Saisiko nämä esitteet pdf tiedostona? 2d malli oli muuten samanlainen mutta aluilla. Keskikonsolia ei ollut alunperin kummassakaan, molemmat saivat jälkikäteen taka niskatuet. Kierroslukumittari löytyi myöhemmin asennettuna 4d mallissa.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Meillä on molemmat C -erikoismallit tallissa. Vanhemman pojan valkoinen 2D c special on juurikin tuollainen nallen kuvailema speciaali. Esitekin löytyy molemmista. 2D on yleisesitteessä ja 4d mallista on ihan omansakin. 2D mallin varusteina olivat krominokka, ruiskun teräskapselit, sävylasit, mustat kehykset ja avattavat takasivulasit. Mutta ei alunperin keskuslukkoa tai tehostinta. Muuten se oli tavallinen kaasari myös verhoilultaan, mutta viistonokka. Samaan aikaan oli markkinoilla edelleen perus 900, jota usein virheellisesti kutsutaan c-malliksi, vaikkei se sellainen ole.
Neliovisessa oli kromilistat, keskuslukko ja ohjaustehostin, muuten mysö tavallinen 900, eli ei kierroskelloa, takapenkin käsinojaa tms. Viistonokka oli, mutta maalattu maski.
kertokaas 900 tietoa
Re: kertokaas 900 tietoa
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: kertokaas 900 tietoa
Ruisku oli ihan eri auto, kattoluukku oli ainakin lisävaruste ja taisi etuspoikkakin olla, alutkaan ei ylensä kuulunut vakiovarustukseen. Korjatkaa jos olen väärässäUitukki kirjoitti:Mulla oli eka auto vm87 900i kaksovinen. Tämäkin oli ilmeisesti jokin special? Varustuksena oli keskuslukko, sävylasit, avattavat takasivuikkunat, ohjaustehostin, aluvanteet, etuspoileri ja kattoluukku.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: kertokaas 900 tietoa
Appiukko osti uutena tuollaisen 2D c speciaalin, mutta siinä oli alun perin peltivanteet ja ruiskun isot kokopeittävät rosterikapselit, ei siis aluja. I specialissa alut oli ainakin -87 esitteen mukaan. Sekin löytyy varastosta...siis se esite Kierrolukumittarin appiukko asennutti heti uutena samoin keskikonsolin. Meidän 4D c oli liikkeen esittelyauto ja siinä oli asennettuna lasinen kattoluukku, keskikonsoli ja takaniskatuet. Muita hilppeitä siihen on kertynyt sitten ajan kanssa.
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, To Maalis 08, 2012 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: kertokaas 900 tietoa
^Tuon 4d Specialin kuvat taitavat olla yksityisessä albumissa, eivät nimittäin näy meille ulkopuolisille.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: kertokaas 900 tietoa
No oikein minä muistin että ruiskuistakin oli noita Special-malleja. Mulla se eka vissiin oli sellainen?Vesa Pohjalainen kirjoitti:I specialissa alut oli ainakin -87 esitteen mukaan. Sekin löytyy varastosta...siis se esite
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: kertokaas 900 tietoa
Joo, niinpäs oli, nyt pitäisi näkyäRattivaihde kirjoitti:^Tuon 4d Specialin kuvat taitavat olla yksityisessä albumissa, eivät nimittäin näy meille ulkopuolisille.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: kertokaas 900 tietoa
Vähän jos pilkkua viilataan, niin 4-ovinen 900c ei ole Special, se on Juhlamalli.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: kertokaas 900 tietoa
^Kappas, hyvä pointti, ilmeisesti olin vain poiminut tuon specialin Vesan viestistä kun siinä ei juhlamallia erikseen mainittu.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: kertokaas 900 tietoa
Mulla on 2D ruuta special ja kromisäle,etuspoikka, 2xalut , takaniskat, sävylasset +tbo sisusta,mustat listat ,keskikonsolit , lisäpeilillä oleva kuskin sivupeili, takakyynärnoja, takasl.avautuu yms. ollu ostaessa. takanaki mattojen alla äänieristeet ( normi karvoissa ei ollu )
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: kertokaas 900 tietoa
Korjatkaa nyt ihmeessä jos olen väärässä, mutta olen ollut siinä käsityksessä että etenkin ennen GM-aikakauden "valmiita" varustelutasoja näihin satkuihin on voinut rastitella siinä autoa tilattaessa listalta ihan melkeinpä mitä sattui mieleen juolahtamaan tai mitä nyt listalta löytyi?
Meinaan siis sitä että ns. "speciaaleja" muistuttavia comboja voi olla liikenteessä kuitenkin niiden olematta mitenkään spesiaaleja, vaan ihan tilaajan silloisten mieltymysten mukaisia autoja..?
Meinaan siis sitä että ns. "speciaaleja" muistuttavia comboja voi olla liikenteessä kuitenkin niiden olematta mitenkään spesiaaleja, vaan ihan tilaajan silloisten mieltymysten mukaisia autoja..?
Re: kertokaas 900 tietoa
Et ole väärässä "Minuteman". Jos auton tilasi itse uutena oli asia niin, että silloin pystyi valitsemaan valmiista listasta melkein mitä vaan autoonsa.
Mutta jos osti uuden auton jonka jälleenmyyjä oli tilannut ei koskaan tiennyt mitä lisäyksiä tai poistoja hän oli tehnyt tilatessaan auton, jälkiasennuksia voitiin kuitenkin tehdä sellaiseenkin, kaikkihan oli rahasta riippuvaista.
Mutta jos osti uuden auton jonka jälleenmyyjä oli tilannut ei koskaan tiennyt mitä lisäyksiä tai poistoja hän oli tehnyt tilatessaan auton, jälkiasennuksia voitiin kuitenkin tehdä sellaiseenkin, kaikkihan oli rahasta riippuvaista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: kertokaas 900 tietoa
Minkä takia Pohjalaisen 900C 4d autossa on Classic merkki lokasuojassa?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: kertokaas 900 tietoa
Niinkuin jo on todettu,pystyi uuden auton ostaja todella tilaamaan autonsa mieleisenä ja kovin täysin identtistä OG:täkään voi olla vaikea löytää.Omaan 900 2,1 3-oviseen otin lisänä metallivärin ja hyvillä suhteilla siihen liimattiin Classic-tarrat Scan-Autolla,auto ei ollut Classic mutta tarrat mielestäni sopi.Takaluukusta poistin itse kaikki mielestäni turhat 16i ja 2,1 merkit,sehän näytti melkein Turbolta.
Saab 96 V4 MY 74 MR
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Re: kertokaas 900 tietoa
Eihän tässä ketjussa tulpista ole keskustelua, mutta nallen tehostamattomaan ohjaukseen voisi sanoa, jotta eipä vuoda tehostinöljyt ulos ja salilla ei tarvitse puntteja nostella. Tosiasiassa ei se ohjaus edes ole raskas, vaikka tehostin puuttuisi ja paikallaan ei rattia saakkaan veivata, sehän käy nivelien päälle.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: kertokaas 900 tietoa
Itte pidin muinoin oman satkuni ohjausta tunnokkaana kun ei ollut tehostinta välissä sotkemassa.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen