mulla 900i automaatti. Muuten hyvä, mutt kun ilmat on kylmenny ni aamun eka käynnistys tuottaa tuskaa. Saa sahata niin saamaristi. Vielä on lähtenyt käyntiin monen yrityksen jälkeen. Kun lähtee käy vähän aikaa ontuen eikä vastaa kaasuun. Noin minuutin päästä käy kuin mitään vikaa ei olisikaan. Muuten ei käynnissä eikä käynnistyksissä ongelmia, vain päivän ensimmäisessä.
Mikähän vaivaa ?
apua 900i kylmäkäynnistyshuoliin
Sama vikaa
Omassa satkussa (-90 900i kat)on samaa vikaa. Kokeilin omassa jo toista lämpöaikakytkintä. Seuraavaksi pitäisi tarkistaa/vaihtaa bensalinjan takaisku venttiili.
PS. Mikä vuosimalli?
PS. Mikä vuosimalli?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Sama vikaa
vm 88. Nyt kun tuli pakkasta ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin. Harmillista kun muuten auto on hyväkuntoinen.9000LPT kirjoitti:Omassa satkussa (-90 900i kat)on samaa vikaa. Kokeilin omassa jo toista lämpöaikakytkintä. Seuraavaksi pitäisi tarkistaa/vaihtaa bensalinjan takaisku venttiili.
PS. Mikä vuosimalli?
Koittakaapa antaa alkuhuikka suoraan akusta hyppylangoilla. Virtaa pitää avaimella silti käyttää päällä, että paine akku täyttyy. Jos sit lähtee hyvin käyntiin niin johtoja poikki tai anturi rikki.
Mulla oli johdot poikki ja en oo tähän päivään mennessä saanut toimimaan omilla johdoilla. Laitoin kytkimen koppiin ja leikin itse lämpöanturia.
Nimim. Olis 5min kiinni ollut anturi myynnissä....
Mulla oli johdot poikki ja en oo tähän päivään mennessä saanut toimimaan omilla johdoilla. Laitoin kytkimen koppiin ja leikin itse lämpöanturia.
Nimim. Olis 5min kiinni ollut anturi myynnissä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
tota lämpöaikakytkintä katoin netistä, kandee kyllä ettiä käytettynä. Hinta dollareissa liikkuu noin 60-90 välillä. bosch numero on 0 280 130 217 ja saabin oma numero on 8361362.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: apua 900i kylmäkäynnistyshuoliin
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.phpoxfoti kirjoitti:mulla 900i automaatti. Muuten hyvä, mutt kun ilmat on kylmenny ni aamun eka käynnistys tuottaa tuskaa. Saa sahata niin saamaristi. Vielä on lähtenyt käyntiin monen yrityksen jälkeen. Kun lähtee käy vähän aikaa ontuen eikä vastaa kaasuun. Noin minuutin päästä käy kuin mitään vikaa ei olisikaan. Muuten ei käynnissä eikä käynnistyksissä ongelmia, vain päivän ensimmäisessä.
Mikähän vaivaa ?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
yhtä hommaa voisi tietysti tsekata, tuleeko bensaa pakoputkesta miten paljon starttiyrityksien aikana, ts. haiseeko bensa rajusti auton takana. Jos nimittäin antaa liikaa bensaa, niin eihän se lähde käyntiin. Tossa lämpöaikakytkimessähän on se aikaosuus, joka katkaisee pitkällä startilla ryyppysuuttimen pois juuri tämän kastelun välttämiseksi. Nyt jos esim. suuttimet vuotavat bensaa koneen ollessa sammutettuna, niin startissa bensaa on aivan liikaa tarjolla koneessa.
Yksi vihje, jolla voi tuota kasteluominaisuutta testa, on tehdä se, mitä ei yleensä ruiskuautojen startissa suositella. Painaa siis kaasupoljinta startin aikana, ja jos kone lähtee herkemmin käyntiin, siitä tietää, että kone saa liikaa bensaa. (Tämä ohje on muuten Saabin ohjekirjassakin, jos luette oikein tarkkaan, kuinka auto käynnistetään).
Kerran käynnistin tuon mun 900i -88:n kastuneen koneen ottamalla bensapumpun releen irti ja starttailin niin pitkään, että kone alkaa köhimään ja yrittämään käydä. Tämän jälkeen laitoin releen takaisin, jolloin bensansyöttö alkaa pelaamaan normaalisti ja lähtihän se epeli käymään. Kastuminen tapahtui ilmeisesti heikosti starttia pyörittävän akun takia, startti kyllä pyöritti nihkeästi konetta, mutta se ei lähtenyt käyntiin. Kokoajan tottakai ruisku syötti lisää ja lisää bensaa koneeseen... Nykyisellä 70Ah Hankook-akulla ei ole ollut mitään murheita kovillakaan pakkasilla ilman lohkolämmitystä startattessa.
Joskus jos lämmittää lyhyen tovin lohkolämmittimellä, joutuu starttaamaan hemmetin pitkän startin. Ruisku kait luulee konetta umpijäiseksi ja syöttää liikaa bensaa (lämpöaikakytkin ei ole saanut lämpöä lohkolämmitykseltä, niin että ryypytys olisi lyhyempi tai jotakin).
Yksi vihje, jolla voi tuota kasteluominaisuutta testa, on tehdä se, mitä ei yleensä ruiskuautojen startissa suositella. Painaa siis kaasupoljinta startin aikana, ja jos kone lähtee herkemmin käyntiin, siitä tietää, että kone saa liikaa bensaa. (Tämä ohje on muuten Saabin ohjekirjassakin, jos luette oikein tarkkaan, kuinka auto käynnistetään).
Kerran käynnistin tuon mun 900i -88:n kastuneen koneen ottamalla bensapumpun releen irti ja starttailin niin pitkään, että kone alkaa köhimään ja yrittämään käydä. Tämän jälkeen laitoin releen takaisin, jolloin bensansyöttö alkaa pelaamaan normaalisti ja lähtihän se epeli käymään. Kastuminen tapahtui ilmeisesti heikosti starttia pyörittävän akun takia, startti kyllä pyöritti nihkeästi konetta, mutta se ei lähtenyt käyntiin. Kokoajan tottakai ruisku syötti lisää ja lisää bensaa koneeseen... Nykyisellä 70Ah Hankook-akulla ei ole ollut mitään murheita kovillakaan pakkasilla ilman lohkolämmitystä startattessa.
Joskus jos lämmittää lyhyen tovin lohkolämmittimellä, joutuu starttaamaan hemmetin pitkän startin. Ruisku kait luulee konetta umpijäiseksi ja syöttää liikaa bensaa (lämpöaikakytkin ei ole saanut lämpöä lohkolämmitykseltä, niin että ryypytys olisi lyhyempi tai jotakin).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01