Moro, mites K-Jetti-asiantuntijat.. mulla toi ei nosta lämpöjä kuin 4-5milliä vihreälle 30km työmatka-ajossa, samalla jonninasteista heikkoa tyhjäkäyntiä sekä vedon puuttumista silloin tällöin on havaittavissa.
Johtuisko vedon puuttuminen yms. siitä, että kone käy kylmänä ja se johtuu siitä että mulla on "kesätermari" paikoillaan jota on modifioitu kun kesällä tuo kävi vähän turhan kuumana. Kohta vaihdetaan talvitermari paikoilleen, saas nähdä miten sitten käy.
Kylmänä käynti on edelleen päin peetä, auto menee ohjauspaineiden mittaukseen loppuviikosta.
Kylmänä ajamisesta
Kylmänä ajamisesta
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
yhdyn keskusteluun vain siitä syystä että punaisessa tuplaysissäni samanlaista oiretta talvikäytössä. ei lämmöt nouse, ja veto matalilta kierroksilta täysin kateissa. tossa kylmimpänä päivänä pidin koko 50km työmatkan ryyppyä aavistuksen päällä että jaksais vitosellakin kulkea motarilla.
olisko tuossa nyt tuplaoireet, ekaksikin kaasutin liian laihalla, tokaksi termarissa häikkää (en tiedä mikä termari siellä on vai onko lainkaan). No, termarin vaihdon osaan onneksi jo tehdä
olisko tuossa nyt tuplaoireet, ekaksikin kaasutin liian laihalla, tokaksi termarissa häikkää (en tiedä mikä termari siellä on vai onko lainkaan). No, termarin vaihdon osaan onneksi jo tehdä

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Kylmänä ajamisesta
Kannattanee laittaa uusi ehjä alkuperäistermostaatti (89 asteinen) merkkiliikkeestä 14 eur, ja mielellään vielä ennen ohjauspainemittaukseen viemistä, niin käypä ainakin oikean lämpöisenä kun mittaavat kuitenkin pakokaasutkin samalla ja ohjauspaineenkin myös lämpimänä.turbojake kirjoitti:Johtuisko vedon puuttuminen yms. siitä, että kone käy kylmänä ja se johtuu siitä että mulla on "kesätermari" paikoillaan jota on modifioitu kun kesällä tuo kävi vähän turhan kuumana. Kohta vaihdetaan talvitermari paikoilleen, saas nähdä miten sitten käy.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00