Voisiko joku teistä tarkistaa jostain luotettavasta lähteestä, mikä on oikea osanumero ryyppysuuttimen aikakytkimelle kun auto on OG SAAB 900 i 16 -93 Boschin osanumeroissa ? Noissa sähkökytkentäkaavioissa se on se numero 92.
Ymmärtääkseni se on sellainen on/off kytkin eikä mikään NTC-vastus jonka arvo muuttuu lämpötilan muuttuessa. Oikein/väärin ?
Ryyppysuuttimen aikakytkimen numero
Re: Ryyppysuuttimen aikakytkimen numero
Ei 16-venttiilisessä ole sitä lämpöaikakytkintä, joka on 8-venttiilisen K-Jetronic-ruiskun yhteydessä. Lämpöaikakytkintä varmaan tarkoitit sillä 92:lla, näkyy tuon pdf:n sivulla 5.
http://jouppi.fi/saab/Electrical/Saab%2 ... s48-97.pdf
16-venttiilisen sähköruiskun kytkentäkaavio on sivulla 23.
Imusarjan juuressa oleva lämpöanturi 202 on NTC-vastus, se ohjaa ruiskun toimintaa muutenkin, ei pelkästään mahdollista kylmäkäynnistyssuutinta 94.
http://jouppi.fi/saab/Electrical/Saab%2 ... s48-97.pdf
16-venttiilisen sähköruiskun kytkentäkaavio on sivulla 23.
Imusarjan juuressa oleva lämpöanturi 202 on NTC-vastus, se ohjaa ruiskun toimintaa muutenkin, ei pelkästään mahdollista kylmäkäynnistyssuutinta 94.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ryyppysuuttimen aikakytkimen numero
No joo, täytyy myöntää, väärää asiaa olin ihmettelemässä kun vanhoista foorumin jutuista yritin koota itselleni apuja konstailevan SAABin korjaukseen. Oman auton tuntemus näyttää olevan melko paljon hakusessa.
Ei ihme ettei mikään tuntunut täsmäävän. Foorumin jutut ja kuvat pitivät kyllä yhtä mutta mittaukset autostani kertoivat jotain toista.
Nyt täytyy ottaa uusi alku ja yrittää miettiä missä on vikaa ja miten sen kotikonstein löytää ja miten sen saisi vielä kotikonstein korjattua. Eihän tässä vasta mennyt tämän väärän asian kanssa kuin muutama päivä ja vähän iltoja ja yksi unettomampi yö.
Ja ennen kaikkea, ANTEEKSI , silloin muinoin ostamani osa on aivan kunnossa oleva, myyjä tiesi mitä myi, minä en tiennyt edes mitä olin ostaessani saanut !!!
Ja toiseksi, KIITOS, tuosta mainiosta vinkkilinkistä !
Ei ihme ettei mikään tuntunut täsmäävän. Foorumin jutut ja kuvat pitivät kyllä yhtä mutta mittaukset autostani kertoivat jotain toista.
Nyt täytyy ottaa uusi alku ja yrittää miettiä missä on vikaa ja miten sen kotikonstein löytää ja miten sen saisi vielä kotikonstein korjattua. Eihän tässä vasta mennyt tämän väärän asian kanssa kuin muutama päivä ja vähän iltoja ja yksi unettomampi yö.
Ja ennen kaikkea, ANTEEKSI , silloin muinoin ostamani osa on aivan kunnossa oleva, myyjä tiesi mitä myi, minä en tiennyt edes mitä olin ostaessani saanut !!!
Ja toiseksi, KIITOS, tuosta mainiosta vinkkilinkistä !