no mutta, eikös se irroitushaarukka ja iso pajavasara sitten ollutkaan mitään. porakone onkin ihan uusi innovaatio, pitänee uneksia miten sillä ko operaatio hoidetaan kotiin
---------------------------------------------
nalleolut kirjoitti:ei menny ihan niin ku trömpsöö ohjelmassa.. hah hah..
2 vaihdettu loput 2 saa joku muu vaihtaa.. rälläkällä ja porakoneella pallonivelien irrotus on vittumaista puuhaa
jarrujakin yritin parantaa.. saa nähdä miten konttorilla käy
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
alavarsi irti vaan ja prässille, mähän jo siitä kerroin yllä..
ylävarsi tietysti kaipaa eri reseptiä, tulisko silleen, jotta vääntää pultinkannat poikki, laikkaa pallon pois ja hakkaa sen nahnikassa olevan sovitepalan sisäkautta ulos tai halkaisee sen laikalla ( onhan se kiva päästä joskus oikein kunnolla soittelemaankin meinaan laikalla)? tarvittaessa pikkasen levittää niitä varren peltejä. kauan on saanut se yläpallo rauhassa maata, jos noin hyvin on tarttunut. kuumat kun olisi pari kertaa antaa sille niin varmaan helpottaisi, varsinkin siinä vaiheessa kun kanta on vielä pultista tallella
------------------------
nalleolut kirjoitti:alapallon toinen pultti joka pitää sen tukivarressa niin jumissa että huh...
ajoin rälläkällä kierreosan pois ja porasin sen verran että rupes heilumaan.. pultin pää katkes ku väänsin BILTeman räikkäsarjalla
kuskin puolen yläpallo rupes samoja oireita esittämään ,siinä vaiheessa tein mitä oli tehtävissä ja jatkoin remonttia eteenpäin...
Viimeksi muokannut stara, Ti Tammi 17, 2012 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
kiitos luottamuksesta, ei ota tämä eläkeukko kuutamokeikkaa, kertoo vaan tarinoita elävästä elämästä
mä kun menen kolhoosipajalle pukille, niin lastaan aina 50--70 kiloa työkaluja kyytiin, on siinä pojilla ihmettemistä kun takabaksia raottaa, mutta yleensä ne sitten riittävätkin ...
Viimeksi muokannut stara, Ti Tammi 17, 2012 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
paineilmataltta on myös hyvä työkalu irroittamaan jumissa olevan pultin.
Jos sellaista ei löydy niin laikkaa kannan ja pultinpään tukivarren tasalle, sitten
se ylätukivarren pesä johon nivel tulee venyy vääntöraudalla, niin paljon auki että nivelen saa mahtumaan pois vaikka olisi pienet pultin tyndät nivelessä.
kaveri on hyvä apuna joka vääntää varsien puolikkaita erillee vääntöraudoilla.
Viimeksi muokannut antti.hakamaa, Ti Tammi 17, 2012 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mie haen vikalistan maanantaina.. ei se paha ois jos joudun saabin hylkäämään forssaan pariks viikoks.. tarkoitus oli junalla mennä länsirannikolle ,mut mut.. joo ja on mulla sun numerokin...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659