Yritetäänpäs uutena topiccina, kun wanhan otsikosta ei ehkä kysymys käy selville:
Eli yhtäkkiä paukahti kuskinpuolen sisempi vetonivel, ja äkkinäisenä katsottiin nivelkupin olevan ehyt, joten heitettiin uusi 55euron nivel paikalleen. Noh, homma saatiin valmiiksi niin viiden metrin ajon jälkeen paukahti uudestaan, jolloin sitten havaittiin että se kuppi on aika lailla räjähtänyt. Kovasti kyllä ihmetyttää että miten se pääsi sen tekemään; haulla löysin sellaisen viestin missä sanottiin vetareissa olleen laatuvaihtelua, eli niitä on ollut väärän mittaisiakin ihan tehtaaltakin? Eli olisiko akseli liian lyhyt, joka on mahdollistanut nivelen hyppäämisen?
Joka tapauksessa, kuppi ja nivel täytyy siis vaihtaa. Miten tämä tapahtuu? Eli miten sen kupin saa sieltä laatikosta irti, ja mitä kaikkea muuta joutuu vaihtamaan? Näytti vähän ahtaalta se aukko mistä vetari tulee läpi, pitääko konetta/laatikkoa jotenkin väännättää että sen kupin saa sieltä tulemaan? Mitä osia tarvitsee uutena, stefoja ja laakereita vai? Jos joltakulta löytyisi tuohon operaatioon räjäytyskuvatkin, niin helpottaisi tätä ongelmaa kyllä melkoisesti.
Autohan oli siis Saab 900c sedan '89. Kiitokset vinkeistä jo etukäteen.
APUA! Nivelkupin vaihto?
APUA! Nivelkupin vaihto?
Saab 900c '89
http://68.18.144.120/transmission_folde ... ndrive.htm
http://68.18.144.120/transmission_folde ... shafts.htm
em. löytyvät http://www.townsendimports.com alta uudestaan jos IP-osoite muuttui.
http://68.18.144.120/transmission_folde ... shafts.htm
em. löytyvät http://www.townsendimports.com alta uudestaan jos IP-osoite muuttui.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00