-87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
-87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
Terve,
Juuri uutena saabistina ajauduin heti ongelmiin imuvuotojen piinaavaan maailmaan. Kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste on pahasti halkeillut, mutta mistään en ole löytänyt siihen uutta osaa. Onko näitä jossain vielä uutena saatavilla ja mistä?
Kiitokset vastauksista.
Juuri uutena saabistina ajauduin heti ongelmiin imuvuotojen piinaavaan maailmaan. Kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste on pahasti halkeillut, mutta mistään en ole löytänyt siihen uutta osaa. Onko näitä jossain vielä uutena saatavilla ja mistä?
Kiitokset vastauksista.
Re: -87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
Terveppä terve!
Merkkiliikkeen tiskiltä voi käydä kyselemässä mutta pahoin pelkään että ei taida enää löytyä. Muutama vuosi sitten ostin vastaavan osan vuotta nuorempaan autoon ja silloin jo taisi olla viimeisiä maassa ja kohtalaisen kallis, n 150€. Miten Pro-carservice Jyväskylässä? Sieltäkin kannattaa kysäistä.
Myös korjausta voi yrittää esim vulkanointiteipillä. Nättihän se ei ole mutta toimii. On kokeiltu
Merkkiliikkeen tiskiltä voi käydä kyselemässä mutta pahoin pelkään että ei taida enää löytyä. Muutama vuosi sitten ostin vastaavan osan vuotta nuorempaan autoon ja silloin jo taisi olla viimeisiä maassa ja kohtalaisen kallis, n 150€. Miten Pro-carservice Jyväskylässä? Sieltäkin kannattaa kysäistä.
Myös korjausta voi yrittää esim vulkanointiteipillä. Nättihän se ei ole mutta toimii. On kokeiltu
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: -87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
vanhan saa korkattua tuulilasiliimalla kun puhdistaa halkeamat huolellisesti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: -87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
Viimetalvena kysyin merkkiliikkeestä ja hinta oli 180€. Lähimmässä Ruotsin merkkiliikkeessä Kalixissa hinta oli 160€ silloisen kurssin mukaan. Otin vanhan irti ja totesin että itselläni ne olivat "pintanaarmuja". Reiän sisäpinta oli ehyt joten laitoin halkeaman alkuihin jotain mutta en muista mitä jotteivät pääsisi pahenemaan.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: -87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
miul näyttää sialla korjatun oloiselta... harvoin ne halkeamat läpi asti on...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: -87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
Nyt rupesin muistelemaan että itse taisin laittaa siihen jotain Plastic Paddingin tavaraa. Eli täyte ja kovete piti sekoittaa ja mustan väristä oli. Valmis satsi piti käyttää vikkelään koska kovettui tosi nopeasti. Tulipa mieleen ettei ole tullut edes tarkistettua onko kestänyt vai ratkennut.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: -87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
Kiitoksia vastauksista.
Juuri tallilla purin laipan irti ja ainakaan silmämääräisesti ei ollut halkeamia läpi asti. Fakta on silti se, että imuvuotoa laipan paikkeilla oli. Nyt epäilenkin että vuoto tapahtui itse tiivistepinnasta. Laitoin kuitenkin halkeamiin suht juoksevaa tiivisteliimaa ja annan yön yli kuivahtaa.
Luulen että eniten apua kun pistää sopivaa tiivisteliimaa pintoihin ja kirii sopivasti laipan takaisin. Samalla täytyy vaihtaa kovettuneet alipaineletkut sekä imusarjan sekä huohottimen tiivisteet.
Eiköhän näillä eväillä saa taas Saabin kehräämään ja kuluttumaan hieman vähemmälti bensaa.
Juuri tallilla purin laipan irti ja ainakaan silmämääräisesti ei ollut halkeamia läpi asti. Fakta on silti se, että imuvuotoa laipan paikkeilla oli. Nyt epäilenkin että vuoto tapahtui itse tiivistepinnasta. Laitoin kuitenkin halkeamiin suht juoksevaa tiivisteliimaa ja annan yön yli kuivahtaa.
Luulen että eniten apua kun pistää sopivaa tiivisteliimaa pintoihin ja kirii sopivasti laipan takaisin. Samalla täytyy vaihtaa kovettuneet alipaineletkut sekä imusarjan sekä huohottimen tiivisteet.
Eiköhän näillä eväillä saa taas Saabin kehräämään ja kuluttumaan hieman vähemmälti bensaa.
Re: -87 900 2.0L kaasarin ja imusarjan välinen kumitiiviste
itselläni oli samaa ongelmaa , isoin vuoto oli imusarjan päällä olevassa ilmojen kierrätyshässäkässä jonka poistin kylmästi käytöstä. tämän jälkeen vedin moottorilakkaa
kumilaippaan ja kaasarin juureen. alkoi toimia huomattavasti paremmin
kumilaippaan ja kaasarin juureen. alkoi toimia huomattavasti paremmin
96 vm. 1975