Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Tuossa viikonloppuriennoista palatessa antoi kytkin periksi hyvinkin huolella, välikaasutteluilla ja muulla kikkailulla onnistui lähes kotiin asti kuitenkin ajelemaan. Kytkin ja työsylinteri on vaihdettu alle 20tkm sitten, joten oletan pääsylinterin antaneen periksi, ja tuohon olisi tiivistesarja ja varaosasylinterikin olemassa. Nyt alkoi kuitenkin epäilyttää, että voisiko olla yhtä hyvin Motonetin työsylinteri lauennut? Eli onko mahdollista paikallistaa vika varmasti pihaolosuhteissa mitään avaamatta, vai kannattaako hakea kaikki mahdollinen mukaan ennen kun vetäytyy tallin uumeniin jumppaamaan?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mulla tuo työsylinteri uusi motonet kusi jo suoraan nesteet läpi asentaessa, lätäkkö alla ja säiliö tyhjeni niin ei ollut epäselvää vuotopaikasta.
O-rengas sisältä oli rikki jo uutuuttaan, puuttui sentin pätkä renkaasta. Toiminut uuden o-renkaan vaihdon jälkeen hyvin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Työsylinteri purettiin asennettaessa, tarkistettiin o-rengas ja voideltiin jarrunesteellä, ja tuo tosiaan pelannut sen joku 20tkm moitteetta, mutta kyllähän sekin tosiaan voi olla porsinut. Pitää varmaan ajaa tallille, lisätä nestettä ja rauhassa pumppaillen selvittää mistä aineet tulee ulos... Todella epämukava homma vaan tuon työsylinterin vaihtaminen, tosin eipä tuon kojelaudan alaosankaan kanssa puljaaminen herkkua oo.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24017
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eipä sitä koelaudan alaosaa tarvii irrottaa.. kyllä sinne mahtuu isompikin mies selälleen irrottamaan mutterit....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1825
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mulla on muutamasta Satkusta korkannut kytkinputki.
Eli se joka menee työsylinteriltä pääsylinterille.
Rupee yleensä jossain vaiheessa ko. osa haurastumaan.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Vika paikallistettu ja korjattu - mutteri löysä työsylinterin päästä, eli kaikki ehjää. Mitä tästä opimme: älä IKINÄ jätä mitään kasausvaiheessa sormikireydelle myöhemmin kiristettäväksi... :oops: No, oppia ikä kaikki.
aero
-
Viestit: 8717
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja aero »

Mut eiks toisaalta oo välillä kivaa, että vika on helppo ja halpa korjata? :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Jatra »

No joo, toisaalta niinki. Mut onhan tää nyt vähän noloa, jos jokanen ongelma mihin vinkkejä kyselee on oma moka. :mrgreen:

Mut ny on kunnon avaimet tohonki hommaan toisaalta, ja löyty ilmeisesti syy häviävään jarrunesteeseen. Mut toisaalta nyt ihmetyttää, miksei varotusvalo palanu, vaikka nesteet valu vähiin..?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Hajosiko kytkimen pääsylinteri vai työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jatra kirjoitti:Mut onhan tää nyt vähän noloa, jos jokanen ongelma mihin vinkkejä kyselee on oma moka.
Voihan se nolous näin julkaistussa muodossa jalostua opiksi ja varoitukseksi muille, lukijoille. Eli ei se munaus mitenkään hukkaan mennyt.
Vastaa Viestiin