Bougicordit Tampereelta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Aksu900 kirjoitti: Oliko tuo nyt epäilyä vai vittuilua?
Suoraan kysymykseen suora vastaus; en usko sanaakaan.

Tietysti joku voi olla myös sitä mieltä, että Nokian puhelimet tai M-B:n autotkin ovat täysiä paskoja. Koska jokaisella on oikeus mielipiteeseensä niin ei siinä mitään, ihan vapaasti vaan.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Suoraan kysymykseen suora vastaus; en usko sanaakaan.
:D
Tietysti joku voi olla myös sitä mieltä, että Nokian puhelimet tai M-B:n autotkin ovat täysiä paskoja. Koska jokaisella on oikeus mielipiteeseensä niin ei siinä mitään, ihan vapaasti vaan.
Nokian puhelinhan itelläkin on taskussa, mielestäni parhaita puhelimia.(mielipide)
Mersut on kyllä kans helvetin jees, etenkin nuo paikalliset superturbot. ;) (mielipide)
Bougin tulpanjohdoista kaikki muut paitsi alunperin autossani paikallaan olleet ovat aiheuttaneet vain harmia. (kokemus)

En oikein ymmärrä miksi vertaat mielipideasioita mun kokemukseeni jostain tietystä tuotteesta. Enhän mä ole ketään kieltänyt tai edes varoittanut ostamasta kyseisiä johtoja. Ihmettelin vain niiden hyvää mainetta ja ajattelin että ehkä saan herätettyä keskustelua aiheesta, kenties löytäisin samankaltaisia kokemuksia.

Ihan vain selkeyden vuoksi kerron että olen ITSE vaihtanut johdot ja TÄYSIN VARMA että käyntihäiriöt johtuivat juuri tulpanjohdoista.



Saanko esittää vielä toisen kysymyksen; miksi valehtelisin tällaisesta asiasta? Että yhtäkkiä keksisin tulla morkkaamaan tänne bougeja ihan vain huvikseni.. :roll: Kun omasta mielestäni oon kirjotellu ihan asiallisesti muulloin, ja vähän jonkinlaista tietämystäkin näistä romuista on kertynyt.

Mutta taidan lopettaa tähän threadiin kirjoittelun. Kysykää jos on jotain kysyttävää vielä.

EDIT: tuollahan tästä t16 tapauksesta jutustelin..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=#60882
Aki Peltola #1132
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Aksu900 kirjoitti: En oikein ymmärrä miksi vertaat mielipideasioita mun kokemukseeni jostain tietystä tuotteesta.
:wink: Usein mielipiteet perustuvat juuri kokemukseen jostain tietystä tuotteesta. Mutta lopetetaan tämä nyt tältä erää tähän ja todetaan, että jokainen käyttäköön niitä tulpanjohtoja kuin parhaaksi katsoo.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

No tulpanjohdot joko toimii tai sitten ei, eipä siinä jää paljoa mielipiteille varaa. :D

Juu pitää käydä hommaamassa uudet Bougit, kun kerran on mahikset saada takuuseen. ;) Kumma muuten, että myyjä väitti takuuta vain vuoden mittaiseksi.. Tosin ne oli tilauskamaa, ehkä hän ei vaan tiennyt. :roll:
Aki Peltola #1132
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:wink: En tiedä löytyisikö tuolta jotain infoa takuuasioista...

http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=16
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainakin tuo minun tieto viiden vuoden takuusta on ihan suoraan pumaskasta, josta katsottiin varaosaliikkeessä niitä Bougicordin tuotetietoja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jep jep. Mä käyn joululomalla kyselemässä asiaa. Katotaan miten käy.
Aki Peltola #1132
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Huh...onneksi nykyisessä kärryssäni ei ole ollenkaan tulpanjohtoja.. :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

LOL. Monetko Bougit ostaa yhden DI-kasetin hinnalla? :lol: :wink:
Aki Peltola #1132
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Bougicordin luettelotiedot olivat hyvinkin epäselvät kun, etsin sytytysjohtosarjaa 99:n H-koneeseen.

Etsin tietoja http://www.bougicord.com johtosarjan valintapalvelusta ja Kahan johtoluettelosta http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/b ... t_2006.pdf

Jostain syystä luettelo tarjoaa H-koneelle, varsinkin 99:lle ja 90:lle sarjaa nro 4119. Se ei sovi, Ehkä sopii V4-koneeseen, johtojen pituudet 71, 59, 57, 47, puola 48 cm. Ovh. 32,90 + ALV.

Sen sijaan 6521 sopii, tulpanjohtojen pituudet täsmälleen samat kuin autossa kauan sitten olleessa ilmeisesti Saabin alkuperäisessä Bougicord-sarjassa. Kaikki johdot lämpösuojattuja Class E. Puolanjohto suojaletkussa. Johtojen pituudet 65, 60, 40, 35, puola 25 cm. Ovh. 53,20 + ALV.
Kuva
Kuva

Tonnariin sopii 6522, sisällöltään hyvin samanoloinen kuin pari vuotta sitten Motonetin osanumerolla 11-2230 myymä sarja. Tulpanjohdot Class E, puolanjohto class C, suojaletkussa. Johtojen pituudet 60, 48, 44,30, puola 39 cm. Ovh. 46,50 + ALV.
Kuva

Johtojen pituudet mittasin virranjakajalle tulevan liittimen keskeltä tulpalle tulevan liittimen reunaan, mitta A kuvassa
Kuva

Tulpanjohtojen pujottelujärjestys minulla on tällainen:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1

B-koneen johdoista löytyi tällainen reitityskuva:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... r.jpg.html
Viimeksi muokannut jus, Su Maalis 03, 2024 17:23. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

jos ite

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Onko kukaan aatellut taikka tehny ite niitä johtosarjoja?

Meinaan kaupasta ainakin saa sellasta kuparijohtoa. Mutta mistäs niitä kunnollisia päitä saa?

Aattelin että vois ite askerrella kunnon kuparijohdot ilman mitään hiilijuttuja ja häiriönpoistimia.

Näin äkkiseltään maalaijärjellä kuvittelisin, että tulis mahdollisimman tehokas kipinä.

Mutta tuleeko häiriöitä sitten muka liikaa?
SAAB
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

jus kirjoitti:
Jostain syystä luettelo tarjoaa H-koneelle, varsinkin 99:lle ja 90:lle sarjaa nro 4119. Se ei sovi, Ehkä sopii V4-koneeseen, johtojen pituudet 71, 59, 57, 47, puola 48 cm. Ovh. 32,90 + ALV.

Sen sijaan 6521 sopii, tulpanjohtojen pituudet täsmälleen samat kuin autossa kauan sitten olleessa ilmeisesti Saabin alkuperäisessä Bougicord-sarjassa. Kaikki johdot lämpösuojattuja Class E. Puolanjohto suojaletkussa. Johtojen pituudet 65, 60, 40, 35, puola 25 cm. Ovh. 53,20 + ALV.
Itsekin ajattelin vaihtaa nuo tulpanjohdot ja varaosaliikkeessä tarjosivat tietysti tuota 4119 sarjaa. Onko näin että tulpan johdot ovat liian pitkiä ja siksi tuo 6521 olisi parempi?

Mikäs sarja sitten on numeroltaan 6518? Tuollaisiakin tarjosivat.

Ajattelin kysyä täältä ensiksi kun monella noita bougicordeja on autossaan. Minulla toiseen ysikymppiin on edellinen omistaja laittanut Lucasin johdot ja ajattelin varmuuden vuoksi vaihtaa ne Bougeihin.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

MikkoA kirjoitti:Onko näin että tulpan johdot ovat liian pitkiä ja siksi tuo 6521 olisi parempi?

Jos tykkää siitä, että tulpanjohdot makaa pakosarjan päällä tai on flektin siipien välissä, niin sitten 4119 on varmaan ihan hyvä :-)
Mikäs sarja sitten on numeroltaan 6518? Tuollaisiakin tarjosivat.
Näyttää hyvin selkeästi 16-venttiilisen johtosarjalta.

Ei Lucasin johdoissa varmaan mitään vikaa ole, jos vastusarvot on mitä pitää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: jos ite

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kimmoisa kirjoitti:Onko kukaan aatellut taikka tehny ite niitä johtosarjoja?

Meinaan kaupasta ainakin saa sellasta kuparijohtoa. Mutta mistäs niitä kunnollisia päitä saa?

Aattelin että vois ite askerrella kunnon kuparijohdot ilman mitään hiilijuttuja ja häiriönpoistimia.

Näin äkkiseltään maalaijärjellä kuvittelisin, että tulis mahdollisimman tehokas kipinä.

Mutta tuleeko häiriöitä sitten muka liikaa?
Vastusta pitää olla johdoissa häiriösuojauksen takia. Ei tarvii kuunnella rätinää omasta radiosta, eikä naapuri valita TV:n kipinöivän, kun tulet kotia... En sitten tiedä olisko R-tulpat riittävä ratkaisu kuparijohtojen kanssa? (R-tulpassa siis vastusta sisään rakennettuna tulppaan.) Tulpanhattuihinkin on lisätty vastusta joissakin kuparijohtoversioissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
The Beard
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Elo 27, 2009 12:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bougicordit Tampereelta

Viesti Kirjoittaja The Beard »

Kaivetaans wanhaa topiccia vähäsen ylöspäin.
Hain tuohon vuoden -85 noppikseen tänään Bougit varaosaliikkeestä, ja rupesin mallailemaan
uusia johtoja vanhojen "päälle".
No ei sinne päinkään.
Esim. puolan johto varmaan tuplasti sen mittainen mitä vanha.

Kotona sitten foorumi auki ja selailemaan...löytyi tämä topicci.

Minulla lukee tuossa Bougin paketissa numerosarja 4060.
Kahan ja Bougicordin sivuilla kanssa sopivuustaulukossa maaginen luku 4060 tuohon noppikseen:
http://www.bougicord.com/fr/search_2010 ... &model=90#
B201:n sopii siis sarja nro 6521?
Mihinköhän tuo ostamani sarja sitten oikeasti sopii?
Kun tuolla Bougin sivuilla syöttää siihen search -kenttään numerot 4060,
niin näyttäisi nuo johdot sopivan pariin Mazdaan ja yhteen Alfa Romeoon.
Vaan pitäneekö paikkansa tuokaan?

edittiä: noissa 4060 -johdoissa on materiaalina Hypalon.
Johdoissa lukee myös Bougicord 403 class C.
6521 -sarjassa taas on materiaaliksi ilmoitettu Silicone. Nämä tiedot siis Bougicordin omilta nettisivuilta.
Vahvasti ka(a)saritunnelmissa
Vastaa Viestiin