Jälleen kerran T8 ongelmaa
Jälleen kerran T8 ongelmaa
Elikkäs tuo T8 alkaa pätkii prötää kun ahdot alka nousta.0.5 jälkee meno loppuu kokonaan. Hetikun alkaa nostaa ahtoja niin seos laskee (samaan tahtiin kuin ahdot nouusee)
Mikä kusee?? Moottori on vakio välijäähdytintä ja putkistoa lukuunottamatta vakio
Mikä kusee?? Moottori on vakio välijäähdytintä ja putkistoa lukuunottamatta vakio
Keskimoottori Putkis Evo2 Saab Turbo
Re: Jälleen kerran T8 ongelmaa
Onkohan bensapumppu tikissään?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jälleen kerran T8 ongelmaa
Bensan paineet pysyy kokoaja. Normaalissa ~5.2bar
Keskimoottori Putkis Evo2 Saab Turbo
Re: Jälleen kerran T8 ongelmaa
Mittaa tuotto paluulinjasta.
Onko ohjauspainesäätimen kalvo ehjä?
Onko ohjauspainesäätimen kalvo ehjä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jälleen kerran T8 ongelmaa
Pitääpä tarkistaa tuo ohjauspaineen säädin.
Miksi mitataan paluulinjasta?
Eikait sillä ole välilä?? Vai olenko missannut jotain?
Edit:
Yritin etsiä ohjeita ton ohjauspaineensäätimen purkuun. En nyt vaan millään löydä.
Jos nyt samalla mittaisin sen niin minkälaisia arvoja sen pitäisi näyttää?
Niin ja eiks tohon säätimeen mene sähköt. Mitens se vaikuttaa ton toimintaan?
Niin edit2:
Lueskelin tuolta että jos kipinä loppuu kesken niin seos mittari näyttää silti laihaa?
Pitääpä tarkistaa tulppiean väri.
Oltiin viime vkl jäällä ajamassa niin sain auton sammumaan prötäyksen jälkeen kunnon pamaukseen ja metriseen ketun häntään.
Kone kasto tulpat joten lähti käymään ku ne kuivasi. Muistaakseni tulpat oli silloin ihan mustat
Miksi mitataan paluulinjasta?
Eikait sillä ole välilä?? Vai olenko missannut jotain?
Edit:
Yritin etsiä ohjeita ton ohjauspaineensäätimen purkuun. En nyt vaan millään löydä.
Jos nyt samalla mittaisin sen niin minkälaisia arvoja sen pitäisi näyttää?
Niin ja eiks tohon säätimeen mene sähköt. Mitens se vaikuttaa ton toimintaan?
Niin edit2:
Lueskelin tuolta että jos kipinä loppuu kesken niin seos mittari näyttää silti laihaa?
Pitääpä tarkistaa tulppiean väri.
Oltiin viime vkl jäällä ajamassa niin sain auton sammumaan prötäyksen jälkeen kunnon pamaukseen ja metriseen ketun häntään.
Kone kasto tulpat joten lähti käymään ku ne kuivasi. Muistaakseni tulpat oli silloin ihan mustat
Keskimoottori Putkis Evo2 Saab Turbo
Re: Jälleen kerran T8 ongelmaa
kysytään viellä. Nyt kun en pääse auton luoksi niin onko T8 ohjauspaineensäätimessä alipainelähtö. Mistä se tunnistaa ahtopaineen ja alkaa rikastaa seosta?
Keskimoottori Putkis Evo2 Saab Turbo
Re: Jälleen kerran T8 ongelmaa
KYllä on liitäntä, johon pitää tulla letku imusarjasta. 0,2bar muistaakseni piti olla ylipainetta imusarjassa, niin lähtee rikastamaan.Gorak_ kirjoitti:kysytään viellä. Nyt kun en pääse auton luoksi niin onko T8 ohjauspaineensäätimessä alipainelähtö. Mistä se tunnistaa ahtopaineen ja alkaa rikastaa seosta?
Olen törmännyt sellaiseenkin ohjauspainesäätimeen, josta oli kalvo puhki. Kannattaa tarkastaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jälleen kerran T8 ongelmaa
Itellä kanssa T8 ongelmaa, auto lähtee kunnolla kiihtymään, kun turbo alkaa ottamaan kiinni (eli liekkö kierroksia jotain 2500-3000 kun toi garretti alkaa puuskuttamaan?), mutta sitten kiihtyminen lakkaa, ja alkaa pehmeesti nykimään, ja 4000 eteenpäin ei meinaa lainkaan kiihtyä samaan malliin kun ensalkuun. kolmosvaihteella siis olen kiihdytellyt, ja nopeusmittarista kattellut kiihtymistä. Auto on siis varustettu APC:llä, ja polttoainelaitteena toimii joku lambda anturillinen k-jet (vai oliko ke-jet, en muista tarkkaan, kuitenkin joku mekaaninen tämä on)
vika ei ilmeisestikkään ole sytkäpuolella, kun nykiminen ei ole semmosta terävää, vaan enemmänkin sellasta pientä nylpytystä?
PA suodattimen koitan saada huomenissa vaihdettua, jos vaikka sekin auttaisi.
entäs missä päin tätä autoa on ahtopainemittarin letku/piuha? Jossain päin imusarjaa? Olisi mukava saada sekin toimimaan, jotta näkisi voisiko vika olla turbopuolella, vai alkaako kiihtymisen hidastuessa jostain syystä laskemaan ahtoja.
vika ei ilmeisestikkään ole sytkäpuolella, kun nykiminen ei ole semmosta terävää, vaan enemmänkin sellasta pientä nylpytystä?
PA suodattimen koitan saada huomenissa vaihdettua, jos vaikka sekin auttaisi.
entäs missä päin tätä autoa on ahtopainemittarin letku/piuha? Jossain päin imusarjaa? Olisi mukava saada sekin toimimaan, jotta näkisi voisiko vika olla turbopuolella, vai alkaako kiihtymisen hidastuessa jostain syystä laskemaan ahtoja.