Tietoa kamulle kaivataan...
Tietoa kamulle kaivataan...
Eli tässä työkaveri on ostamassa tollasen og satkun, niin mitäs kaikkea neuvoisitte kattelemaan itsehän sanoin että katso oven alareunat ainakin mutta onko muita neuvoja.
Autollahan on kuulemma ajettu 100 tkm ja ollut pohjanmaalla sukulaisella ajossa katsastettu ja hintakin oli mielestäni hyvin huokea 1000€ ja jo sen takia sanoin että osta pois
Eli ilmeisesti kyseessä -94 og 2.1l ja se 100tkm ajettu Hieno
Autollahan on kuulemma ajettu 100 tkm ja ollut pohjanmaalla sukulaisella ajossa katsastettu ja hintakin oli mielestäni hyvin huokea 1000€ ja jo sen takia sanoin että osta pois
Eli ilmeisesti kyseessä -94 og 2.1l ja se 100tkm ajettu Hieno
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Koskaan ei voi korostaa liikaa alustan kunnon tarkastamista niin toiminnalliselta osalta kuin rakenteellisen kunnon osaltakin. Toisin sanoen alustasta liikkuvat osat, kuten vetarit suojakumeineen, sisälokareiden kiinnitysten ja jousilautasten kunto. Pohjan kunnon osalta muhivat ruosteet pohjassa, mikäli ajettu suolatuilla alueilla.
og:lle jotain pientä:
-2.1 koneelle nuo kilometrit on ainakin pienet, mutta on hyvä tietää huolloista ja aiemmista moottorinvaihtotoimenpiteistä, jos on ollut.
-Jos on sedan, niin varapyörän kotelo kannattaa katsoa kosteuden osalta.
-Vetarien tunnelit on hyvä tarkastaa.
-Jäähdyttimen kunto. Ikävä lisäillä jäähdytysnesteitä, jos ei ole aikeissa vaihtaa kys. osaa.
-Moottorin öljyisyys on yleistä, mutta mieluusti sen soisi olevan vähäistä.
-Pikkunippelien puute teettää kovaa työtä, jos jälkikäteen alkaa metsästämään.
-Mikäli moottorin lämmöt ei nouse ajossa tarpeeksi, niin termostaatti on kulunut.
-Pikkuiset kiven- ja nastan iskemät sun muut jäljet alkavat ruostua pikkuhiljaa ja on otettava huomioon ostaessa, kun arvioidaan maalipinnan huoltohommia.
-Jos lattiaverhoilu on kostea, niin lämppäri vuotaa nestettä lattialle verhoilun alle.
-Meneekö vaihteet päälle, rutiseeko synkat, täriseekö keppi
-Vaihteiston ylimääräiset ääntelyt ajossa
-Johdotukset konetilassa ja takapäässä, onko hämäriä kytkentöjä tehty
-Pissapojan pumpun toimivuus ja tehokkuus
Mitään suuria vikakohteita on vaikea havaita, mutta kaikkien aistien käyttö on kannattavaa. Onnea hienolle :lle
og:lle jotain pientä:
-2.1 koneelle nuo kilometrit on ainakin pienet, mutta on hyvä tietää huolloista ja aiemmista moottorinvaihtotoimenpiteistä, jos on ollut.
-Jos on sedan, niin varapyörän kotelo kannattaa katsoa kosteuden osalta.
-Vetarien tunnelit on hyvä tarkastaa.
-Jäähdyttimen kunto. Ikävä lisäillä jäähdytysnesteitä, jos ei ole aikeissa vaihtaa kys. osaa.
-Moottorin öljyisyys on yleistä, mutta mieluusti sen soisi olevan vähäistä.
-Pikkunippelien puute teettää kovaa työtä, jos jälkikäteen alkaa metsästämään.
-Mikäli moottorin lämmöt ei nouse ajossa tarpeeksi, niin termostaatti on kulunut.
-Pikkuiset kiven- ja nastan iskemät sun muut jäljet alkavat ruostua pikkuhiljaa ja on otettava huomioon ostaessa, kun arvioidaan maalipinnan huoltohommia.
-Jos lattiaverhoilu on kostea, niin lämppäri vuotaa nestettä lattialle verhoilun alle.
-Meneekö vaihteet päälle, rutiseeko synkat, täriseekö keppi
-Vaihteiston ylimääräiset ääntelyt ajossa
-Johdotukset konetilassa ja takapäässä, onko hämäriä kytkentöjä tehty
-Pissapojan pumpun toimivuus ja tehokkuus
Mitään suuria vikakohteita on vaikea havaita, mutta kaikkien aistien käyttö on kannattavaa. Onnea hienolle :lle
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
muutama lisää tuli mieleen
- kytkin toimii kunnolla eikä esim. painelaakeri ääntele
- ettei vuoda kytkinnesteitä (löysä poljin) sylintereistä
- taka-akselin kiinnikepannat ehjät ja heppaa vielä saumat umpeen jos meinaa pitempään pitää
jos kaveris ottaa tuon niin kannattas vaihtaa ainakin jarru- kytkin- ja jäähdytinnesteet mikäli yli 2v mennyt edellisistä vaihdoista ja muuta pientä ei niin mielessä yleensä mutta oleellista esim. bensasuodin jos alkuperäinen niin vaihtoon vain.
- kytkin toimii kunnolla eikä esim. painelaakeri ääntele
- ettei vuoda kytkinnesteitä (löysä poljin) sylintereistä
- taka-akselin kiinnikepannat ehjät ja heppaa vielä saumat umpeen jos meinaa pitempään pitää
jos kaveris ottaa tuon niin kannattas vaihtaa ainakin jarru- kytkin- ja jäähdytinnesteet mikäli yli 2v mennyt edellisistä vaihdoista ja muuta pientä ei niin mielessä yleensä mutta oleellista esim. bensasuodin jos alkuperäinen niin vaihtoon vain.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
lainattua tekstiä
"-Jos on sedan, niin varapyörän kotelo kannattaa katsoa kosteuden osalta. "
millä tavalla sedanin kontti on kosteampi ku combin???
"-Jos on sedan, niin varapyörän kotelo kannattaa katsoa kosteuden osalta. "
millä tavalla sedanin kontti on kosteampi ku combin???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Sedanissa taisi olla se ilmanpoistolärpäke puskurin takana ja sitä kautta tulla vesi sisään.nalleolut kirjoitti:lainattua tekstiä
"-Jos on sedan, niin varapyörän kotelo kannattaa katsoa kosteuden osalta. "
millä tavalla sedanin kontti on kosteampi ku combin???
Vaan kyllä ne takakontin etukulmat osaavat combistakin ruostua.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
vaihettiinkos niitä mäntiä nuihin 2.1 koneisiin 90 luvulla ihan takuunakin kun oli jotakin ongelmaa, näin vähän ajetussa tietysti ongelmat ovat vielä edessäpäin
ai niin se L muotoinen jäykiste laatikon kupeista jalkatilan pellin alle kannattaa puukottaa taltalla huolella varsinkin ne kornerit ja kulmat.
ai niin se L muotoinen jäykiste laatikon kupeista jalkatilan pellin alle kannattaa puukottaa taltalla huolella varsinkin ne kornerit ja kulmat.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Kaikkea mahdollista on tietysti hyvä katsoa ja testata, mutta en minä pahemmin huomiota pissapojan pumpulle antaisi kauppoja hieroessa. Etenkin kun se og:ssa on harvinaisen helppo vaihtaa, jos myöhemmin tarvetta ilmenee.heksi kirjoitti: -Pissapojan pumpun toimivuus ja tehokkuus
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Joo hyvä huomio, eipä oo tullu itellä vaihdettua tuota pumppua vielä. Tarvikkeena pissapojan pumppuja näyttääkin olevan saatavilla ja edullisena.
Havaittavissa olevia pikkuvikoja on kokemattoman ostajan hyvä pistää merkille koeajon aikana. Voi päätellä jotain siitä, että onko autolle jaksettu tehdä mitään muutenkaan.
Joskus tullu ostettua kokemattomana sen verran vauhdilla satku, ettei halunnut/osannut kiinnittää pikkuvikoihin huomiota. Olisi voinut jättää ostamatta ku auto alkoi tasaiseen hajota sieltä sun täältä... eli ollut huonolla pidolla.
Toivon että juhaz_619:n kamu on sen verran kokenut ostaja, että saa autoa pitkäksi aikaa ja vaikka harrastepeliksi asti.
Havaittavissa olevia pikkuvikoja on kokemattoman ostajan hyvä pistää merkille koeajon aikana. Voi päätellä jotain siitä, että onko autolle jaksettu tehdä mitään muutenkaan.
Joskus tullu ostettua kokemattomana sen verran vauhdilla satku, ettei halunnut/osannut kiinnittää pikkuvikoihin huomiota. Olisi voinut jättää ostamatta ku auto alkoi tasaiseen hajota sieltä sun täältä... eli ollut huonolla pidolla.
Toivon että juhaz_619:n kamu on sen verran kokenut ostaja, että saa autoa pitkäksi aikaa ja vaikka harrastepeliksi asti.
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Eikös nämä ongelmat koskeneet vain ensimmäisiä MY91 mallisia?mestari kirjoitti:vaihettiinkos niitä mäntiä nuihin 2.1 koneisiin 90 luvulla ihan takuunakin...
2.1:ssä käyntiääni on kuitenkin selvästi karheampi kuin kaksilitraisessa eikä sitä ole syytä pelästyä.
niitä.varmoja.kotimaisia. ja tids. ja ttid.
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Pelästyn 2 litraisen käyntiäänestä, kuulostaa siltä kun se ei olisi terve kun karheus puuttuu.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Tarkasta että bensamittari toimii!
Itsellä ollut 7.kpl og900 missä ei ole bensamittari toiminut.
Joka kerta on vika ollut tankin anturissa.
Itsellä ollut 7.kpl og900 missä ei ole bensamittari toiminut.
Joka kerta on vika ollut tankin anturissa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Mulla ei ole yhdessäkään og satkussa (8 kpl) reistannut bensamittari...
Sauli.M #1562
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Ensimmäisen auton ostaa mutta pidän huolta että autoa pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja jos se myydään niin se saapistille jää jos ei saada tosta leivottua saapistiaheksi kirjoitti:Toivon että juhaz_619:n kamu on sen verran kokenut ostaja, että saa autoa pitkäksi aikaa ja vaikka harrastepeliksi asti.
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Ei minullakaan, ja niitä on ollut aika montaPampula kirjoitti:Mulla ei ole yhdessäkään og satkussa (8 kpl) reistannut bensamittari...
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Tietoa kamulle kaivataan...
Mulla on kaikissa (1 kpl).Pampula kirjoitti:Mulla ei ole yhdessäkään og satkussa (8 kpl) reistannut bensamittari...
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977