mitkä on vielä vaihtamatta ja kokeilla niihin starttisprayta. Kait nuo viat pikkuhiljaa loppuu kun loppuu moottoritilasta vaihdettavat osatkin, olettaisin? Voitte ehkä uskoa jos sanon että alkaa pikkuhiljaa riittämään tuo moottorin kanssa pulaaminen kun auto on muuten teknisesti niin hyvässä kunnossa... Kohta puoliin pitää hakea 9-3:nen että pääsee harrastamaan tuota autoilun toissijaista tarkoitusta, paikasta A paikkaan B kulkemista.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: og900 asiaa
Hetkinen, nyt vasta sain ajatuksia hiukan selvitettyä: Siis jos ongelmana olisikin alipainevuoto, niin silloinhan tämä alipainevuoto samalla sotkisi sytytyksen alipainesäätimen toimintaa ja voisi aiheuttaa nämä kiihtymis- ja tyhjäkäyntiongelmat ihan sinällään (tai yhdessä hieman myöhäisellä olevan sytytyksen kanssa)?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22