16v ruiskulla pääsi jo automaatillakin matka-ajossa ihan kohtalaisiin lukemiin, parhaimmillaan 16v turbolla (manuaali) pääsi 7l/100km tietämille, mutta se mahtoi olla sattumaa.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Varaosista ei og-satkun kanssa tule pulaa, apuvoimat (eli käytännössä tämän foorumin aivan t o l k u t o n tieto/taito/mutu) ja vastaukset löytyy nopeasti. Lieniskö niin, että ainoastaan joihinkin ruisku-aiheisiin osiin voi upota jo isompi penni, joten kannattanee metsästellä satku, jonka historiasta ja huoltorempoista on vähän enemmänkin kuin vain suurpiirteistä tietoa. Iän lisäksi monilla autoilla alkaa olemaan jo kilsojakin mittarissa, mutta ainakin siitä tietää, että auto on ollut ajossa. Ainut omista satkuista, joka ei omana aikanani pompannut leimalla oikeastaan mistään, oli silloin kerännyt mittariin ihan kepoisat 360tkm ja päälle rapiat. Viimeksi kun serkulta, nykyiseltä omistajaltaan kyselin kuulumisia niin kertoi pyöräyttäneensä jo 400tkm mittariin, ja auton kunto se vain tuntuu paranevan. Paranemisesta en tiedä mitään, kuten ei varmaan monikaan muukaan saabisti, mutta huolenpidolla se kunto vähintäänkin säilyy - eikä satku sitä yleensä paljoa vaadi.
Sitä pirssiähän ei olekaan mistä ei omia ominaisuuksiansa löytyisi, satkujen suhteen niitä on itselle tullut vastaan aika vähän eikä juuri mitään jo edellä lueteltujen ulkopuolelta. No, meidän perheessä suositaan ruotsalaisten ohessa myös ranskalaisia, joten ymmärrystä yllättävien ominaisuuksienkin suhteen löytyy.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sen ehkä voisi mainita tavallaan positiivisena seikkana, että jos vorot päättävät murtautua satkuusi niin todennäköisesti selviät ilman särjettyjä ikkunoita kun lukoista pääsee lusikalla sisään. Kenttäkokemuksen pohjilta varashälytin sen sijaan ei suo kuin äänekkään jälkiseremonian ja tyhjän akun, kaiketi silti enemmän mielipide- tai röyhkeyskysymys.
Kyyti on kiitettävän tanakkaa ja hiljaista, mahtaisiko hivenen tuhdimman olemuksen lisäksi olla mainittavan arvoinen ero ysiysiin tuo vähän isompi lämppärinkenno. Eritoten jos olet pitkänhuiskeampaa tyyppiä niin jämäkkää ja ryhdikästä jakkaraa ja ainakin etupenkkiläisille ruhtinaalliseksi jäävää jalkatilaa arvostaa korkealle - eikä tarvitse istua perse maata viistäen. Tuossa kun tovin joutui ajelemaan pikkukassaroilla niin kyllä se taas tuntui niin tavattoman hienolta istahtaa Saabin rattiin. Eipä ole mistään muusta autosta ihan yhtä lämpöisiä muistoja kuin OG-900.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saabittomuus ei saabismia hävitä.